Gå til innhold

Er du en fanboy?


trydis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakaxel + Avean sier dette om konsollene:

 

Vi liker alle spillmaskinene like godt. Både Wii, PS3 og 360 har alle sine gode og kanskje litt dårligere sider, men uansett og best av alt - det er mye moro som kommer ut av hver spillmaskin. Og det er det som betyr noe - nemlig å vi koser oss og ha det gøy med spillkonsollen sin, uansett hvilken man har

Lenke til kommentar

Definisjonen av en fanboy er litt uklar. For øyeblikket er jeg eier av en PS3 og en 360. Begge er gode maskiner. Av de to foretrekker jeg 360 av flere grunner og når det gjelder multiplatformspill velger jeg 360 versjonen. Det vil vel da si at jeg er fan av 360 og dermed en fanboy.

 

Men for meg er det et stort steg fra det å være fan av en platform til det å være totalt blind for alt annet enn det enten Sony, Microsoft eller Nintendo tilbyr. Det finnes dessverre noen av de her.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Definisjonen av en fanboy er litt uklar. For øyeblikket er jeg eier av en PS3 og en 360. Begge er gode maskiner. Av de to foretrekker jeg 360 av flere grunner og når det gjelder multiplatformspill velger jeg 360 versjonen. Det vil vel da si at jeg er fan av 360 og dermed en fanboy.

 

Men for meg er det et stort steg fra det å være fan av en platform til det å være totalt blind for alt annet enn det enten Sony, Microsoft eller Nintendo tilbyr. Det finnes dessverre noen av de her.

 

I følge Wikipedia er Fanboy beskrevet slik:

 

Fanboy is a term used to describe an individual (usually male; the feminine version fangirl may be used for females) who is utterly devoted to a single fannish subject, or to a single point of view within that subject, often to the point where it is considered an obsession. Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors (often including logic) that differ from their point of view.

 

Så utfra det du sier, at du er fanboy om du velger 360 på multiplatformspill, er feil. Om du derimot begynner å si at det kun er X360 som er god på multiplatformspillene og ingen andre kan gjøre det godt (og at du får masse beviser for at det du sier ikke er sant), da er du fanboy.

 

Jeg foretekker per i dag min Nintendo Wii grunnet Mario Galaxy, til tross for at jeg har en X360 stående. Det gjør meg likevell ikke til en Nintendo Fanboy. Hadde jeg derimot kun hadt en Wii og glorifisert konsollen og nektet å innse at den har feil den og, så har jeg vært Nintendo Fanboy.

 

Synes den beskrivelsen er en ganske god beskrivelse på hva som er fanboy og hva som ikke er fanboy.

Lenke til kommentar
Les gjennom artikkelen og sjekk om du er en fanboy.

 

http://www.gamespot.com/users/FriedConsole...apbox;subject;1

 

Til dere som sier dere har alle konsollene, og derfor er ekskludert fra fanboy heksejakten - godt forsøk :p

Det er nemlig sånn at de verste fanboysa enten kjøper alle konsollene, eller sier de har gjort det, bare for opptre nøytral og objektiv, og på den måten få mer gjennomslagskraft med argumentene sine. (ikke at noen her inne gjør dette)

 

En typisk forum-post for en slik fanboy kan være:

"Jeg har alle konsollene. Men x konsoller står bare og støver ned, det kommer ingen bra spill til den.. Konsoll Y derimot!"

 

Jeg har aldri vært noen fanboy. Men jeg har vært hater av forskjellige konsoller opp i gjennom, men har nå heldigvis tatt til vettet. Forrige generasjon hadde jeg PS2 og GC. Da hata jeg Xbox fordi de var eid av Microsoft, som var kilden til all ondskap tydeligvis. Dette la jeg fra meg ganske kjapt

 

Så kjøpte jeg meg en xbox 360 i 2006, egentlig bare for å gjøre Wii-ventetiden kortere. Etter å ha hørt Ken Kuturagi og Co's arrogante uttalelser (dere vet sikkert hvilke jeg mener), utviklet jeg et "hat" mot Sony, og etterhvert deres konsoll.

 

Nå er jeg imidlertid uten fordommer, og skal kjøpe en PS3 så fort lommeboka tillater det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Les gjennom artikkelen og sjekk om du er en fanboy.

 

http://www.gamespot.com/users/FriedConsole...apbox;subject;1

 

Til dere som sier dere har alle konsollene, og derfor er ekskludert fra fanboy heksejakten - godt forsøk :p

Det er nemlig sånn at de verste fanboysa enten kjøper alle konsollene, eller sier de har gjort det, bare for opptre nøytral og objektiv, og på den måten få mer gjennomslagskraft med argumentene sine. (ikke at noen her inne gjør dette)

 

En typisk forum-post for en slik fanboy kan være:

"Jeg har alle konsollene. Men x konsoller står bare og støver ned, det kommer ingen bra spill til den.. Konsoll Y derimot!"

