Gå til innhold

Assassin's Creed, nok en middelmådighet fra Ubisoft


sp0ck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jævlig forvirrende å se alle disse sekserne som flyr rundt i hytt og gevær, samtidig som andre slakter det og mener at det er forferdelig dårlig.

 

Hadde de bare gitt ut demo.

 

Veeeeldig individuelt hva en synes om dette spillet tror jeg. Litt som med The Withcer. Selv har jeg det kjempefint, og jeg har spilt siden jeg kom hjem. Det eneste som plager meg er at jeg har lest mye negativt om det, så jeg får hele tiden en snikende mavefølelse av at jeg burde synes det er kjipt.

 

Men jo, jeg er jo forsåvidt enig i at det her ligger mye utappet potensiale. Har mer tro på Mass Effect, så november er ikke ødelagt (på noen måte)! :-D

Lenke til kommentar
ble skeptisk nå, regnet med at man hadde vanskelighetsgrader å velge mellom, liker at spillene tar litt tid og er vriene, så spiller som regel med høy vanskelighetsgrad...sikker på at noe slikt ikke er tilgjengelig?

 

Du har muligheten til å skru av alle HUD elementene, som kart/radar osv. Regner med det blir litt vanskeligere da, men jeg vil tro det egentlig bare blir mer frustrerende. AIen er jo like dum og det er like lett å enten drepe alle innbygerene i Jerusalem eller å stikke av fra dem.

Lenke til kommentar
Veeeeldig individuelt hva en synes om dette spillet tror jeg. Litt som med The Withcer. Selv har jeg det kjempefint, og jeg har spilt siden jeg kom hjem. Det eneste som plager meg er at jeg har lest mye negativt om det, så jeg får hele tiden en snikende mavefølelse av at jeg burde synes det er kjipt.

 

Må si meg ganske enig, men synes det er bra jeg hvertfall :)

Kampene er litt kjipe, men etter hvert som man får bedre evner jevner det seg ut. Savner bare tequila-time fra stranglehold jeg :whistle:

Lenke til kommentar

Selv om man kan drepe hele det kristene korstoget på egen hånd, er det mye morsommere å rett og slett leve seg inn i spillet. Istedet for å rase gjennom det som et maraton, bare for å finne ut av hva en syntes om det. Jeg har spillt en del timer og syntes ikke at spillet sto heeelt til forventningene, men koser meg like fullt med å utforske steder og ting. Så jeg ser fram til å sette meg ned med det igjen.

Lenke til kommentar

Prøvde dette litt i dag og det var noe av det kjedeligste jeg har spilt. Hatet det knotete kontroll oppsettet og jeg hatet også at all klatringen/hoppingen osv går jo automatisk? Ikke klarer jeg helt å se hva som skal være moro her heller, gå rundt i byen å prøve å ikke dulte borti folk?

 

Blir nesten som et GTA hvor man ikke kan gjøre noenting, ikke særlig moro med andre ord.

Lenke til kommentar
Hvordan er slossingen? Fremdeles 1-mot-1 og alle står i kø fordi de syns det er feigt å angripe deg hvis en annen gjør det først.

enig det såg ganske teit ut på traileren

 

Man blir faktisk angrepet av flere på en gang, og selv om det er litt "kø" så er det svært ofte man blir hogget etter bakfra når man slåss med andre, og må være rask og snu seg for å avverge.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva alle maser om med kontrollsettet. Synes det var veldig intuitivt og greit. Tok 2 minutter, men alt i alt er det ganske enkelt: ikke RT; ting Altaïr gjør når han er glad, og RT; ting Altaïr gjør når han er lei seg eller sinna. Naturligvis personlig preferanse, men det manifesterer seg jo stort sett i å holde RT og A mens man beveger venstre strikke fremover.

Lenke til kommentar

Et irritasjonsmoment jeg kan legge til er når man går i first person view. Det er jo klin umulig å se noe som helst, pga dette latterlige "in synch" greiene eller whatever. At vaktene lyser rødt er jo helt håpløst, som om jeg ikke visste at det var vaktene som var fienden. At målet ditt lyser gult er jo også helt overflødig, da det er den eneste personen i hele byen som skiller seg ut. Umulig å ta feil. Nei, av og til lurer jeg litt på hva de tenkte, godeste Ubisoft.

Lenke til kommentar

Er selv uenig i mye av det som blir sagt her.

Synes spillet er helt konge, faktisk så synes jeg det er et av de bedre jeg har spilt på veldig lenge. Historien er veldig bra, gameplayet er veldig bra, grafikken er veldig bra. Synes også slåssystemet fungerer veldig bra.

 

Kort sagt et utrolig bra spill etter min mening.

Lenke til kommentar

For meg er det to ting som irriterer meg mest.

 

Hvis man ikke avslutter på "rette tidspunktet" så blir ikke lagret og må gjøre ting på nytt, noe som i og for seg ikke hadde vært så ille hadde det ikke vært for alle de (lange) cutscenene som ikke går ann og avbryte....og hvis man stopper og spille rett etter en slik man ikke har vært innom et checkpoint så må man se hele greia på nytt .

Lenke til kommentar

Du mangler fantasi! Spillet er fullt av muligheter! Du har det ikke mer gøy en hva du skaper selv! Og anngående vaktene som ikke brydde seg om du løp rundt i byen, de er briter på 1100-tallet! De brøy seg vel ikke om en hvemsomhelst som dytta vekk ubetydelige bønder! Og dessuten så har jeg ikke funnet noe positivt du har sagt om det spillet, i følge deg er ikke spillet middelmådig, det er gjennomtruket sugent! Om du kunne slenge inn noen positive kommentarer som heiser meningen din opp på middelmådig, så hadde tittelen funka bedre, enten det eller så burde tråden heller blitt kalt "... skuffelse fra Ubisoft"

Endret av Jesusball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spillet har absolutt sine "10 seconds of fun", og er i tillegg rimelig orginalt, og det er jo en sjeldenhet i disse dager. Hvor spillet feiler er i detaljene. Det hadde vært greit om det ikke var så mange av dem at det blir ødleggende for spillopplevesen. Det at man ikke kan galoppere forbi en vakt er en slik detalj som rett og slett ikke burde eksistere. Spillet burde absolutt hatt noen måneder på testsenteret før utgivelse. Det er slikt som skiller utviklere som Blizzard og Valve fra Ubisoft og EA, Assassin's Creed har etter min vurdering et mye større potensialet enn hva det presterer.

Så da ble det som jeg lenge har spådd, Ubisoft har ikke hva det trengs for å lage et trippel A-spil, de er mer interessert i å utgi spill til rett tidspunkt enn å utgi et plettfritt spill. Når det er sagt er spillet underholdene, og jeg har kost meg i de 2-3 timene jeg har spilt, men det er langt fra noe GOTY-materiale...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...