Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom inn på UiO vår og står på venteliste på høst. Noen som vet hvor mange plasser ventelisten flyttet seg ved suppleringsopptaket i fjor? :)

Mener å huske den flyttet seg sånn omtrent 10 plasser, jeg lå mellom 20 og 30. Kom inn på UiO vår i fjor en uke inn i vårsemesteret, da lå jeg på 24.plass (takket nei, så antageligvis slapp de inn fler enn det). Men husker som sagt ikke helt fra UiO høst

Lenke til kommentar

Jeg kom også inn i Bergen! Er nummer 18 på ventelisten på NTNU. Er det noe håp for å komme inn?

Jeg kom også inn der! Jeg er fra Finland så känner ingen i Bergen ?

Er på 19nde plats till Oslo(forstegångskvoten), vet någon om jag har sannolikhet?

Lenke til kommentar

19 er nok i grenseland, men kanskje hvis du er heldig kommer du inn sent.

Jeg kom jo inn som nummer 24 i fjor, men det var på Oslo vår da, men ikke gi opp! ;) Takket nei til plassen så de ringte nok folk som stod enda lenger nede og. Skal sies at jeg kom inn en uke inn i vårsemesteret da

 

Edit: så at personen kom inn i Bergen så er vel Oslo høst det er snakk om, da er nok 19 litt i grenseland ja

Endret av Andasol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom jo inn som nummer 24 i fjor, men det var på Oslo vår da, men ikke gi opp! ;) Takket nei til plassen så de ringte nok folk som stod enda lenger nede og. Skal sies at jeg kom inn en uke inn i vårsemesteret da

 

Edit: så at personen kom inn i Bergen så er vel Oslo høst det er snakk om, da er nok 19 litt i grenseland ja

Ja, er fullt mulig at han/hun kommer inn. Men som sagt er det jo snakk om Oslo høst. Er i grenseland, men med litt flaks så kan det skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tack för alla svar! Vet ikke nu om jeg ska skaffe bolig i Bergen eller ikke ?

 

Finns de någen andre chatforum før medisinstudenter? Jodel går ikke så jeg befinner meg i Helsingfors før tilfellet.

 

Alexandra

Jeg tør heller ikke skaffe leilighet, da jeg håper på plass i Trondheim! Blir spennende å se etter suppleringsopptaket!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tør heller ikke skaffe leilighet, da jeg håper på plass i Trondheim! Blir spennende å se etter suppleringsopptaket!

Ja det blir det faktisk! Jeg har fått ett erbjudande till en studentbolig i Bergen (fantoft) og accepterfristen er 29.7 ?

Blir gøy sen om man har accpeterat bolig i Bergen og får en plass i Oslo/Trondheim...

Lenke til kommentar

Man måst tyvärr komma ihåg att det er 20 från båda köerna sammanlagt (förstagångs og ordinariekvoten, exempelvis 12 från førstagångs og 8 från ordinarie) ?

 

Vet noen, oppdateres ens plass på ventelisten hela tiden?

Endret av aadij3
Lenke til kommentar

Hey! 

 

Har et dilemma: Studerer medisin et annet sted i Norge, men vil helst studere i Oslo. Står på 4.plass på venteliste til Oslo vår. På opptakskontoret har de ikke noe statistikk eller lignende, men kan jeg regne med å komme inn? Hvis jeg kan være veldig sikker på det jobber jeg i stedet for å studere neste halvår, men vil være helt (eller tilnærmet helt) sikker på at jeg kommer inn i Oslo før jeg dropper ut der jeg studerer nå. 

Lenke til kommentar

Man måst tyvärr komma ihåg att det er 20 från båda köerna sammanlagt (förstagångs og ordinariekvoten, exempelvis 12 från førstagångs og 8 från ordinarie) ?

 

Vet noen, oppdateres ens plass på ventelisten hela tiden?

Jeg gikk fra 18. til 17. plass på onsdag. Men regner med det vil være større utslag etter svarfristen har gått ut.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Har et dilemma: Studerer medisin et annet sted i Norge, men vil helst studere i Oslo. Står på 4.plass på venteliste til Oslo vår. På opptakskontoret har de ikke noe statistikk eller lignende, men kan jeg regne med å komme inn? Hvis jeg kan være veldig sikker på det jobber jeg i stedet for å studere neste halvår, men vil være helt (eller tilnærmet helt) sikker på at jeg kommer inn i Oslo før jeg dropper ut der jeg studerer nå.

Er sikkert annerledes på ordinært, men som nevnt tidligere stod jeg på 24. plass på Oslo vår (førstegangs) og fikk telefon noen dager etter immatrikuleringen.

 

Noen her som tilfeldigvis har søkt medisin ordinært, står på venteliste og har nano på andreplass? :p

Endret av Andasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...