Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

om det er noen som får til den podcast appen?

jeg får til og laste ned og spille av etc.

men hvis jeg skal legge til nye "podcast directories" så er det stress og til og med google kunne ikke gi meg noen gode svar.

det går an og legge til sånn manuelt men det er stress og ikke sikkert man finner de riktige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det er flere som skriver at 16Gb-kortet skal virke til N82. 8Gb-kortet mitt har vel vært nesten fullt siden jeg fikk telefonen i januar og 16 Gb er sterkt ønsket.

 

Sandisk, http://www.sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=2702, skriver at det skal virke, men legger til "kontakt Nokia".

 

Kan en med litt bedre økonomi enn meg være så snill å prøve dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383791.

 

På forhånd TAKK.

Lenke til kommentar

D jeg kobler telefonen min inn til Nokia PC Suite og skal åpne Nokia Map Loader 2.0, så åpner den seg, og "loader" applicationen, så forsvinner den bare igjen. Skjer hver gang jeg prøver å åpne applicationen.

 

Og, hvordan får man oppdatert GPS'en? Har vært greit med den nyeste releasen.

 

Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
D jeg kobler telefonen min inn til Nokia PC Suite og skal åpne Nokia Map Loader 2.0, så åpner den seg, og "loader" applicationen, så forsvinner den bare igjen. Skjer hver gang jeg prøver å åpne applicationen.

 

Og, hvordan får man oppdatert GPS'en? Har vært greit med den nyeste releasen.

 

Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk.

 

Er ingen måte å oppdatere GPS`en på utenom å legge inn ny FW på telefonen eller nytt kartprogram. Annen måte finnes ikke

Lenke til kommentar

Telefonen min er blitt så syyykt treig i det siste. Egentlig vært det en stund men. Sånn som galleriet med bilder tar hvertfall 1-2 min og åpne, og menyene generellt i kjempetreige. Ikke lenge siden jeg resatte telefonen, så jeg synes dette er litt rart. Ikke er det noe særlig programmer innstalert på den heller. Forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Også har jeg et annet problem. Etter at jeg resatte telefonen har jeg ikke lenger mulighet til å skifte ringetoner og meldingstoner og sånt. Ringetone kan jeg få skifta ved å bare angi den og den sangen som ringetone via sangmenyen, men får ikke gjort noe med tonene på de vanlige innstillingene. Der får jeg bare valgt "last ned lyder" eller "av". Hva kan jeg gjøre med dette?

 

Burde jeg prøve å resette telefonen min en gang til kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar
I stedet for å resette, hva med å oppdatere firmwaren?

Det hjalp litt på menyene hvertfall. Men når jeg skal åpne bilder tar det fortsatt sykt lang tid. Når jeg åpner galleriet for eksempel tar det kanskje 15 sekunder før jeg kan begynne å bla i bildene fordi det bare står "åpner" hele tiden. Det kan da pokker meg ikke være normalt? Jeg har 14 bilder liggende på telefonen jo. =/

 

Dessuten var det det med å velge toner. Det funka helt fint rett etter at jeg hadde oppdatert, men så etter at jeg tok en restart var det tilbake til det samme gamle at jeg ikke kunne velge lenger. Rakk heldigvis å velge før restarten, men fortsatt litt pussig synes jeg. Nå er det altså bare "last ned lyder" og "av" som er alternativene der. Merkelig. :hmm:

Lenke til kommentar
I stedet for å resette, hva med å oppdatere firmwaren?

Det hjalp litt på menyene hvertfall. Men når jeg skal åpne bilder tar det fortsatt sykt lang tid. Når jeg åpner galleriet for eksempel tar det kanskje 15 sekunder før jeg kan begynne å bla i bildene fordi det bare står "åpner" hele tiden. Det kan da pokker meg ikke være normalt? Jeg har 14 bilder liggende på telefonen jo. =/

 

Dessuten var det det med å velge toner. Det funka helt fint rett etter at jeg hadde oppdatert, men så etter at jeg tok en restart var det tilbake til det samme gamle at jeg ikke kunne velge lenger. Rakk heldigvis å velge før restarten, men fortsatt litt pussig synes jeg. Nå er det altså bare "last ned lyder" og "av" som er alternativene der. Merkelig. :hmm:

 

 

Det med bildene.. ligger de på minnekortet? Om så.. prøv å ta sikkerhetskopi av minnekortet og formater det i telefonen for så å overføre bildene tilbake.. kan vær noe kluss med minnekortet..

Lenke til kommentar
I stedet for å resette, hva med å oppdatere firmwaren?

