Gå til innhold

Kristent korstog mot Schau!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..snip...

Geir :)

Kan "psykisksyke mennesker" har ytringsfrihet? Selvsagt, i teori!

Men i praksis, er det en helt annen sak. Et slik "etikk" kommer fra "sunt fornuft", og i helhet er det forståelig for de "fleste." Dessverre finnes det alltid unntak... :closedeyes:

Gjelder dette for folk, som lever et, liv basert på vrangforestillinger? Ja selvsagt, fordi det er snakk om "samme" fenomen.

 

Jeg synes ytringsfriheten, er begrenset til en humanetisk nivå, der en "handling" som ikke skader andre, i fysisk og *psykisk* form. (og seg selv, i enkelte omstendigheter)

 

Den psykiske fomen "gjelder" ikke på vrangforestillinger som er basert på Hokus pokus.

"Fordi-da-har-jeg-rett" til å nekte alle spagetti spisere i verden til å spise spagetti! :D

 

Hvis Schau, utføre en handling av ren idioti, og ikke føre skader på andre, fysisk og psykisk. Så har Schau all rett til å drive med hva han vil.

 

Mens de kristne, basert på "ja du vet hva det er" opplegg, har ingen rett til ytring, fordi deres "syn" er en vrangforestilling. En psykisk-SYK fenomen.

Bør alle Kinesere henrettes, i følge muslimsk syn, fordi Kina er den største grisekjøtt-nasjonen i verden?

 

Jeg vil quote de siste setningenene fra talen til Prof. R. Hawkings i TED konferansen:

"People are always going on about: how did the september 11 changed you?

Well here is how it changed me: Lets all stop being so damn respektful!"

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Kan "psykisksyke mennesker" har ytringsfrihet? Selvsagt, i teori!

Men i praksis, er det en helt annen sak. Et slik "etikk" kommer fra "sunt fornuft", og i helhet er det forståelig for de "fleste." Dessverre finnes det alltid unntak... :closedeyes:

Hvorfor fordrer ytringsfriheten sunn fornuft? For å sikre at folk bare sier de riktige tingene? Hvem skal i så fall avgjøre hva som er riktig? Du nevner kinesere: Kina har et slikt system. Der er kun de "riktige" ytringene tillatt, og kristne vrangforestillinger er forbudt i den offentlige debatt. Avvikere kan fort bli definert som psykisk syke og satt under behandling. Synes du det er et greit system? Nå er det en del andre ytringer som er forbudt i Kina også, som snakk om demokrati og regionalt selvstyre. Er det uproblematisk, irrellevant eller er det en problemstilling å ha i mente når vi begynner å definere hvem som skal ha ytringsfrihet? Tror du Schau hadde fått lov å dumme seg ut på kinesisk TV?

 

Gjelder dette for folk, som lever et, liv basert på vrangforestillinger? Ja selvsagt, fordi det er snakk om "samme" fenomen.

Den må du forklare nærmere. Hva er der som gjelder for folk med vrangforestillinger?

 

Jeg synes ytringsfriheten, er begrenset til en humanetisk nivå, der en "handling" som ikke skader andre, i fysisk og *psykisk* form. (og seg selv, i enkelte omstendigheter)

Skal det tolkes som at ytringsfriheten skal være forbeholdt folk med et humanetisk livssyn? Eller betyr det bare at folk bare skal ha lov til å si snille ting...? Igjen, hvem definerer hva som er snilt? Og hva gjør vi med de som har avvikende meninger? Sperrer dem inne?

 

Den psykiske fomen "gjelder" ikke på vrangforestillinger som er basert på Hokus pokus.

"Fordi-da-har-jeg-rett" til å nekte alle spagetti spisere i verden til å spise spagetti! :D

At du har rett til å uttale deg mot spaghetti-spising betyr da ikke at du har rett eller mulighet til å nekte folk å spise det. Ytringsfrihet betyr ikke handlingsfrihet. Men det betyr at man har lov å stille spørmål ved normer og verdier i samfunnet. Bare slik har vi nok informasjon om en sak til å velge den rette løsningen. Hvordan skal vi kunne det uten at alle sider blir hørt?

 

Hvis Schau, utføre en handling av ren idioti, og ikke føre skader på andre, fysisk og psykisk. Så har Schau all rett til å drive med hva han vil.

Selvsagt. Men det betyr ikke at han nødvendigvis skal ha lov til å gjøre det på TV. Du kan synes det, og jeg kan synes det, men så lenge en handling er lov må da vel også diskusjon om handlingen være lov? Og TV2 er en kommersiell kanal, og er avhengig av seertall og annonsører. Da må det være lov for seerene å si at dette vil vi ikke ha. Så lenge det ikke skader andre, fysisk og psykisk...

 

Mens de kristne, basert på "ja du vet hva det er" opplegg, har ingen rett til ytring, fordi deres "syn" er en vrangforestilling. En psykisk-SYK fenomen.

Bør alle Kinesere henrettes, i følge muslimsk syn, fordi Kina er den største grisekjøtt-nasjonen i verden?

Nei, men det er da heller ingen kristne som har foreslått massmord på ikke troende. Vi diskuterer deres rett til å uttale seg om hva som vises på TV, ikke om vold. Med mindre du kan dokumentere at ytringsfrihet fører til massemord hjelper et slik "ignoratio elenchi" oss lite i denne debatten.

 

Jeg vil quote de siste setningenene fra talen til Prof. R. Hawkings i TED konferansen:

"People are always going on about: how did the september 11 changed you?

Well here is how it changed me: Lets all stop being so damn respektful!"

