Gå til innhold

Hvor viktig er det med kjølepasta ?


Panneskjegg

Anbefalte innlegg

Hei

 

I løpet av neste uke får jeg en ny CPU.. Og jeg lurer da på hvor viktig det er med kjølepasta på den.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en "Auras 92" CPU kjøler, og det følgte med en Arctic Silver kjølepasta eller noe slikt. Kan jeg bare skrape av den pastaen og sette på den nye CPUen? Eller må jeg skrape alt bort (Går det greit å bruke rødsprit?) - og sette på ny kjølepasta?

 

Dersom jeg må ha ny kjølepasta, vil denne pastaen være grei nok? (Finner dessverre ingen omtaler om den på nettet)

http://wilcom.info/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

I løpet av neste uke får jeg en ny CPU.. Og jeg lurer da på hvor viktig det er med kjølepasta på den.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en "Auras 92" CPU kjøler, og det følgte med en Arctic Silver kjølepasta eller noe slikt. Kan jeg bare skrape av den pastaen og sette på den nye CPUen? Eller må jeg skrape alt bort (Går det greit å bruke rødsprit?) - og sette på ny kjølepasta?

 

Dersom jeg må ha ny kjølepasta, vil denne pastaen være grei nok? (Finner dessverre ingen omtaler om den på nettet)

http://wilcom.info/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=1

 

Du MÅ ha kjølepasta. Tørk av det du kan med tørkepapir (ikke rødsprit), smør på tynt lag med fersk kjølepasta. Arctic silver er god, så den kan du bruke.

Lenke til kommentar
Du MÅ ha kjølepasta. Tørk av det du kan med tørkepapir (ikke rødsprit), smør på tynt lag med fersk kjølepasta. Arctic silver er god, så den kan du bruke.

hvorfor ikke rødsprit?? å ta rødsprit på dasspapir og vaske bort gannel kjølepasta er utmerket, har brukt det i flere år nå og det er veeldig efektivt!! skjønner ikke hvorfor du skriner " (ikke rødsprit),"??

Lenke til kommentar

Vil anbefale å stikke nedpå shell eller esso og kjøpe en flaske med kondensfjerner. Koster 20ish kroner og kommer i en flaske med liten tut som er mye lettere å jobbe med enn en stor flaske rødsprit. Bare helle en liten dråpe over i korken, og bruke Q-tips eller en liten klut. :)

 

Rødsprit går fint, men whitesprit legger igjen oljerester som er utrolig pes å få vekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...