Det hjalp litt på menyene hvertfall. Men når jeg skal åpne bilder tar det fortsatt sykt lang tid. Når jeg åpner galleriet for eksempel tar det kanskje 15 sekunder før jeg kan begynne å bla i bildene fordi det bare står "åpner" hele tiden. Det kan da pokker meg ikke være normalt? Jeg har 14 bilder liggende på telefonen jo. =/

 

Dessuten var det det med å velge toner. Det funka helt fint rett etter at jeg hadde oppdatert, men så etter at jeg tok en restart var det tilbake til det samme gamle at jeg ikke kunne velge lenger. Rakk heldigvis å velge før restarten, men fortsatt litt pussig synes jeg. Nå er det altså bare "last ned lyder" og "av" som er alternativene der. Merkelig. :hmm:

 

 

Det med bildene.. ligger de på minnekortet? Om så.. prøv å ta sikkerhetskopi av minnekortet og formater det i telefonen for så å overføre bildene tilbake.. kan vær noe kluss med minnekortet..

Det hjalp veldig mye, takk for det! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Første innlegget mitt i denne tråden. Litt bakgrunn: Drepte min 6280 i regnvær :wallbash: . Måtte ha ny. Den perfekte mobil. Intet mindre. Lette lenge og vel. Valget falt på N82. Men så dukket N85 opp i kulissene. Men det var frem i tid før N85 ble sluppet, så jeg anskaffet en brukt E65 så lenge. Knalltelefon. Helt supert chassis og tastatur. Den eneste mangelen til mitt bruk er et godt foto- og videokamera. Tiden gikk og det begynte å komme tester av N85. Usj - dette var ikke noe for meg. Tilbake til start - dvs N82. Mens jeg hadde E65, lærte jeg et og annet om knekking av Symbian og full tilgang til hele OS'et er nå en nødvendighet for meg. Det viser seg at firmware v30 til N82 i skrivende stund ikke er så enkel å knekke. Så jeg kontaktet for et par uker siden det meste av nettbutikker for å høre om noen av dem har igjen firmware v20. Den gang ei. Så da var det inn på Finn og forsøke å gjøre et bra bruktkjøp med firmware v20.

 

Fant en til 2200 som jeg sitter med nå. Plastikken over LCD var stygg så jeg forsøkte å skifte med ny kjøpt fra Ebay. Skriver forsøkte fordi dette var mer ballete enn jeg likte. Ny plastikk vil si selve plata, mens montasjedelen som fester plastikken til chassis ikke følger med. Montasjedelen sitter limt til plastikken. Så jeg fikk da omsider løsnet montasjedelen fra den gamle plastikken og kunne ta fatt på det møysommelige arbeidet å lime montasjedelen til den nye plastikken. Skriver møysommelig fordi det er ganske mange steder man ikke bør få lim (Fester for snapp, på den gjennomsiktlige delen av plastikken, hull for lyssensor, hull for kamera, hull for høytaler, osv). Samtidig tror jeg det er avgjørende at plastikken er godt limt til montasjeplate for å slippe støv på skjermen. Jeg mistenker dette er problemet til mange her i tråden som har fått støv på skjermen. Brukte kontaktlim, som jo er klebrig og fint til å fungere som pakning, sammen med superlim punktvis for å holde det sammen. Fikk det sammen uten å søle på plastikken. Men, så for å være heeelt sikker på at det ble bra, MÅTTE jeg absolutt ta en runde til med superlimet og det var da en ynkelig dråpe skvatt bortpå den gjennomsiktige delen av plastikken. Bannade :wallbash: ! Ivei på Ebay i går kveld og bestille ny plastikk en gang til. Ikke noe annet enn perfekt teller.

 

Det hører med til historien at jeg liker å forske ut muligheter med duppeditter. Ut i det ekstreme vil vel de fleste si. Så jeg har nå bestillt alt som noengang har vært påtenkt av tilleggsutstyr til N82. Ofte i flere forskjellige utgaver for å se hva som er best. Ny innkapsling, 8Gb minne (Kjøpte først 8Gb SanDisk, men bestillte dessverre denne før jeg lærte at det er noe som heter class og dette sier noe om hastigheten på minnekortet. SanDisken var class 2, så nå har jeg bestillt et Kingston 8Gb class 6 kort), 3-4 forskjellige tasker, 2000mAh batteri, 3-4 forskjellige typer skjermbeskyttere (Uten å ha testet ennå, har jeg mest tro på Martin Fields, ut fra tidligere erfaring), billader, holder for å montere på ruta i bil (Til GPS bruk), multicard reader for å jobbe mot kortet fra PC, 6gg optisk objektiv og et nusselig kamerastativ, ekstra 1050mAh batteri, bordlader for batteri og en masse annet jeg ikke husker i farten. Har det med å ta av litt... :roll:

 

Tenkte å skifte til bling innkapsling (Gull), men har slått fra meg tanken etter å ha lest en rekke negative erfaringer på nettet, samt å ha studert disassembly video. Det er rett og slett for mye som er limt litt for godt på plass til at jeg vil risikere å ødelegge noe bare for å få annen farge. Litt for mange har knekket LCD og/eller keyboard ved skifte av innkapsling. Men jeg liker ikke svart fordi fingermerker synes altfor godt.