 

Haha dette er så sant som det kan bli. Hvis folk hadde hatt alle konsollene hvorfor ligger ikke salgstallene da likt?

Lenke til kommentar

Morsom artikkel ja :)

 

Så lurer jeg på om jeg er fanboy da. Jeg har ingen konsoll, og påstår hele tiden at å spille dataspill er bortkastet tid, og noe jeg absolutt ikke er interesert i. Men jeg vet innerst inne at dette ikke stemmer, at dersom jeg hadde hatt en konstoll hadde jeg blitt totalthekta og kost meg masse med den. Er jeg en ikkespill-fanboy? ;)

Lenke til kommentar
Les gjennom artikkelen og sjekk om du er en fanboy.

 

http://www.gamespot.com/users/FriedConsole...apbox;subject;1

 

Til dere som sier dere har alle konsollene, og derfor er ekskludert fra fanboy heksejakten - godt forsøk :p

Det er nemlig sånn at de verste fanboysa enten kjøper alle konsollene, eller sier de har gjort det, bare for opptre nøytral og objektiv, og på den måten få mer gjennomslagskraft med argumentene sine. (ikke at noen her inne gjør dette)

 

En typisk forum-post for en slik fanboy kan være:

"Jeg har alle konsollene. Men x konsoller står bare og støver ned, det kommer ingen bra spill til den.. Konsoll Y derimot!"

 

Haha dette er så sant som det kan bli. Hvis folk hadde hatt alle konsollene hvorfor ligger ikke salgstallene da likt?

 

Fordi det er ikke alle som har alle konsollene kanskje?

 

Har ikke alle konsollene, enda, men jobber med saken. Jeg gidder i alle fall ikke være noe tilhenger av 1 konsoll for jeg er for interesert i spill til å henge meg på bare 1 konsoll. Da har jeg funnet det beste i å eie alle 3 og heller ta det ut fra det.

Lenke til kommentar
Les gjennom artikkelen og sjekk om du er en fanboy.

 

http://www.gamespot.com/users/FriedConsole...apbox;subject;1

 

Til dere som sier dere har alle konsollene, og derfor er ekskludert fra fanboy heksejakten - godt forsøk :p

Det er nemlig sånn at de verste fanboysa enten kjøper alle konsollene, eller sier de har gjort det, bare for opptre nøytral og objektiv, og på den måten få mer gjennomslagskraft med argumentene sine. (ikke at noen her inne gjør dette)

 

En typisk forum-post for en slik fanboy kan være:

"Jeg har alle konsollene. Men x konsoller står bare og støver ned, det kommer ingen bra spill til den.. Konsoll Y derimot!"

 

Haha dette er så sant som det kan bli. Hvis folk hadde hatt alle konsollene hvorfor ligger ikke salgstallene da likt?

 

Fordi det er ikke alle som har alle konsollene kanskje?

 

Har ikke alle konsollene, enda, men jobber med saken. Jeg gidder i alle fall ikke være noe tilhenger av 1 konsoll for jeg er for interesert i spill til å henge meg på bare 1 konsoll. Da har jeg funnet det beste i å eie alle 3 og heller ta det ut fra det.

Det er jo poenget. Folk skryter av at de har alle konsollene men det er bare en som er brukbar. Men egentlig har de bare en konsoll og sier det motsatte for å sverte de andre konsollene.

Lenke til kommentar

Jeg har mange brukbare konsoller, eller, alle mine konsoller er brukbare ellers har jeg ikke giddet å ha dem, ha hadde jeg heller hadt 1 og holdt meg til det.

 

Om det er noen tvil om jeg har alle konsollne så er det bare å se på bildene i skrytetråden som finnes her en eller annen plass på felles forumet.

Lenke til kommentar
Jeg har mange brukbare konsoller, eller, alle mine konsoller er brukbare ellers har jeg ikke giddet å ha dem, ha hadde jeg heller hadt 1 og holdt meg til det.

 

Om det er noen tvil om jeg har alle konsollne så er det bare å se på bildene i skrytetråden som finnes her en eller annen plass på felles forumet.

Du har nok manipulert dem i Paint din lille fanboy!

Lenke til kommentar
Jeg har mange brukbare konsoller, eller, alle mine konsoller er brukbare ellers har jeg ikke giddet å ha dem, ha hadde jeg heller hadt 1 og holdt meg til det.

 

Om det er noen tvil om jeg har alle konsollne så er det bare å se på bildene i skrytetråden som finnes her en eller annen plass på felles forumet.

Du har nok manipulert dem i Paint din lille fanboy!

Rolig nå. Rolig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...