Gå til innhold

Test: HTC Tytn II


Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldingene. Vi setter pris på at folk sier sine meninger om testene :) Jeg skal prøve å svare på noe av det som nevnes:

 

Dessverre har operativsystemet i Tytn II sine ulemper. For det første gjør Windows telefonen veldig treg, og den er mye mindre responsiv enn en vanlig mobiltelefon. I tillegg er Windows veldig komplisert å bruke.

Dette er jeg absolutt ikke enig i. WM 6 er kjapt og responsivt nok til at det fungerer tilfredstillende. Jeg er av den typen som begynner å hisse meg opp om Word bruker mer enn 1.7 sekunder på å laste et Word-dokument. Jeg synes ikke jeg venter mye med en Windows-mobil. Bare sånn at det er nevnt. ;)

 

Når ble Windows mer komplisert å bruke enn en vanlig Nokia? Hvis du ikke er i stand til å bruke en Windows-mobil, bør du samtidig begrave PC-en og gå tilbake til skrivemaskinen.

Jeg vet om svært mange som har kjøpt Windows-telefon uten å ha noen som helst bruk for den eller teknisk innsikt nok til å bruke den. Det er disse som advares med at mobilen blir tregere enn en vanlig telefon, og er mer komplisert å bruke. Det har vi gjennom testen prøvd å få frem.

 

Er enig med moskus.

Virker som dere er ikke har god nok kunnskap om produktene dere tester.

Windows Mobile er mye enklere enn Symbian S60 f.eks. synes jeg selv, kanskje fordi jeg er bedre vant med WM. Kanskje derfor dere liker det andre bedre?

Jeg foretrekker å bruke Windows Mobile på grunn av trykkfølsom skjerm og god nettleser, og bruker oftere WM6 enn S60.

 

Når det kommer til kommunikasjon gir dere såklart ikke full score, selvom dere ikke kan komme på noe dere mangler utenom den utdaterte infrarøde porten. Hvorfor i all verden får ikke denne full score når den kan brukes i hele verden med stort sett den beste hastigheten tilgjengelig?

Stjernene viser kommunikasjonsmuligheter i forhold til pris.

 

Når det gjelder undeholdning kan vi ikke gi noen god karakter uten at telefonen støtter 3,5 mm minijack eller har eget hodesett, eller kommer med større minnekort i pakken. Alle telefoner kan oppgraderes.

 

Virker som Amobil har hatt en dårlig dag på jobb.

I motsetning til mange andre, tester vi telefoner i et flertall dager (rundt en ukes tid eller mer med mye bruk).

 

Totalt sett er vi positiv til Tytn II. Hvis man er i den gruppen som trenger eller har glede av alle de mulighetene som finnes i en Windows-telefon som dette nøler vi ikke med å anbefale Tytn II.

 

 

Dine positive inntrykk kommer ikke spesielt godt frem i testen. Du sier her at det er mangelen på minijak som trekker ned på underholdningsbiten, i testen virker det som om spillene er det største negative. Overskriften er jo "Kabal- igjen"

Du har heller ikke tatt hensyn til at den har en glimrende mp3 spiller, som synkroniseres enkelt via Windows Media Player. Støtte for a2dp er heller ikke trukket frem, selv om mange ser det som et stort pluss. Det er mange Mp3 mobiltelefoner som mangler denne støtten, selv om det burde vært en selvfølge.

 

Dette er bare et av mange eksepmler på det som virker som negative holdninger til denne telefonen. Sammen med mine opprinnelige kommentar hvor du sammenligner den med E90. E90 har fått gode kritikker på omeråder den er dårligere enn TyTn2. På disse omerådene har du gitt negativ omtale for HTC sitt produkt.

Dette er jo noe som lesere, i hvertfall jeg, reagerer på, når det er lagt opp klare sammenligninger i begynnelsen av testen. Det hadde selvfølgelig ikke blitt reagert på på samme måte hvis dere ikke hadde direkte sammenlignet modellene. For jeg kan være enig i at det er en STOR enhet, men siden Nokiaen er større og tyngere bør det ikke bagateliseres i Nokia testen, mens det slås ned på i TyTn2 testen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..det som forundrer meg med amobil testene er at det er en god del fornuftige avsnitt, så plutselig slås det til med noen merkelige setninger! Jeg får leite opp et eksempel siden....her f.eks: "Vi følte aldri behov for å sende tekstmeldinger fra datamaskinen i testperioden.." - har sett slike "kommentarer" tidligere i artiklene. Vi alle vet at de som kjøper en mobil i dag skriver mye SMS og hele poenget med en mobil er jo å kommunisere.

