Kone Skrevet lørdag kl 16:11 Skrevet lørdag kl 16:11 Anonym234 skrev (På 4.11.2007 den 0.20): Japp-isen er bedre enn sjokoladen. Den er helt umulig å oppdrive. Snickers isen er også sinnsykt god. 1
Kakkelfant Skrevet lørdag kl 16:16 Skrevet lørdag kl 16:16 55 minutes ago, Simen1 said: Skulle ønske vi skapte noe selv og ikke solgte det til utenlandske profitører. Det er vel det beste man kan håpe på med den næringsfientlige politikken vi har sett de siste årene, og med politikere som rett og slett står og skjeller ut folk som skaper arbeidsplasser inntil de tar sin hatt og reiser. 1
vidor Skrevet lørdag kl 16:24 Skrevet lørdag kl 16:24 (endret) Alt dette er usunt godteri som bør begrenses. Problemet er at det er vanedannende og at industrien elsker å selge dette fordi det gjør deg til en avhengighetsslave light, og da særlig Cola-baserte drikker inkl. Pepsi Max. Personlig har jeg i stor grad kuttet ut slikt fra dietten og jeg savner slikt veldig sjeldent, men klarer å legge innkjøp av slikt på et akseptabelt nivå, sikkert mye fordi jeg aktivt ha unngått ultraprosessert mat i lang tid nå og spist hel, ren og næringsrik mat. Godteri-området nær kassa i butikken har ca 0 tiltrekningskraft på meg, og det er jeg veldig glad for at jeg har oppnådd. Hater å ikke ha kontroll over slik avhengighet. Endret lørdag kl 18:12 av vidor 2 1
Duriello Skrevet lørdag kl 16:26 Skrevet lørdag kl 16:26 Forskjell på Japp og Mars? Mars smaker salt og søtt, japp kun søtt. 🤷 1
vidor Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Japp er jo basicly det samme som Mars, så OM det forsvant så betyr det ikke særlig mye. Toppris kjøper jeg ca til jul og påske, så det hadde vært litt verre selv om jeg greit hadde overlevd.
Shoxx Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden On 8/23/2025 at 6:24 PM, vidor said: Alt dette er usunt godteri som bør begrenses. Problemet er at det er vanedannende og at industrien elsker å selge dette fordi det gjør deg til en avhengighetsslave light, og da særlig Cola-baserte drikker inkl. Pepsi Max. Personlig har jeg i stor grad kuttet ut slikt fra dietten og jeg savner slikt veldig sjeldent, men klarer å legge innkjøp av slikt på et akseptabelt nivå, sikkert mye fordi jeg aktivt ha unngått ultraprosessert mat i lang tid nå og spist hel, ren og næringsrik mat. Godteri-området nær kassa i butikken har ca 0 tiltrekningskraft på meg, og det er jeg veldig glad for at jeg har oppnådd. Hater å ikke ha kontroll over slik avhengighet. Men så snuser eller røyker du,eller drikker øl hver eneste fridag du har?
vidor Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Just now, Shoxx said: Men så snuser eller røyker du, eller drikker øl hver eneste fridag du har? Faktisk ingen av delene. Som liten hadde jeg astma, så det utelukket røyking. Snus var også helt ute i mitt miljø, så det slapp jeg også greit unna. Overlegen på sykehuset mener jeg var narkoman med null bevis, noe jeg stiller meg helt uforstående til. Ser han et tidligere liv eller noe? En burde vel kunne finne fysiologisk bevis som f.eks oppspist nesebor-vegg ved sniffing av kokain eller tonnevis med sprøytestikk ved bruk av f.eks heroin. Alkohol rører jeg omentrent ikke, så det blir ikke mer enn et par enheter i året, så jeg kan vel regnes som alkoholiker av helsevesenet 😛 2
Duriello Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden vidor skrev (1 time siden): Japp er jo basicly det samme som Mars Kun i konsistens.
vidor Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Just now, Duriello said: Kun i konsistens. Aldri tatt meg bryet å teste dem side om side rimelig på samme tid, så det stemmer sikkert. Tipper dog at forskjellen ikke er all verden og at de kunne vært nære nok for mange. 1
Duriello Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) vidor skrev (7 minutter siden): Aldri tatt meg bryet å teste dem side om side rimelig på samme tid, så det stemmer sikkert. Tipper dog at forskjellen ikke er all verden og at de kunne vært nære nok for mange. Ser den. Testet selv for noen uker siden, vet ikke helt om det stemmer på papiret, men Mars kjennes ut til å ha litt salt i seg. Type søtt og salt komboen blir veldig tydelig. Japp smaker kun søtt. (Var tilbud på Mars i sverige, og hadde tilfeldigvis en Japp liggende hjemme) Konsistens og utseende derimot er veldig like. 😉 Endret 10 timer siden av Duriello
Duriello Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Tenker egentlig at tråden har tjent sin misjon, Japp forsvant jo aldri. 👍😅
vidor Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 17 minutes ago, Duriello said: Ser den. Testet selv for noen uker siden, vet ikke helt om det stemmer på papiret, men Mars kjennes ut til å ha litt salt i seg. Type søtt og salt komboen blir veldig tydelig. Japp smaker kun søtt. (Var tilbud på Mars i sverige, og hadde tilfeldigvis en Japp liggende hjemme) Konsistens og utseende derimot er veldig like. 😉 Her er det to motstridende ønsker. Industrien ønsker å trekke saltnivået høyere fordi det bedrer salget. Se f.eks trenden med å lansere salty caramel produkter. Myndighetene ønsker å senke saltbruken fordi det bedrer folkehelsen. Tror det du har smakt deg fram til høyst sannsynlig er reelt. 1
Duriello Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden vidor skrev (2 minutter siden): Her er det to motstridende ønsker. Industrien ønsker å trekke saltnivået høyere fordi det bedrer salget. Se f.eks trenden med å lansere salty caramel produkter. Myndighetene ønsker å senke saltbruken fordi det bedrer folkehelsen. Tror det du har smakt deg fram til høyst sannsynlig er reelt. Salty caramel er en stor svakhet her må jeg innrømme. Og Smash må være noe av det beste som finnes. Søtt og salt samnen? Jatakk. Men jeg er flink å lar det være 99% av tia. 😂
torbjornen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Mondelez står vel framleis på fy-lista over selskap med verksemd i Russland, og som dermed indirekte støttar opp om krigen i Ukraina. Freia - Et lite stykke Russland. Endret 9 timer siden av torbjornen 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå