Gå til innhold

Trenger litt hjelp med min Mage

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg har en Lvl 25 BloodElf Mage

Hvor og hvordan burde jeg drive med AOE Grinding? Hvor burde jeg ta Quests? Skaffe Gull?

Vet det er litt vanskelig spørsmål men...

Endret av AP
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

røske sammen de siste Stonetalon Mts questa, gjøre deg ferdig i Hillsbrad og begynne såvidt i 1k needles etter det. Når du dinger 30 er det Stranglethorn vale som står for tur.

Aoe grinding og alt annet fins det fullt av vanvittig mange bra tråder for på Mage forumet til wow.

AOE Grinding

Andre nyttige tråder

Endret av Saggy
Skrevet

AoE-farming er fullt mulig, men vil egentlig ikke anbefale det. Du er veldig sårbar for ganking, og speccen er ikke den ultimate for instances.

Hvis du uansett vil gå for AoE-farming er linkene i denne tråden til god hjelp.

Skrevet

AoE går jo grisefort å levle. Tar jo ca. 10 folk om gangen (jeg er 38, tar level 37 mobs), og da har du en liten downtime, før du tar 10 nye. I instances er det ikke alltid like bra, da du lett får aggro på veldig mange, og om de er elite vil du ikke klare dem uten hjelp. Da er single-frost bedre.

Jeg AoE grinder i Arathi og i Dusthallow.

Skrevet

Hvis du har planer om å bare grinde deg opp i level, så kjør på med AOEfrost. Men om du vil ta quests, så bør du specce mer for single target dps. Og vil egentlig anbefale det.. hvertfall nå som man får 30% mer xp fra quests...

Skrevet (endret)

Nå er jeg endelig blitt Frost specced, men problemet er nå at jeg sliter med å få drept mobs 1 mot 1.

Dette var ikke noe problem da jeg var Fire specced med Pyroblast som åpning. Hvordan er det dere Frost Mages spiller? Hva åpner dere med osv..

Endret av AP
Skrevet (endret)
Frostbolt, Frostbolt, Frostbolt, Fire Blast, Frost Nova, Frostbolt, Frostbolt, Frostbolt, Frostbolt, Frostbolt osv

Hvorfor ikke Firebolt, Fireblast?

Men Takk for svaret :thumbup:

EDIT: Jeg leste at Frost bruker mindre Mana en Fire er det sant eller? Det virker ikke sån

EDIT: Finnes det noen gode Frost spells med lav casting time som Scorch?

Endret av AP
Skrevet (endret)
Hvorfor ikke Firebolt, Fireblast?

Men Takk for svaret :thumbup:

EDIT: Jeg leste at Frost bruker mindre Mana en Fire er det sant eller? Det virker ikke sån

EDIT: Finnes det noen gode Frost spells med lav casting time som Scorch?

hvorfor ikke firebolt? fordi du er frost specced.

Ja frost bruker langt mindre mana enn fire, dette ser du først i lengre kamper som bosser osv.

Det er jo ice lance, tar du frost nova kan du spamme ut en 2-3 lances (gjør 3x dps når målet er frosset) Du skulle ikke ha altfor store problemer å drepe mobs 1v1 med frost. Start Frostbolt fra max range så spammer du ut frostbolts til den nærmer seg, så en Fire Blast/cone of cold, mulig fost nova + ice lance.

Endret av Christeven
Skrevet

Det var et litt kjipt svar fra meg, der...

Når du speccer i frost bør du holde deg til frost- spells. Unntaket er er FireBlast og en og annen situasjonsavhengig Arcane Missile (Bruker mye mana, men gjør mye skade).

I lav level har du ikke mange alternativer i frost- treet. Det går stort sett i Frostbolt og etterhvert Cone of Cold (husker ikke level) og Ice Lance (66?).

Frostspells koster mindre mana enn fire, men gjør mindre skade. Det viktige poenget er at du får god survivability på kjøpet om du speccer frost.

Ellers vil jeg anbefale deg å lese på klasseforumet på www.worldofwarcraft.com og www.wow-europe.com, og selvfølgelig også i "Den store mage- tråden" her på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...