"...I tillegg er Windows veldig komplisert å bruke." er en annen slik hårreisende (if I only had) kommentar. Ok, et lyn kurs:

 

1) Når du har skrudd på telefonen og den er oppe og går ser du Today/Idag/Start skjermbildet. Dette er på en standard Windows Mobile telefon. Det er her alle nye beskjeder, informasjon om ubesvarte anrop, dine møter og avtaler, etc. vil vises.

 

2) Trykk Start øverst i venstre hjørne. Her vil du finne 2 viktige valg du ofte vil benytte deg av: Programmer og Innstillinger. Under Programmer finner du verktøy, spill, etc. Under Innstillinger..ja der er alle mulighetene for å foreta innstillinger for telefonen samlet

 

3) Telefonen har noen knapper...se på symbolene. Kan du gjette hva de står for ? Ja, riktig - et kamera-symbol på en knapp betyr at du vil starte opp kamera-applikasjonen. Hvis du trykker på en knapp med en running og signaler (eller en varm smultring som jeg pleier å si) så vil du komme inn i den såkalte Comm Manageren - her kan du skru av og på Bluetooth, Wlan, Telefon, etc. og mulighet for å gå inn i innstillingene til disse.

 

4) Jeg nevner også kort at under Start knappen - av de valgene du finner der så er f.eks. Internet Explorer plassert. Disse kan du faktisk flytte til å vises under Programmer, og det gjør du selv enkelt fra Innstillinger..

 

Hjalp det ? Syntes ikke Windows Mobile er komplisert i det hele tatt. Fortell meg på hvilken måte Windows Mobile er komplisert... :-)

 

Testet dere PDAen opp i mot Exchange Server ? Noen nye funksjoner i Windows Mobile 6 som krever Exchange Server 2007 ? Dere nevner kort noen nye funksjoner i Windows Mobile 6, dere kunne godt ha tilføyet "kryptering av all data som lagres på minnekort", "informasjon på hver kontakt når sist samtale fantes sted", "Internet Sharing - PDAen som modem på 1-2-3" (en sannhet med modifikasjoner..men ja, det funkerer stort sett uten problemer), etc.

 

Hvis jeg skulle anbefale en endring så burde man kanskje delt opp tester i:

 

- Massemarked/vanlige mobil telefoner for hvermansen (disse deles igjen inn i musikk/kamera/etc. avhengig av hvilken kundemasse mobilen retter seg mot)

 

- Spesielle mobiler, som f.eks design-mobiler til mange tusen kroner, sært design, mobil for eldre

 

- Profesjonelle, og her dele inn i S60/Windows Mobile/RIM/Palm/Android (hvis den kjem hehe - og kanskje den må da puttes under en annen kategori)

 

Hvis dere la det opp slik, så godt dere kan, og testerne skrev for den kundemassen mobilen er ment for - så behøvde ikke en kunde som var ute etter en typisk kamera-mobil lese tester eller studere mobiler fra f.eks Profesjonelle kategorien. Og hvis det skulle være slik at kunden ønsker seg en business telefon med godt kamera, ja da har dere jo skrevet og sammenlignet kamera-funksjonaliteten mellom mobilene innen kategorien innbyrdes...

 

Generelt vil jeg si at HTC TyTN II virker som en bra PDA og antageligvis den beste på markedet innen for profesjonelle/business/Windows Mobile akkurat nå. Ser bort i fra E-ten x800/Ultimate telefonene selvfølgelig - og jeg ville faktisk ikke direkte sammenlignet TyTN II med f.eks Ultimate 8150. Hvis jeg skulle gitt TyTN II en karakter ut i fra det blå (skal ikke påstå Amobil har gjort det..) så ville jeg vel gitt den en 5'er.

 

Dere nevnte vel ikke funksjonen for å ta bilde av visittkort - og få kontakt-info automatisk lagt inn i kontakt-lista. Noe som fungerer glimrende. Dere skriver "...virker det ganske meningsløst at telefonen bare har 128 MB minne, og at du må kjøpe et eget minnekort for å få en levelig minnekapasitet." - jeg sjekket en kollegas TyTN II her og det stemmer ganske bra med 128 Mb lagringsminne. Men før jeg gjorde det tenkte jeg "nå går de på den igjen...TyTN II har 256 Mb ROM og 128 Mb RAM - en del mindre når Windows Mobile 6 er installert og telefonen påslått pga services/prosesser som går i bakgrunnen." - så jeg trodde dere mente det som er oppgitt for RAM. RAM er ikke så veldig viktig - noen brukere har en tendens til å starte opp en haug med programmer samtidig, men det er ROM/lagringsminnet som er viktig. Som dere sier, "dumt" at det ikke følger med minnekort, men ærlig talt så ville jeg ikke tatt det som en selvfølge. Trenger man å ta bilde (som man ikke bør kjøpe en PDA for å gjøre), høre på musikk, har store dokumenter, masse 3dje parts programvare installert, etc. - ja da bør disse legges på et minnekort. Mitt spørsmål er - vet dere forskjell på RAM og ROM - og hva mener dere er viktig på en PDA med Windows Mobile kjørende ?

 

Kritikken av Windows Mobile - vel, jeg er enig i at man på telefoner med Windows Mobile må av og til starte opp telefonen på nytt, og kanskje foreta en såkalt hardreset for å rydde opp - men som regel har man da dytta inn masse rare programmer på den, som kanskje ikke er 100% kompatibel med WM5/WM6, evt. kjører mange programmer samtidig. Tviler ikke på at man vil finne samme erfaringer med S60/Symbian eller andre telefoner dersom man søker på diverse forum..

 

"Oppløsningen er på de vanlige 240 x 320 pikslene, som er helt greit." Ok, er enig at det er helt greit - men konkurrentene kommer nå med VGA skjermer. Vel, i hvertfall E-ten og jeg må jo nevne det - i-mate. QVGA ER helt greit, funker helt fint, men å gå i fra en VGA skjerm til en QVGA..da merker man nedturen ja. Med en prislapp 6000+ kr burde HTC kanskje ha spandert på denne en VGA skjerm. Antageligvis måtte de tenkt seg om to ganger mht batteri + kanskje byttet prosessoren. Men, skulle jeg skrevet om skjermen ville jeg i hvertfall nevnt QVGA vs VGA..

 

Så litt skryt: "E-postleseren støtter IMAP og POP3, og du kan i tillegg synkronisere mot Exchange noe bedrifter kan sette stor pris på. Dette er det mulighet for i alle dagens Windows-mobiler" - er veldig glad for siste setning. Om man kjøper en billig PDA/Smartphone med Windows Mobile 5/6 eller den dyreste man finner - så har man like muligheter når det gjelder kommunikasjon. Forskjellen ligger i hastighet dette gjøres med, og her vil jeg bare nevne - hva er definisjonen på Super-3G ? Mener, kan dere ikke skrive HSDPA 1.8/3.6/7.2Mbps ? I dag er det vel 3.6Mps som kjøres i Norge og dekningen er ikke noe å hoppe i taket over. PDAer på markedet i dag med "Super-3G" har som regel støtte for HSDPA, men snart kommer det PDAer med støtte for HSUPA (nedlasting) - Dvs High Speed Uplink Packet Access (hvis jeg ikke husker helt feil) som også altså er kjappe på opplasting.

 

Mye er jeg enig i artikkelen, ovenfor noen av de jeg ikke er så enig i. I bunn og grunn er tester ofte basert på egen smak. Forståelig nok, men man bør ha flere ting i hodet når man skisserer opp en test - både test-telefon mot andre telefoner, test-telefon mot kundemasse, etc.

Lenke til kommentar
3) Telefonen har noen knapper...se på symbolene. Kan du gjette hva de står for ? Ja, riktig - et kamera-symbol på en knapp betyr at du vil starte opp kamera-applikasjonen. Hvis du trykker på en knapp med en running og signaler (eller en varm smultring som jeg pleier å si) så vil du komme inn i den såkalte Comm Manageren - her kan du skru av og på Bluetooth, Wlan, Telefon, etc. og mulighet for å gå inn i innstillingene til disse.

 

 

 

Dere nevnte vel ikke funksjonen for å ta bilde av visittkort - og få kontakt-info automatisk lagt inn i kontakt-lista. Noe som fungerer glimrende.

 

Er det en slik comm-manager-knapp på tytn II? isåfall, hvor er den? Jeg har faktisk irritert meg over at den mangler en.

 

Videre, dette bilde av visittkort, hvordan får jeg brukt den funksjonen?

 

AtW

Lenke til kommentar
3)

 

Dere nevnte vel ikke funksjonen for å ta bilde av visittkort - og få kontakt-info automatisk lagt inn i kontakt-lista. Noe som fungerer glimrende.

 

Videre, dette bilde av visittkort, hvordan får jeg brukt den funksjonen?

 

AtW

 

Denne funksjonen er vel ikke på S60 telefonene, så da er det vel helt bortkastet å beskrive den?

Lenke til kommentar
Dessverre har operativsystemet i Tytn II sine ulemper. For det første gjør Windows telefonen veldig treg, og den er mye mindre responsiv enn en vanlig mobiltelefon. I tillegg er Windows veldig komplisert å bruke.

Dette er jeg absolutt ikke enig i. WM 6 er kjapt og responsivt nok til at det fungerer tilfredstillende. Jeg er av den typen som begynner å hisse meg opp om Word bruker mer enn 1.7 sekunder på å laste et Word-dokument. Jeg synes ikke jeg venter mye med en Windows-mobil. Bare sånn at det er nevnt. ;)

 

Når ble Windows mer komplisert å bruke enn en vanlig Nokia? Hvis du ikke er i stand til å bruke en Windows-mobil, bør du samtidig begrave PC-en og gå tilbake til skrivemaskinen.

Jeg vet om svært mange som har kjøpt Windows-telefon uten å ha noen som helst bruk for den eller teknisk innsikt nok til å bruke den. Det er disse som advares med at mobilen blir tregere enn en vanlig telefon, og er mer komplisert å bruke. Det har vi gjennom testen prøvd å få frem.

Det jeg (blant annet) reagerer på er at dere fremstiller det som om det (se over) er et av hovedproblemene med telefonen og med Windows Mobile generelt, og dermed verdt å trekke godt av poengsummen for.

 

Med denne argumentasjonen er det ikke telefonen som egentlig er problemet, men kjøperen.

Man kjøper ikke en trailer om man bare har behov for en Golf. ;)

 

 

 

 

 

 

 

Er det en slik comm-manager-knapp på tytn II? isåfall, hvor er den? Jeg har faktisk irritert meg over at den mangler en.

 

Videre, dette bilde av visittkort, hvordan får jeg brukt den funksjonen?

 

1) Se på ikonet øverst til venstre på "Starter"-skjermen for HTC Home plugin. :)

 

2) Denne visittkortfunksjonen er blitt fjernet fra norsk ROM fordi den ikke finnes i norsk utgave, noe Knocksock burde ha fått med seg. :p

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Ser denne testen har skapt en del reaksjoner.

 

Først ønsker jeg å påpeke at Amobil på ingen måte gjør overfladisk testing av telefonene vi har inne. Mens mange skriver tester i løpet av få dager, bruker vi mobiltelefonene som våre egne over en periode på 1-2 uker. Alle testerne er også godt kjente med smarte operativsystemer, og har brukt dem gjennom flere år.

 

Samtidig skal vi være de første til å innrømme at smarttelefon-testene til Amobil ikke går så dypt inn i telefonene som de kunne ha gjort.

 

Mye av problemet ligger i at selv om vi vet hva telefonene kan, har vi ikke mulighet til å gå inn på hver minste detalj. Det ville ført til 10-siders tester, og det er det ingen som gidder å lese. Vi har et visst antall avsnitt til rådighet, og da må man nødvendigvis holde seg på et overordnet plan.

 

Vi lover imidlertid at det vil skje mye de neste månedene som skal gjøre at Amobils dekning av smarttelefoner blir mer metodisk og grundig.

 

Blant annet jobber vi med nye artikkelserier der vi skal gjøre dypdykk ned i de tre store smart-operativsystemene. Vi skal gå grundig gjennom alt fra synkronisering og epost til grensesnitt og tredjeparts programmer.

 

I tillegg kommer vi til å kjøre flere samletester der vi sammenligner de store platformene punkt for punkt.

 

På den måten håper vi å ha noe å tilby til de som vil ha noe mer enn en kjapp test, og som ønsker å lære mer om operativsystemet i telefonen sin.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen

 

Ser denne testen har skapt en del reaksjoner.

