Gå til innhold

Hva er registrert som verdens lengste spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Might and magic 7 for blood and honor brukte vel jeg 50+ timer på og klarte å aldri å fullføre det. Var jo 9-10 år da men.. =p

Skrevet

Det tredje av de Xcom spilla tok evigheter ...

Tonner av teknologi og tonner av kamper som skal gjøres....meget moro da..

Finnes nye versjoner i dag av dem

Jan

Skrevet

Space Empires V er et nokså evighets spill. Man kan fullføre det, bare det er så utrolig mange alternativer til alt, så hvis du skal ha 100% på alt er det et slags evighets spill :p

Skrevet

Glemte å nevne en klassiker: Elite!

Jeg spilte dette Commodore 64-spillet på midten av 80-tallet, men klarte aldri å nå Elite-status, til tross for at jeg spilte det i månedsvis. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye tid jeg brukte på det, men jeg tror jeg investerte minst 100 timer for å nå Dangerous status (nest høyeste nivå).

Jeg regner også Elite som en av de beste spillene jeg noensinne har spilt, og idag regnes Elite som en klassiker innen space-trading spillsjangeren. Vektorgrafikken var utrolig bra og bidro til å dra spilleren inn i handlingen.

For de som aldri har hørt om Elite:

http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_%28computer_game%29

Skrevet

Er vel såpass nytt at ingen her har spilt igjenom det(?), men The Witcher skal være ganske så langt... tror det skal ta minst 80 t å klare main quest, og det er mange (veldig mange) side quests. Har til nå vært snakk om at det finnes minst tre forskjellige slutter, så det kan godt hende det finnes fler...

• 1 måned senere...
Skrevet
1881 skal jo vite alt ifølge reklamen, så da satte jeg dem på prøve! svaret jeg fikk var spiderman 2, men det må de lenger ut på landet med:)

Hahahaha der redda du akkurat dagen min, da jeg var yngre syntes jeg Half-life tok en evighet å runde.

Skrevet

Mario 64 brukes lang tid på om man skal greie allt men sjekk kan denne lille japesn greier den på utrolig 16min!!!!!!

Har teste allt som han gjør og det funker, men faen steike i hælvete han har brukt lang tid på ååå finne alle disse feilan på spille.....

Skrevet

Husker jeg brukte uendelig lang tid på å få 100% på Gran Turismo 3 og 4. Men når det er sagt, så koste jeg meg med det. Så det finnes sikkert folk som klarer det på noen dager/uker.

Men dette faller vel nesten under samme kategori som wow for dere :p

Skrevet

vel MMORPG spill må jo ha lengst leve tid, f.eks world of warcraft..

Det er jo alltid historie hele tiden jo lenger du kommer å i teorien kan du "runde" det.. problemet med teorien er at Blizzard alltid kommer med nytt.

Men utenom det er jo final fantasy spillene spill du kan bruke lang tid på om du går igjenom alt, har i alle fall ca 100 timer på final fantasy.

Skrevet (endret)

Jeg bruke ganske nøyaktig 61 timer på å fullføre Final Fantasy X-2, men manglet to av de jobbene, så jeg starta like greit på ny og fullførte med alle sammen på ca 55 timer.

Men det lengste jeg har spilt noensinne er Diablo 2 på Hell. Starta da det kom ut og har ennå ikke greid det. :eek:

Hva regner dere forresten som Baldur's Gate? Teknisk sett er det to spill med hver sin ekspansjon, men det er jo en sammenhengende historie gjennom hele veien og man spiller med samme karakter. På den måten er det jo over 250 timers spilletid i BG2, men man har i tillegg BG1 og begge ekspansjonene. Da blir det fort over 300 timer...

Endret av thecrow77
Skrevet

Har faktisk 250 av 251 på Pokemon Gold :p Mangler kun Kingdra, og har allt untatt en annen person med Pokemon Gold eller Silver som eg kan trade med xD

Men må faktisk nevne Den Lengste Reisen. Husker eg som mindreårig brukte timer på timer på timer på det spillet, og måtte ty til hjelpemidler som FAQ's og klarte det likevell aldri... Storebroren min klarte det, og eg kom visst berre halvveis i spelet :p

Skrevet

Den lengste reisen er i alle fall om ikke det lengte, et av de lengste adventure spillene som noengang er laget.

Ellers tror jeg vi bør holde oss til hvor langt tid det tar å runne et spill sin hovedhistorie når vi snakker lengde. Da mange sidequests i spill som f.eks. final fantasy er virkelig krevende å få til. Man kan derfor bruke 10 minutter eller 10 timer alt etter hvor god man er.

Skrevet

Husker en rollespillserie som het Wizardry.......nr 7 i denne serien var ugudelig langt. Husker ikke hvor mange timer jeg brukte, men jeg var aldri i nærheten av å runde det. Har ikke hørt noe mer om denne serien etterpå så det kan vel hende at de fremdeles venter på at folk skal bli ferdige med 7ern :)

Skrevet

Utrolig diffust spørsmål, med tanke på at det er mange måter å "runne" et spill på. Noen spill har rimelig kort main story men utrolig mange sideoppdrag, noen blir man aldri ferdig med.

Jeg setter mine penger på Daggerfall om det står på 100% clear, i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...