Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Knust laptop - What do I do?


Mauro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan alltids sendes inn på reparasjon, men på din regning..

 

Men utfra denne vage beskrivelsen kan jeg allerede gjette at reparasjon vil bli dyrere enn det å kjøpe en ny laptop.

Tja, men garanti ? Har HP noen form for garanti ved "uhell" ? Det er en HP Pavilion DV9060ea, så vet ikke nøytaktig hvor gammel den er men...

 

PC-en er rimelig herpa ja. Skjermen er knust, tastatur å all innmat har omtrent hoppet ut. Dekselet til skjermen ligget i 3 deler osv...

Lenke til kommentar

reklamasjonsrett og/eller garanti dekker vel sjelden til aldri skader grunnet ytrepåvirkninger.

vis du tror hp vil dekke det så er det ikke værre en å ringe til dem å si at noen i et raseriutbrudd utførte hærverk på maskinen din og du lurer på om dems garanti dekker dette..........

 

eneste her er vist du har forsikring på maskinen eller andre forsikringer som var gyldige i den situasjonen du var i. vis du til en av disse forsikringene sier det var en annen som utførte hærverket vil de vel somofteste forlange at saken skal anmeldes og få en kopi av anmeldelsen.

 

vis personen som gjorde det gjorde det dette rimelig uprovosert så er vel han erstatningsansvarlig. du kan i slike tilfeller snakke med vedkommende og prøve å bli enig om en løsning. vis ikke han ønsker å bli enig om noe må du vel anmelde forholdet og eventuelt ta det i forliksrådet(?), vis dette ikke fører frem må det vel bli rettsak da... tror jeg...

Lenke til kommentar

Skjønner i grunnen ikke hvorfor du ikke vil anmelde.

Saken er i grunnen såre enkel.

Be personen som ødela den kjøpe ny PC eller anmeld punktum.

 

Folk har ansvar for sine egne handlinger uansett hvordan man ser på det.

Hadde du prøvd deg på forsikringsselskapet om vedkomede herpa bilen din under samme omstendigheter?

Lenke til kommentar
Oppfordring til svindel og dermed brudd på norsk lov er ikke noe vi ønsker her på forumet. To innlegg slettet.

 

Snorre :)

Tipset ble ihvertfall tatt imot, å ny pc er allerde i hus. :) (med Vista :( )

Gratulerer som nytt ferskt medlem av lovbryterne i norge.

 

Håper du er stolt av deg selv :).

 

Det er nesten så jeg får lyst til å bruke min moderatormakt til å finne ut hvem du er, og tipse forsikringsselskapet ditt (noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å gjøre, bare så det er sagt!).

Lenke til kommentar

For det første er dette snakk om erstatningsrett mellom to personer og hører således ikke til i forbrukerrett- delen.

 

For det andre er forsikringssvindel i strid med blant annet fal. §8-1 (2) og dermed også retningslinjene pkt. 6.

 

Dessuten er forsikringssvindel et problem som fører til at andre forsikringstakere må betale mer i forsikringspremie.

 

Tråden stenges derfor av meg, samt flyttes.

 

MVH

 

KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...