Gå til innhold

hvilken prosessor egner seg mest til spilling (939)


thunstop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at Opteron 180 ikke er særlig lett å få tak i. Man kan velge Opteron 185 som er enkel å få tak, men den koster nesten 1 700 kr. Ellers går X2 4200+ å få tak i.

 

Du får faktisk komplett oppgraderingspakke (CPU, minne, HK) fra 1 550 kr (Netshop) til ca 2 500 kr. Regner med at du har PCIe skjermkort av OK kvalitet. Heller ikke vanskelig å sette sammen HK, minne og CPU til mellom 1 500 kr og 2 000 kr med de prisene som er i dag.

Lenke til kommentar

 

Forventet inn i dag, dvs. at de allikevel ikke har fått den. Andre forventer den i slutten av måneden.

 

så det lønner seg ikke med x2 prosessoren,

men er ikke opteron gammelt? , men de skal vel være veldig bra til overklokking ?

 

så opteron er best for spilling ?

 

har ati radeon x1900xtx

:p

 

Opteron DualCore og X2 er i realiteten samme CPU. Bare at Opteron er utplukket av de beste eksemplarene, og derfor klokker noe bedre enn X2.

 

Alle 939 CPU-ene er i realiteten tidligere generasjons AMD på K8 familien. Utviklingen av disse stanset vel for 1 1/2 år siden da AM2 plattformen kom. Personlig stiller jeg spørmål ved hvor hensiktsmessig det er å oppgradere på 939 sokkel for ca kr 1 300,- når plattformen er død. Litt avhenger det av hva PC-en brukes til.

Lenke til kommentar

Jeg merket en vesentlig forbedring da jeg oppgraderte fra en athlon64 4000+ til en Opteron 175, tror jeg gikk opp 7-800 poeng i 3dmark06, og det var før klokkinga begynte... Tror nok at en DC Opteron er det sprekeste å få tak i til S939 om dagen... Jeg drar 4900 poeng i '06 med denne prosessoren lettere klokket og et x1900gt skjermkort

Endret av Aceman2
Lenke til kommentar

Med mindre du får en otpy 175-185 grise billig så ville jeg heller ha spart litt lenger og kjøpt en billig c2d, greit p35 hk og ddr2 ram er jo gratis omdagen...

 

Snakker av erfaring, gjordet det samme du tenker på nå bare med 3700+ til en 165 @ 2,6Ghz + at jeg kjøpte 2gb minne, det angrer jeg på nå, skulle spart pengene og heller oppgradert nå.

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Her er noen:

-Komplett.no

-

 

 

Men jeg ville heller gått for disse delene:

-Hovedkort - kr 979,-

-Cpu - E6750 - kr 1.450,-

-Minnebrikker - kr 719,-

Tilsammen: kr 3148,-

 

Bountyhunter

ser kjempe bra ut , er nok vært å bytte hovedkort og hele greiene med samme , men gikk det an å kjøre sdram på det hovdekorte , har 4x512 mb nå og om det hadde gått ann å brukt det så hadde det vært fint for jeg har ikke råd til å bytte ut rammen med det første :p husker ikke helt hva den rammen var for noe men det er den som passer i abit kn8-sli hovedkorte,

 

er det mulig å kjøre 64 bit windows på den prosessoren du nevnte ?

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Her er noen:

-Komplett.no

-

 

 

Men jeg ville heller gått for disse delene:

-Hovedkort - kr 979,-

-Cpu - E6750 - kr 1.450,-

-Minnebrikker - kr 719,-

Tilsammen: kr 3148,-

 

Bountyhunter

ser kjempe bra ut , er nok vært å bytte hovedkort og hele greiene med samme , men gikk det an å kjøre sdram på det hovdekorte , har 4x512 mb nå og om det hadde gått ann å brukt det så hadde det vært fint for jeg har ikke råd til å bytte ut rammen med det første :p husker ikke helt hva den rammen var for noe men det er den som passer i abit kn8-sli hovedkorte,

 

er det mulig å kjøre 64 bit windows på den prosessoren du nevnte ?

Core 2 dou er uten tvil sterkere enn 939 fra amd. Men du får jo tak i enda billigere core 2 dou baserte hk om du ser på chipsett som feks. 965. Disse klokker også bra, og du kan jo gå litt ned på cpu også, 2GB geil ddr 800 får du for under 500kr. Er ingen core 2 dou hk som støtter 4x512MB ddr brikker, det nærmeste du kommer er 2 ddr brikker, men dette er ikke verdens beste hk.

Lenke til kommentar

Det finnes hk for socket 775 som har støtte for 2 x ddr ram, men disse er ikke spesielt bra.

 

Det hovedkortet jeg har plukket ut er en ganske bra til overklokking om du vil det. Prossesoren er også en god klokker. Så det er endel potensiale der om du velger å klokke.

 

og ja 64bit funker :)

 

Bountyhunter

vet ikke om jeg gidder og overklokke med en gang jeg har fått det , for det tar litt tid + at jeg må sette meg inn i hk`et og prosessoren, men skal nok garangtert overklokke ja , har lagt merke til at det er en del forskje på hvordan man overklokker på forskjellige hk [er spesielt glad i abit kn8 seriene på overklokking] :p

 

er vist helt umulig å få kjøpt noe av dette brukt omtrent

 

så akkurat at det fantes ddr 3 og :p det skal vel være bedre men er det noe vits å gå for det eller er det bare bortkasta penger?

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...