Gå til innhold

Hvilket metal-band har den tøffeste logoen?


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om ein sirkel er perfekt, får blir ein vurderingssak, ettersom det ikkje går ann å lage ein heilt "nøyaktig sirkel" :)

Visst gjør det vel? Om diameteren er kliss lik på absolutt alle punkter, er det en perfekt sirkel.

"Jeg digger at de har en ikke-perfekt sirkel som logo."

 

 

Det ER en perfekt sirkel :)

(Min er ikke perfekt)

Som vi ser av bildet mitt, har du rett i at det er deler av 2 perfekte sirkler, men det er fortsatt ikke fullførte sirkler.. ;)

 

post-68079-1201452713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veldig mange av favorittene mine har allerede blitt nevnt her så jeg skal ikke gjenta de bildene. Jeg synes faktisk at bortimot 70% av metalllogoer ikke er det helst store, er som regel middelmådige greier.

 

Det er som er irreterende er at mange logoer har (flere) elementer i seg som er veldig bra, men som overhode ikke funker helhetlig. Dette synes jeg gjelder særlig logoer der de har første(og siste) bokstav i en annen stil enn resten. At første og andrebokstav er anerledes er fett det, men da må de henge sammen slik at det er flyt i hele logen. For eksempel Arsis, Equilibrium, og Ensiferum. Hadde disse logoene hatt bedre flyt mellom fancy-bokstavene og de mindre fancy så hadde de vært knallkule. Hjelper lite med kule detaljer når helheten suger.

 

Noen logoer med noen bokstaver mer fremtredende enn andre funker faktisk veldig bra. Opeth sin logo og Profanum sin overdådighet funker glimrende og er rett og slett vakkert.

 

Antestor kjører en litt mindre intrikat variant av dette, forsatt fine greier.

post-22017-1203891054_thumb.jpg

 

Av de tidlige 90s black metal bandene så synes jeg utven tvil Emperor har den tøffeste logoen. Den er er intrikat og elegant. Liker at de har sneket inn litt gotiske detaljer i den.

 

Borknagar har også en bra logo. Tor's hammeren er en fin detalje og passer godt inn i (den litt folkeprega) musikken deres.

post-22017-1203891405_thumb.jpg

 

Sworn har en mer minimalistisk utgave av den typisk mer intrikate og kompliserte bm-logoen. Forøvrig et hærlig melodisk ekstrem-metallband som du bør høre hvis du ikke har gjort det allerede.

post-22017-1203891515_thumb.jpg

 

Mange black metal logoer går ofte til helvete for de skal være for "nekro", med ett untak: Darkthrone. Logoen paser perfekt til musikken og i motsetning til mange av de andre grusmete nekro-logoene så er den rimelig lett å kjenne igjen.

 

Synes Deathspell Omega er en av de beste black meta logoene som finnes. Den tar liksom gotiske bokstaver, men har mer egenart siden de ikke bare er rett frem standard gotiske typer. Ligger også utrolig mye symbolikk inni det, blant annet så former L'ene horn på skjelett-personen.

 

Et annet fransk band som har fin logo er Glorior Belli.

post-22017-1203890352_thumb.jpg

 

In Vain er elegante saker.

post-22017-1203891665_thumb.jpg

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...