roadflash Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Da jeg satte opp forumet mitt oppdaget jeg at jeg ikke kunne bruke bokstavene æ,ø,å. Når jeg gjorde det, fikk jeg følgende feilmelding: Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 1245184 bytes) in /usr/home/web/web71793/midlertidig/includes/utf/data/utf_nfkc_qc.php on line 2 Jeg satte derfor opp forumets kategorier og underforum uten de bokstavene, men når jeg skal skrive tema/nye innlegg i forumet, får jeg altså samme feilmeldingen igjen. What to do?
roadflash Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Jeg har iallfall funnet ut hvilke filer som må forandres for at det kanskje kan fungere: http://www.phpbb.com/community/viewtopic.p...444&start=0 Men det jeg ikke forstår er hvor disse filene er? Hvor ligger de, slik jeg kan forandre på de, og kanskje få ordnet opp i problemene mine ?
itsmebth Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Se litt på memory_limit i php.ini (http://no.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.sect.resource-limits). Jeg vil gjette problemet har med UTF-8 å gjøre.
alec1 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 (endret) Det han sier er at du skal kjøre denne filen på serveren <?php ini_set('memory_limit', '32M'); ?> Endret 9. november 2007 av alec1
roadflash Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 (endret) Fint dere prøver å hjelpe meg, men jeg lurer på det mest grunnleggende her. HVOR er det jeg kan forandre på disse tingene? Er det i Webhotellet mit, i kontrollpanalet der? Eller er det andre steder? Jeg er ganske blank på området, derfor jeg spør EDIT: Det jeg lurer på er hvor denne php.ini er? Hvor kan jeg finne den? Endret 9. november 2007 av roadflash
itsmebth Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du må sjekke med webhotellet om du kan endre på php.ini. ini_set er sannsynligvis deaktivert.
roadflash Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Sjekket akkurat siden til webhotellet mitt: Ønsker du større memory_limit kan du kjøpe det ved å kontakte supporten. Du kan oppgradere til 16mb eller 24 mb. Det koster 9 kr/mnd pr ekstra 8 mb (108 kr/året) Med andre ord er det ingen vei utenom en slik oppdatering?
Martin A. Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du kan sjekke om ini_set er deaktivert eller ikke. (det sjekker du ved å legge til <?php phpinto(); ?> i ei fil, og kjøre den) Eller du kan lage en .htaccess, eller legge det til i en eksisterende php_value memory_limit 32M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå