Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Komplett AS


Anbefalte innlegg

Skulle gjerna sett korleis dei løfter opp kassane på nært hold.

 

 

Skulle jeg også ha likt å sett.

Det ble nevnt her at det var vaiere og kroker. Men hvordan i huleste kan en "krok" på enden av en lang vaier få tak i en firkantet pappeske, uten å penetrere den, og samtidig slippe den når den vil? :hmm:

Høres mer ut som en gripeklo, eller en vakum-kopp.

Noen som kan utdype mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var tøft å se (og lese, forsåvidt) hvordan det gjøres inne på Komplett :)

Og de robotene er jo geniale; "Hvis en robot ikke har noe å gjøre, begynner den å organisere kasser så komponenter som skal plukkes senere kommer lenger opp." :p

 

Tøft! defragmentering av harddis.... ehm lageret om natta!

 

 

Edit:

 

her er ein anna video av lageret... som har ligget ute ei stund.

 

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Det ble nevnt her at det var vaiere og kroker. Men hvordan i huleste kan en "krok" på enden av en lang vaier få tak i en firkantet pappeske, uten å penetrere den, og samtidig slippe den når den vil? :hmm:

Høres mer ut som en gripeklo, eller en vakum-kopp.

Noen som kan utdype mer?

 

4 "gripe kroker" festet i en ramme som senkes opp og ned via vaierer. De passer i kassene. Sånn kan de løftes opp og ned av robotene har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Skulle gjerna sett korleis dei løfter opp kassane på nært hold.

 

 

Skulle jeg også ha likt å sett.

Det ble nevnt her at det var vaiere og kroker. Men hvordan i huleste kan en "krok" på enden av en lang vaier få tak i en firkantet pappeske, uten å penetrere den, og samtidig slippe den når den vil? :hmm:

Høres mer ut som en gripeklo, eller en vakum-kopp.

Noen som kan utdype mer?

 

en ser på videoen en ramme som kommer opp etter at en robot har sendt ned en kasse den holdt på.

 

disse kassene ser forresten ut til å være plast-kasser, mest sannsynlig med en kant øverst for bæring.

 

gjetter meg til at det sitter en krok eller noe i hvert hjørne av ramma. og når ramma blir plassert over toppen av kassa så blir disse krokene rotert inn under bærekanten.

 

i det store og hele ikke ulikt hvordan en kontainer-kran griper tak i en kontainer...

Lenke til kommentar

Mektig imponerende over oppgraderingen.. Husker da de lå langt etter med mange ordre, og mange kunder var sure som f***, så under denne perioden bestilte jeg meg en ekstern harddisk, og den ble plukket iløp av 30 min, og ble sendt dagen etter.

 

Noen uker etterpå, de lå også lenge etter, men robot-systemet dems må ha fungert da, fordi jeg bestilte først et kabinett, og den lå der i 3 dager før det skjedde noe, men så bestilte jeg en ekstern harddisk ( bare for å se om denne orderen her også lå i lang kø ) men da jeg fikk vite sendingsdatoen som var 2 dager etterpå, kansellerte jeg order, og da var den allerede plukket! ( Dette var iløp av 5-10 sekunder )

 

Så fikk litt problemer siden jeg ikke ville ha denne disken, men fortalte komplett hva og hvorfor, så gjorde dem så jeg ikke måtte betale noe gebyr for at jeg ikke hentet den.

 

Så fremover, vær 200% sikker på at du skal ha produktet du bestiller.. Snakker av erfaring.. :p

 

Komplett er og blir min nettshop i fremtiden! :thumbup:

 

Edit: Hadde hvert veldig kult med webcam med utsikt utover robotene på lageret, som nevnt tidligre i tråden.

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Er jeg nerd siden jeg faktisk satt og lo for meg selv av den kommentaren?

Er det ikkje difor me er her?

 

Komplett: (reknar me de les denne tråden)

Har de moglegheiter til å få opp nokre webcam?

F.eks. eit på ein av robotane (trådlaus elns.), samt på nokre vitale punkt?

 

I hvertfall for ein periode. Hadde vore artig å kunne fylje med på aktivitetsnivå og korleis ting fungerar hjå Dykk.. (ikkje minst når ting _ikkje_ fungerar.. :p )

Lenke til kommentar

Ble imponert av robotsystemet til Komplett,men at de opererte i så stor skala hadde jeg ikke forestilt meg. Som nevnt tidligere i denne tråden,så jeg for meg en gjeng med litt slitne fyrer som stabla seg avgårde med plukklista i den ene handa og kaffekoppen i den andre. Jøss...tok visst feil der.

Endret av FTV
Lenke til kommentar

Detta tok av :p

 

Hmm, lurer på om jeg skal bestille deler snart, ;)

 

Synes komplett i det minste kunne satt opp et system som kan gi en BILDER av forsendelsen, f eks av ordren på plukk etc ;)

 

(Har selv jobba på lager, Osram sitt :p, ikke like mye roboter, bare masse trucker;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...