Gå til innhold

hvilken prosessor egner seg mest til spilling (939)


thunstop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

DDR3 er "waste off money" nå, pris/ytelses forholdet er rett ogslett ræva...

 

DDR2 derimot er nærmest gratis omdagen...

Helt enig DDR3 er ikke verdt pengene, ytelsen ligger for nært DDr2 foreløpig, og den lille ekstra ytelsen rettferdiggjør ikke den ekstra kostnaden. DDR2 derimot er det gode tider for og kjøpe nå, en kan fint få et 2Gb sett bestående av 2x1024Mb brikker av god kvalitet til under 800,-

 

DDR2 er i dag veldig billig, så billig at jeg har kjøpt meg 4x1024Mb super talent fra USA og 2x1024Mb mushkin, slik at jeg har noe og overklokke...

(mushkinen er kun backup, den klokker for dårlig...) Jeg skal kun bruke 2Gb i maskina mi til vanlig...

 

EDIT: yay, 1500poster... :woot:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Problemet til DDR3, eller RAM generelt er at dette ikke lenger er noe nfalskehals. Ivhertfall ikke i hastighet. Når ytelseforskjellene på 1066MHz og 1800MHz på DDR3 ram nesten ikke viser noe utslag (der latensen nærmest er den samme) så er det nok ikke RAMen i seg selv som er "problemet", men ei heller at hastigheten på rammen ikke har noe å si direkte inn på ytelsen. F. eks så er det osm regel skjermkrot og prosessor som holder igjen i spill.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

faktisk så er ikke det helt riktig jeg driver og overklokker nå og hadde en del problem med at jeg ikke kunne kjøre rammen på 200MHz , bare 130MHz men når jeg fant riktig oppsett så fikk jeg den til å kjøre 200 og nå går loadinga mye fortere i spill, og masse lagg når du skal snu deg rund i spill og alt av sånt .

 

i min sak så var rammen en av di store tinga som holdt igjen

:p

Lenke til kommentar

Har selv oppgraderty PC noen månder siden fra en 3500 amd til en opteron 180 og 1 gb ram ekstra ( totalt ca 1900.- ) til 2 gb og det holder sikkert en god stund fremover for meg.. driver ikke med benchmark eller sånt og har den kun litt overklokket (fra 2.4 til 2,6 ghz ) mest for moro skyld , spiller Americas Army og litt BF2 med sønnen og alt er på høy settings med AA og SF på fullt og det er ikke lag eller hakk i spillet , synes selv det er en enklere og billiger løsning en skifte hele systemet fra HK ,RAM , CPU vifte osv..

Lenke til kommentar
glemte helt og spørre om amd her , er ikke am2 sokket ganske nytt det og?.

bountyhunter du fortalte om denne intel

, og fortalte at den var bra men er ikke denne bedre når den er til samme pris som den over

 

De yter omtrent likt, dvs E6750 er bedre til noe og A64 6400+ er bedre til andre oppgaver. Fordelen med AMD-en er at det er lettere å finne bra HK til lavere pris. A64 6400+ er ellers så ny at det er vanskelig å finne skikkelige tester av denne.

 

Resultatene som Bountyhunter viser til er ubrukbare til å vurdere CPU med, rett og slett fordi den bygger på tester som ikke er kontrollerbare (brukerinnsendte data). Den er videre entrådsrangert. Den bygger også på benchmarks som forteller for lite om virkelig ytelse.

 

Personlig hadde jeg ikke hatt problemer med å kjøpe A64 6400+.

Lenke til kommentar
så amd en' er best , i følge deg

bolso

 

Nei, jeg sier at forskjellene er så små totalt sett at det avhenger av prisen på ønsket HK og hvilke spill du spiller. Noen spill liker best Intel, andre liker best AMD. Forskjellene er ellers slik at du vil oppdage de på benchmark, men neppe i praktisk bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...