 

Først ønsker jeg å påpeke at Amobil på ingen måte gjør overfladisk testing av telefonene vi har inne. Mens mange skriver tester i løpet av få dager, bruker vi mobiltelefonene som våre egne over en periode på 1-2 uker. Alle testerne er også godt kjente med smarte operativsystemer, og har brukt dem gjennom flere år.

 

Samtidig skal vi være de første til å innrømme at smarttelefon-testene til Amobil ikke går så dypt inn i telefonene som de kunne ha gjort.

 

Mye av problemet ligger i at selv om vi vet hva telefonene kan, har vi ikke mulighet til å gå inn på hver minste detalj. Det ville ført til 10-siders tester, og det er det ingen som gidder å lese. Vi har et visst antall avsnitt til rådighet, og da må man nødvendigvis holde seg på et overordnet plan.

 

Vi lover imidlertid at det vil skje mye de neste månedene som skal gjøre at Amobils dekning av smarttelefoner blir mer metodisk og grundig.

 

Blant annet jobber vi med nye artikkelserier der vi skal gjøre dypdykk ned i de tre store smart-operativsystemene. Vi skal gå grundig gjennom alt fra synkronisering og epost til grensesnitt og tredjeparts programmer.

 

I tillegg kommer vi til å kjøre flere samletester der vi sammenligner de store platformene punkt for punkt.

 

På den måten håper vi å ha noe å tilby til de som vil ha noe mer enn en kjapp test, og som ønsker å lære mer om operativsystemet i telefonen sin.

 

Kan du heller ikke prøve å forklare hvorfor denne får 2 øyne mindre på terningen enn E90? Det har da ingenting med hvor grundig dere tester en smartmobil!!?? Dere burde fjerne denne testen snarest.

Lenke til kommentar
3) Telefonen har noen knapper...se på symbolene. Kan du gjette hva de står for ? Ja, riktig - et kamera-symbol på en knapp betyr at du vil starte opp kamera-applikasjonen. Hvis du trykker på en knapp med en running og signaler (eller en varm smultring som jeg pleier å si) så vil du komme inn i den såkalte Comm Manageren - her kan du skru av og på Bluetooth, Wlan, Telefon, etc. og mulighet for å gå inn i innstillingene til disse.

 

 

 

Dere nevnte vel ikke funksjonen for å ta bilde av visittkort - og få kontakt-info automatisk lagt inn i kontakt-lista. Noe som fungerer glimrende.

 

Er det en slik comm-manager-knapp på tytn II? isåfall, hvor er den? Jeg har faktisk irritert meg over at den mangler en.

 

Videre, dette bilde av visittkort, hvordan får jeg brukt den funksjonen?

 

AtW

 

Jeg forsøkte bare å forklare hvordan en standard Windows Mobile telefon fungerer - det var et eksempel :)

Lenke til kommentar
Dessverre har operativsystemet i Tytn II sine ulemper. For det første gjør Windows telefonen veldig treg, og den er mye mindre responsiv enn en vanlig mobiltelefon. I tillegg er Windows veldig komplisert å bruke.

Dette er jeg absolutt ikke enig i. WM 6 er kjapt og responsivt nok til at det fungerer tilfredstillende. Jeg er av den typen som begynner å hisse meg opp om Word bruker mer enn 1.7 sekunder på å laste et Word-dokument. Jeg synes ikke jeg venter mye med en Windows-mobil. Bare sånn at det er nevnt. ;)

 

Når ble Windows mer komplisert å bruke enn en vanlig Nokia? Hvis du ikke er i stand til å bruke en Windows-mobil, bør du samtidig begrave PC-en og gå tilbake til skrivemaskinen.

Jeg vet om svært mange som har kjøpt Windows-telefon uten å ha noen som helst bruk for den eller teknisk innsikt nok til å bruke den. Det er disse som advares med at mobilen blir tregere enn en vanlig telefon, og er mer komplisert å bruke. Det har vi gjennom testen prøvd å få frem.

Det jeg (blant annet) reagerer på er at dere fremstiller det som om det (se over) er et av hovedproblemene med telefonen og med Windows Mobile generelt, og dermed verdt å trekke godt av poengsummen for.

 

Med denne argumentasjonen er det ikke telefonen som egentlig er problemet, men kjøperen.

Man kjøper ikke en trailer om man bare har behov for en Golf. ;)

 

 

Er det en slik comm-manager-knapp på tytn II? isåfall, hvor er den? Jeg har faktisk irritert meg over at den mangler en.

