Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver kveld når jeg lader telefonen, så går det kanskje en times tid før den begynner å lyse opp. I tussmørket er det ekstremt irriterende, spesielt når man er i ferd med å sovne... Kommer dette av at batteriet da er fulladet, eller er det noe annet mystisk som utløser dette? Det skjer ikke på noe spesifikt tidspunkt.

 

Jeg satser på å levere telefonen til service i morgen. Det er noe i bunnen av telefonen som har raslet siden dag 1, og jeg har hele tiden trodd at det var noe som hadde kommet inn via høyttaleren på siden, men her om dagen fikk jeg en til å åpne den og se, og han mumlet noe om "LCD-display"... =\

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe merkelig med kameraet mitt - det overeksponerer bildene helt ekstremt. Det er så gale at ute i dagslys (med sol, men ikke mot den) blir bildet bare... helt kritthvitt. Innendørs er motivet mulig å se helt greit, men fortsatt veldig overeksponert. Bildene ser bra ut i søkermodus, den fokuserer, fokuspunkt vises på skjermen - og så når bildet blir tatt er det ødelagt. Jeg har resatt kamerainnstillinger uten at det hjalp. Forslag anyone?

Lenke til kommentar
Den lyser opp fordi den er fulladet ja. Skjedde med meg også her om dagen, noe som nesten ga meg et infarkt...

Haha, you and me both ^^ Er det ikke mulig å skru dette av? Husker min gamle Sony Ericsson K750i, der lyset gikk på når den automatiske tastelåsen slo inn. Dette ble fikset i en firmware update etter kanskje et år.

 

Har nå levert mobilen inn til service. De må bytte ut hele tastaturet, for selv om jeg bare har hørt rasling og ikke merket noe annet, så er det noe som er ødelagt der... De håpet på å få fikset den i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
De håpet på å få fikset den i løpet av dagen.

 

Skulle gjerne likt å vite hvor du har levert inn telefonen, jeg pleier alltid å måtte vente i minst 1 uke :(

Kan godt fortelle deg det, men jeg tror flybilletten blir såpass dyr at det ikke er verdt det :p

Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig med kameraet mitt - det overeksponerer bildene helt ekstremt. Det er så gale at ute i dagslys (med sol, men ikke mot den) blir bildet bare... helt kritthvitt. Innendørs er motivet mulig å se helt greit, men fortsatt veldig overeksponert. Bildene ser bra ut i søkermodus, den fokuserer, fokuspunkt vises på skjermen - og så når bildet blir tatt er det ødelagt. Jeg har resatt kamerainnstillinger uten at det hjalp. Forslag anyone?

Skjedde en gang med min også. Dette fikset seg selv når jeg restartet telefonen.

 

Men noen som kan explaine? :

 

".sis(x) filer går som en lek. Men "Executable Jar Files" skjønner jeg meg ikke på. Noen som kan forklare meg hvordan jeg får slike programmer/filer inn på telefonen?Skal f. eks legge til en stoppeklokke. Så er den i "Jar" format."

Lenke til kommentar

Kan dere nevne noen negative ting med N82?

Drittlei av at 6120Classicen min nå, siden den støver så jævlig ned.. Under skjermen spess, ser ingenting i sol-lys..

 

N82 har vell ikke samme problem? N80en min var jo såfall en perfekt telefon :)

 

Så bestilte meg en N82 nå..

Lenke til kommentar
Kan dere nevne noen negative ting med N82?

Drittlei av at 6120Classicen min nå, siden den støver så jævlig ned.. Under skjermen spess, ser ingenting i sol-lys..

 

N82 har vell ikke samme problem? N80en min var jo såfall en perfekt telefon :)

 

Så bestilte meg en N82 nå..

Eneste som er med min at den knirker littebittegranne på høyre side, men er ikke spesielt merkbart. Elsker denne telefonen! Kan gjøre alt med den (nesten). Surfing på nett med WLAN, installere 3rd programmer og alt. Stor skjerm er det på den og. Du kommer ikke til å angre :)

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på den svarte og den gråe versonen?

Offisielt er det vel bare fargen, men noen har vel skrevet at de merket mindre knirking... Men det kan bare være tilfeldig, for jeg fikk tilbake min telefon i går med helt nytt tastatur etter at det første hadde brukket, og hverken på det gamle eller det nye merker jeg noe knirking.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man se hvilke programmer som er aktive og trekker strøm? Fikk telefonen i går, og i mårrest var den fri for strøm - noe som førte til at jeg forsov meg... wlan scanning og gps er av. Men under batteriindikatoren er det et tegn hvor en pil peker opp fra en seng-liknende figur... hva betyr det? :whistle:

Lenke til kommentar
Hvordan kan man se hvilke programmer som er aktive og trekker strøm? Fikk telefonen i går, og i mårrest var den fri for strøm - noe som førte til at jeg forsov meg... wlan scanning og gps er av. Men under batteriindikatoren er det et tegn hvor en pil peker opp fra en seng-liknende figur... hva betyr det? :whistle:

Om du holder menytasten inne i noen sekunder, får ut opp en oversikt over aktive programmer. Det er bare Ventemod du ikke får lukket.

 

En pil opp fra en sengeliknende firgur er nok en melding som ligger i utboksen og ikke har klart å bli sendt...

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med at min N82 (black) henger seg. Dette medfører at telefonen ikke ringer, og om de legger igjen beskjed, så tar det lang tid før jeg får beskjed om det.

 

Observerte her om dagen at telefonen plutselig lyste opp, Telenor samt dag og dato "forsvant" fra skjermen, og den lå lenge og lyste. Etter 5 min fikk jeg beskjed om tapt anrop og at det var lagt igjen beskjed.

 

Den henger seg også enkelte ganger når jeg går inn i bildegalleriet.

 

Har forsøkt å lete i forumet her, men finner ingen som har samme problemene...

Ikke har det kommet noen versjonsoppdatering heller.

 

Ellers er jo dette en strålende mobil. Hadde N95 før denne, og savner ikke mye fra den. Nå har jeg N82 i påvente av N96. :-)

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med at min N82 (black) henger seg. Dette medfører at telefonen ikke ringer, og om de legger igjen beskjed, så tar det lang tid før jeg får beskjed om det.

 

Observerte her om dagen at telefonen plutselig lyste opp, Telenor samt dag og dato "forsvant" fra skjermen, og den lå lenge og lyste. Etter 5 min fikk jeg beskjed om tapt anrop og at det var lagt igjen beskjed.

 

Den henger seg også enkelte ganger når jeg går inn i bildegalleriet.

 

Har forsøkt å lete i forumet her, men finner ingen som har samme problemene...

Ikke har det kommet noen versjonsoppdatering heller.

 

Ellers er jo dette en strålende mobil. Hadde N95 før denne, og savner ikke mye fra den. Nå har jeg N82 i påvente av N96. :-)

Typisk årsak til at telefonen oppleves ustabil og treg er problemer med minnekortet. Det kan være at minnekortet er delvis defekt eller at filsystemet er korrupt.

 

En god test er å benytte telefonen uten minnekort og se om den er mer stabil da.

 

Ofte kan det hjelpe å formatere minnekortet. Min erfaring er at det i så fall bør gjøres på en PC, ikke i telefonen. Husk å ta kopi av innholdet før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...