 

Har ikke brukt telefonen ennå, men jeg kan ikke si jeg liker D-pad og tastene rundt denne. Det numeriske tastaturet er greit, faktisk veldig godt tror jeg bare man blir vant til det. Har lett opp og ned i jakt på noen produsenter som har vært så smarte at de har laget et enhanced keyboard med litt bedre utforming av D-pad og tastene rundt, men ingen har tydeligvis sett forretningsmuligheten her. Så nå tenker jeg å fabrikkere noe selv. :idea: Tenkte å få tak i et OEM keyboard, ta ut D-pad fra dette, muligens bearbeide dette så det ikke blir så tykt, og deretter feste dette til den originale D-pad'en slik at denne bygger litt mer i høyde. Høyden på D-pad er den store forskjellen mellom f.eks. E65 (Som er veldig god) og N82 (Som kunne vært mye bedre). Hva tror folket om det? Noen som har forsøkt noe slik? Hvordan vil en heving av D-pad bli i forhold til tastene rundt, dere som har erfaring med telefonen i bruk?

 

Videre på planen nå er å knekke en masse ting i OS'et slik at jeg får den slik jeg vil ha den. Så installere det jeg trenger av tilleggsprogram for å få det optimalt for min bruk. Har funnet fram til det meste via tiden med E65.

 

Etter dette blir nok neste prosjekt å redusere mest mulig på strømbruken. Ikke for at det er noe stort problem å lade, men fordi det er veldig interessant å tyne det mest mulig. Sette opp mest mulig optimale innstillinger, de mest strømsnåle programmene, knekke litt OS, og til slutt kvele prosesser som ikke trengs for den bruken man har. Hver ting bidrar kanskje lite, men summert blir det faktisk ganske mye. Artig hobby. Skal dele erfaringer etter hvert som jeg kommer igang. Men ting tar tid når hver eneste ting skal tynes maksimalt før man kan gå videre på neste ting.

 

Vel, takk for at du leste. :) Og skulle det være noen tvil, ut fra kriteriene jeg legger til grunn, er N82 det beste valget også pr. i dag. Hete konkurrenter var nevnte N85, N95 8Gb og N96. Ser frem til å bli kjent med telefonen. Bortsett fra FP1, kjenner jeg jo OS'et fra E65. Men hardwaren er ny. Og et mye bedre kamera. Og GPS. Og uttak for scart. Nei, dette skal bli moro! :thumbs:

Endret av oktrg500
Lenke til kommentar

Jeg fant ut for litt siden at N-gage var oppdatert og før det igjen at Nokia Maps var oppdatert til v2. Er det noe annet som har blitt oppdatert bortsett fra FW som jeg burde fikse? Dette er oppdateringer som man må følge med selv for å finne.

 

En annen ting jeg lurer på med GPS`en.. Når jeg _ikke_ navigerer, skulle jeg gjerne hatt den sånn som alle andre GPS`er, at jeg ser meg selv kjøre bakfra i fugleperspektiv liksom. Nå er bildet retta i en spesiel retning slik at jeg ikke ser hvordan veien er langt fremme på mobilen.. Kan noen hjelpe meg med det?

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Jeg fant ut for litt siden at N-gage var oppdatert og før det igjen at Nokia Maps var oppdatert til v2. Er det noe annet som har blitt oppdatert bortsett fra FW som jeg burde fikse? Dette er oppdateringer som man må følge med selv for å finne.

 

En annen ting jeg lurer på med GPS`en.. Når jeg _ikke_ navigerer, skulle jeg gjerne hatt den sånn som alle andre GPS`er, at jeg ser meg selv kjøre bakfra i fugleperspektiv liksom. Nå er bildet retta i en spesiel retning slik at jeg ikke ser hvordan veien er langt fremme på mobilen.. Kan noen hjelpe meg med det?

 

Du kan sette kartet til å vise i 3D, da skal du få visningen du ønsker.

 

gå inn på valg - kartmodus - kart 3d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...