 

Videre, dette bilde av visittkort, hvordan får jeg brukt den funksjonen?

 

1) Se på ikonet øverst til venstre på "Starter"-skjermen for HTC Home plugin. :)

 

2) Denne visittkortfunksjonen er blitt fjernet fra norsk ROM fordi den ikke finnes i norsk utgave, noe Knocksock burde ha fått med seg. :p

 

Æsj, nå er jeg i Quote-hell igjen her - vel, vel ;) Jeg syntes visittkortprogrammet er GLIMRENDE! Skjønner ikke hvorfor denne er fjernet. Å oversette den tar vel ikke lang tid + tror en del kunne levd med at den stod på engelsk. Og...nei, jeg hadde ikke fått med meg at den var fjernet nei..

Lenke til kommentar
Hei alle sammen

 

Ser denne testen har skapt en del reaksjoner.

 

Først ønsker jeg å påpeke at Amobil på ingen måte gjør overfladisk testing av telefonene vi har inne. Mens mange skriver tester i løpet av få dager, bruker vi mobiltelefonene som våre egne over en periode på 1-2 uker. Alle testerne er også godt kjente med smarte operativsystemer, og har brukt dem gjennom flere år.

 

Samtidig skal vi være de første til å innrømme at smarttelefon-testene til Amobil ikke går så dypt inn i telefonene som de kunne ha gjort.

 

Mye av problemet ligger i at selv om vi vet hva telefonene kan, har vi ikke mulighet til å gå inn på hver minste detalj. Det ville ført til 10-siders tester, og det er det ingen som gidder å lese. Vi har et visst antall avsnitt til rådighet, og da må man nødvendigvis holde seg på et overordnet plan.

 

Vi lover imidlertid at det vil skje mye de neste månedene som skal gjøre at Amobils dekning av smarttelefoner blir mer metodisk og grundig.

 

Blant annet jobber vi med nye artikkelserier der vi skal gjøre dypdykk ned i de tre store smart-operativsystemene. Vi skal gå grundig gjennom alt fra synkronisering og epost til grensesnitt og tredjeparts programmer.

 

I tillegg kommer vi til å kjøre flere samletester der vi sammenligner de store platformene punkt for punkt.

 

På den måten håper vi å ha noe å tilby til de som vil ha noe mer enn en kjapp test, og som ønsker å lære mer om operativsystemet i telefonen sin.

 

Ahhh....virker ikke Quote off ? Vel, kan bare slette det her men..

 

Blir spennende å se om dere klarer å forbedre dere både hva dere skriver og hvordan dere gjennomfører testen. Men jeg blir litt forundret - igjen - på den ene siden skriver du at dere ikke går inn på hver minste detalj, at det da hadde blitt en 10-siders test som ingen hadde giddet å lese. Så skriver du at dekningen av smarttelefoner skal bli mer metodisk og grudig..og skrive en artikkelserie med dypdykk...er det flere som leser de enn en lang og grundig test av 1 stk telefon ? Jeg er litt kverulant her, vet det..men finner det bittelittegrann selvmotsigende det du skriver :)

Lenke til kommentar
Blir spennende å se om dere klarer å forbedre dere både hva dere skriver og hvordan dere gjennomfører testen. Men jeg blir litt forundret - igjen - på den ene siden skriver du at dere ikke går inn på hver minste detalj, at det da hadde blitt en 10-siders test som ingen hadde giddet å lese. Så skriver du at dekningen av smarttelefoner skal bli mer metodisk og grudig..og skrive en artikkelserie med dypdykk...er det flere som leser de enn en lang og grundig test av 1 stk telefon ? Jeg er litt kverulant her, vet det..men finner det bittelittegrann selvmotsigende det du skriver :)

 

 

Poenget er at en mobiltest ikke er tiden og stedet for å skrive fem fulle sider om operativsystemet. Her må vi gå kjapt gjennom funksjonene.

 

For de som leser testen av mobilen og ikke føler at de har fått vite nok om hvordan f.eks Windows Mobile eller Exchange fungerer, vil vi linke til artikler hvor de kan lese i mer detalj.

