Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, kan da ikke skjønne det. *ser uskyldig ut*

 

 

(Men for å være litt seriøs, så har det irritert meg óg, men har blitt vant til det. Og jeg har gode øreplugger som jeg foretrekker fremfor Nokia-adapter el.l, synes de jeg har testet både har dårligere ergonomi og lyd - på tross av at jeg ikke har en veldig høy terskel eller er veldig kritisk i forhold til lydkvaltiet.)

Lenke til kommentar
Er veldig irriterende å måtte skrive inn passorde til hjemmenettverket hver gang jeg kobler opp.

 

Er det mulig å lagre passorde på de nettverkene man benytter ofte ?

 

Går du på innstillinger -> tilkobling -> tilgangspunkter og oppretter et nytt tilgangspunkt med trådløst nett som databærer, da slipper du passord.

Lenke til kommentar
Jeg kan forresten melde at jeg fikk oppgradert fw med vista og sp1.

Det så ut til å gå skikkelig dårlig til å begynne med, og jeg regnet med jeg måtte ta en hard reset. Den stoppet nemlig på "15 minutes remaining" som hos de fleste andre. Det kom også en melding om at nokia host service hadde stoppet å kjøre.

 

Så leste jeg et tips om å drepe nsu med task manager, la telefonen være koblet til, og starte nsu igjen.

 

Da fant den ikke telefonen, og jeg trodde alt var tapt.

MEN. NSU ba meg ta ut strøm og batteri, sette det inn igjen, slå på telefonen og koble til.

 

Jeg gjorde det, og jaggu fant den telefonen og klarte å legge inn update.

Skjedde med meg og nettopp! Steike, jeg svetta. Er slik det er, så ingen ting å være redd for alle dere som skal oppdatere.

 

Men kan noen poste noen sider man kan laste ned programmer fra til N82'en? Jeg skulle gjerne hatt noen ekstraprogrammer på min, men vet ikke helt hvilke programmer jeg skal ha. Kanskje noen her kan "tipse" meg noen kule/bra/funksjonelle programmer (gratis) som jeg også kan installere? Også har jeg hørt at det er noe som heter å signere en fil. Dette har jeg aldri vært borte i. Er dette noe jeg må gjøre for å installere programmer på telefonen?

 

Takk for alle svar og inspill!

 

Skjermsparer med STORE varselsikoner og klokke?

Jeg har sett det en plass men finner det ikke igjen! :(

Kanskje du mener denne;

Large Time Screensaver

Også denne f. eks. Er det noe forskjell i om man installerer programmene i «phone memory» eller i «memorycard»? Det vil vises (og kan slettes) fra "Applications" mappa, sant?

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Også denne f. eks. Er det noe forskjell i om man installerer programmene i «phone memory» eller i «memorycard»? Det vil vises (og kan slettes) fra "Applications" mappa, sant?

En del programmer anbefales å installere i telefonminnet. Det gjelder spesiellt residente programmer, dvs. programmer som startes automatisk når du slår på telefonen. Dette inkluderer bl.a. temaer (themes), skjermbeskyttere, oppgavebehandlere (task manager) samt noen sikerhetsprogrammer.

 

Noen programmer bør installeres på minnekort fordi de tar stor plass. F.eks. kartprogrammer.

 

Bortsett fra disse skal det stort sett være hipp som happ.

Lenke til kommentar
En del programmer anbefales å installere i telefonminnet. Det gjelder spesiellt residente programmer, dvs. programmer som startes automatisk når du slår på telefonen. Dette inkluderer bl.a. temaer (themes), skjermbeskyttere, oppgavebehandlere (task manager) samt noen sikerhetsprogrammer.

 

Noen programmer bør installeres på minnekort fordi de tar stor plass. F.eks. kartprogrammer.

 

Bortsett fra disse skal det stort sett være hipp som happ.

Jeg installerte Large Time Screensaver nå, men når screensaveren kommer opp så er den gamle der fortsatt. Altså, ingen endringer. Hva må jeg gjøre for å "aktivere" den nye?

________________________________________________________

 

Bruker denne posten til å spørre om en annen ting også. WLAN question.

(Vedlagt bilde) | På bildet ser dere det markerte nettverket (som jeg skrev inn passord til osv). Den har da en "blomst" til venstre for seg, som jeg ikke helt vet hva er. Men hver gang jeg skal logge på dette nettverket så trenger jeg ikke skrive inn passordet. Jeg lurer bare på hvordan man kan fjerne dette forhåndsinstilte passord-greiene på det (regner med at den "blomsten" markerer for at passordet allerede er skrevet inn) nettverket?

 

post-135592-1209909468_thumb.jpg

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Bruker denne posten til å spørre om en annen ting også. WLAN question.

(Vedlagt bilde) | På bildet ser dere det markerte nettverket (som jeg skrev inn passord til osv). Den har da en "blomst" til venstre for seg, som jeg ikke helt vet hva er. Men hver gang jeg skal logge på dette nettverket så trenger jeg ikke skrive inn passordet. Jeg lurer bare på hvordan man kan fjerne dette forhåndsinstilte passord-greiene på det (regner med at den "blomsten" markerer for at passordet allerede er skrevet inn) nettverket?

 

post-135592-1209909468_thumb.jpg

 

Gå inn på innstillinger -> tilkobling -> tilgangspunkter og slett nettverkstilkoblingen.

Lenke til kommentar

Takk J-Core og killerost.

 

Da var det bare dette igjen:

 

Jeg installerte Large Time Screensaver nå, men når screensaveren kommer opp så er den gamle der fortsatt. Altså, ingen endringer. Hva må jeg gjøre for å "aktivere" den nye?

 

Og...

Noen som kan linke meg sider/linker til noen stilige/bra/godt-funksjonelle programmer jeg kan laste ned og installere på min N82?

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Har dessverre ingen kjennskap til Large Time Screensaver.

 

ETT stilig program du MÅ ha er ihvertfall ShakeSMS: http://flipsilent.com/tongren/?q=disknode/...sx&download

 

Les om det her: http://flipsilent.com/tongren/?q=node/31

Stilig. Har også sett noe som heter NokoShake (?), som gjør at man kan bla gjennom bildene i galleriet ved å tilte telefonen til en av sidene. Noen som kan poste link til det?

 

-Thank you.

Lenke til kommentar
Takk J-Core og killerost.

 

Da var det bare dette igjen:

 

Jeg installerte Large Time Screensaver nå, men når screensaveren kommer opp så er den gamle der fortsatt. Altså, ingen endringer. Hva må jeg gjøre for å "aktivere" den nye?

 

Og...

Noen som kan linke meg sider/linker til noen stilige/bra/godt-funksjonelle programmer jeg kan laste ned og installere på min N82?

 

Du må inn på temaer og endre skjermbeskytteren da ... ;)

 

Bruk mosh.nokia.com i programjakten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...