 

På den måten skulle forhåpentligvis både den bedagelige leser og den mer rutinerte proffbrukeren bli fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis kommunikasjon skal gjelde valuta for pengene er det rart at E90 har 5/5 og TyTn II har 4/5 når E90 koster 1.000 kr. mer. Hva kan E90 som ikke TyTn II kan? (spørsmålet burde jo egentlig være omvendt)

 

Som nevnt tidligere skriver dere veldig negativt om størrelsen på TyTn II, mens E90 som er vesentlig større og ikke går nedi en normal bukselomme engang (noe TyTn II gjør) går visst det i E90 sitt favør, selvom mulighetene med WM er mye større enn S60.

 

På nyttefunksjoner scorer begge 4,5/5, skal ikke prisen komme til gode her da? TyTn II har jo så og si alt og koster 1.000 kr. under E90 som ikke har noe mer etter hva jeg kan lese meg til. Ingen er bedre enn WM på synkronisering mot bl.a. Outlook.

 

Hvorfor ikke ta med prisen når det går til andres favør? Det er jo det dere drar fram hver gang mot andre telefoner.

Lenke til kommentar

Når det gjelder en mer omfattende artikkel om forskjellige OS, kan dere være så snille å lage en tråd i respektive forum hvor dere spør hvordan disse brukes av avanserte brukere først? Dersom det i den testen blir testet med Windows Mediaplayer under Windows Mobile og annet silly vil nok det bli mer av det som skjedde i denne tråden.

Lenke til kommentar
Vel, hvis kommunikasjon skal gjelde valuta for pengene er det rart at E90 har 5/5 og TyTn II har 4/5 når E90 koster 1.000 kr. mer. Hva kan E90 som ikke TyTn II kan? (spørsmålet burde jo egentlig være omvendt)

 

Som nevnt tidligere skriver dere veldig negativt om størrelsen på TyTn II, mens E90 som er vesentlig større og ikke går nedi en normal bukselomme engang (noe TyTn II gjør) går visst det i E90 sitt favør, selvom mulighetene med WM er mye større enn S60.

 

På nyttefunksjoner scorer begge 4,5/5, skal ikke prisen komme til gode her da? TyTn II har jo så og si alt og koster 1.000 kr. under E90 som ikke har noe mer etter hva jeg kan lese meg til. Ingen er bedre enn WM på synkronisering mot bl.a. Outlook.

 

Hvorfor ikke ta med prisen når det går til andres favør? Det er jo det dere drar fram hver gang mot andre telefoner.

 

Amobil har store problemer med å forklare seg, og ikke uventet babler de om at alt skal bli så bra i fremtiden. Dette har vi hørt før. Kan ikke amobil heller svare på de konkrete spørsmålene som er stilt her? Det som kommer frem i denne tråden, er akkurat det jeg har satt fingeren på tidligere, uten at amobil har tatt selvkritikk i det hele tatt. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar

S60 systemet har også mulighet for fotografering av businesscard...men da må man legge ut penger for programvaren av en tredjepart. Dette kan vel være nyttig i noen sære tilfeller, hvor man plutselig har en haug med business cards man må legge inn i telefonen.

Endret av stue
Lenke til kommentar
S60 systemet har også mulighet for fotografering av businesscard...men da må man legge ut penger for programvaren av en tredjepart. Dette kan vel være nyttig i noen sære tilfeller, hvor man plutselig har en haug med business cards man må legge inn i telefonen.

 

Hvis man snakker om muligheter via 3.parts programvare, som av og til fungerer, men som av og til ikke fungerer, blir man aldri ferdig med å ramse opp funksjoner på en smart telefon.

Lenke til kommentar
Mye av problemet ligger i at selv om vi vet hva telefonene kan, har vi ikke mulighet til å gå inn på hver minste detalj. Det ville ført til 10-siders tester, og det er det ingen som gidder å lese. Vi har et visst antall avsnitt til rådighet, og da må man nødvendigvis holde seg på et overordnet plan.

 

Jeg leser gjerne en 10 siders test! Kan godt hende jeg er den eneste i Europa som orker det.. men men :p Er man mobilifil så er man mobilifil..

Lenke til kommentar
S60 systemet har også mulighet for fotografering av businesscard...men da må man legge ut penger for programvaren av en tredjepart. Dette kan vel være nyttig i noen sære tilfeller, hvor man plutselig har en haug med business cards man må legge inn i telefonen.

 

Hvis man snakker om muligheter via 3.parts programvare, som av og til fungerer, men som av og til ikke fungerer, blir man aldri ferdig med å ramse opp funksjoner på en smart telefon.

 

Jepp, og da har man plutselig en "Copy-Paste" test i verdensklasse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...