Nå kjenner ikke jeg den godeste R Hawkings, og vet ikke hvilken autoritet han har på området, men hva har respekt med begrensning av ytringsfriheten å gjøre? Hvis alle skal slutte å være så fordømt respektfulle, må ikke det gjelde de kristne også?

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Folk må jo få lov til å reagere på hva de vil. Men en boikott er en helt grei måte å demonstrere på, men enkelte her anklager dem da for å kjempe mot ytringsfriheten?

Det er jeg ikke så sikker på at de gjør, men det kommer an på hvorfor de kjører boikott. Er det for å hindre TV2 i å sende programmene de selv ønsker?

Lenke til kommentar
Det er jeg ikke så sikker på at de gjør, men det kommer an på hvorfor de kjører boikott. Er det for å hindre TV2 i å sende programmene de selv ønsker?

 

De benytter seg bare av sin ytringsfrihet og sin rett til selv å velge hvilke produkter de vil kjøpe. Hvilke motiver de har eller ikke har, har ikke noe å si for om de kjemper mot ytringsfrihet eller ikke. Ingen av de som har støttet opp om boikotter har tatt til orde for at det ikke skal være lov å sende slike programmer, bare at de personlig ikke liker det og helst hadde sett at bedrifter de liker ikke annonserer rundt det.

Lenke til kommentar

Ut av nysgjerrighet, er det noen av dere som vet noe om hvor Kristoffer står politisk? Jeg leste dette sitatet av han, og ble nysgjerrig:

 

Da jeg var atten, mente jeg stemmeretten burde heves med minst to år, så tjukk i huet som jeg var. Så trodde jeg den burde heves til 25 år. Men nå . . . se rundt deg. Folk er faen ta meg tjukke i huet samme hvor gamle de blir.

 

Man får litt Venstre-vibber av han?

Lenke til kommentar

Fakkeltog mot Schau

 

I Volda gikk det fakkeltog mot Kristopher Schau, mens utuktprogrammet satte rekord blant TV-seerne.

 

hans_reite__kristop_525717p.jpg

 

Utuktprogrammet var et av de mest omtalte programmene forut før sendestart av «De sju dødssyndene».

Satte rekord

Det førte til at 528.000 TV-seerne valgte å følge Kristopher Schau, Morten Ståle Nilsen og Øystein Karlsens utuktsopplevelser i Thailand.

 

Før sendestart ble det meldt at Kristopher Schau lot seg slikke av en thailandsk gutt. Dette viste seg senere å være en profesjonell skuespiller. Og storparten av torsdagens program handlet om hvordan Kristopher Schau forsøkte å sjekke ut utuktsynden ved selv å opptre som prostituert transe.

 

At han er nesten to meter høy, vakte mer oppsikt enn klesdrakten i Bangkok.

 

- Før programserien startet fikk vi mange henvendelser fra folk som mente vi ikke skulle sende serien i det hele tatt. Vi mottar fremdeles noen e-poster om det hver dag, men den store endringen etter at folk har fått se hva dette er for noe er at mange skriver at de synes programmet er morsomt og interessant, sier pressekontakt Alex Iversen til Side2.

 

 

Mens «De sju dødssyndene» ble sendt torsdag kveld, var Kristopher Schau og co selv i Volda for å kjøre sitt show, der publikum blant annet får se sekvenser som ble for drøye for TV 2. Kanalen så gjennom og forhåndsgodkjente alle programmer før serien startet

 

Torsdag ble imidlertid den syndige trioen møtt med fakkeltog i Volda.

 

 

- Ja til Jesus, nei til synd, sto det på plakatene.

 

- Schau gjør en Djevelens linje når han går i mot Gud på denne måten, men det går an å vende om. Han er komiker, men han må ikke le av de hellige ting. Derfor tar vi aksjon i dag og vil stoppe dette. Det er ikke bra at han viser slikt til ungdommen, mente pastor Hans Reite.

 

Foran gårsdagens program hadde Misjonsforbundet kjøpt reklametid for å opplyse om sitt arbeid i Thailand. Det samme hadde nettstedet SexyLiving.

 

Godt oppmøte ser jeg. :!:

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Ut av nysgjerrighet, er det noen av dere som vet noe om hvor Kristoffer står politisk? Jeg leste dette sitatet av han, og ble nysgjerrig:

 

Da jeg var atten, mente jeg stemmeretten burde heves med minst to år, så tjukk i huet som jeg var. Så trodde jeg den burde heves til 25 år. Men nå . . . se rundt deg. Folk er faen ta meg tjukke i huet samme hvor gamle de blir.

 

Man får litt Venstre-vibber av han?

 

 

Jeg mener at SV står for lavere aldersgrense på stemmerett. Høyresiden vil ikke senke denne. Eller mener du partiet Venstre?

Lenke til kommentar
Ut av nysgjerrighet, er det noen av dere som vet noe om hvor Kristoffer står politisk? Jeg leste dette sitatet av han, og ble nysgjerrig:

 

Da jeg var atten, mente jeg stemmeretten burde heves med minst to år, så tjukk i huet som jeg var. Så trodde jeg den burde heves til 25 år. Men nå . . . se rundt deg. Folk er faen ta meg tjukke i huet samme hvor gamle de blir.

 

Man får litt Venstre-vibber av han?

 

 

Jeg mener at SV står for lavere aldersgrense på stemmerett. Høyresiden vil ikke senke denne. Eller mener du partiet Venstre?

 

Sitatet tok jeg kun med fordi det gir inntrykk av at han er politisk engasjert. Det jeg ønsket å høre noen synspunkter på var hvilket parti dere tror han støtter, ut ifra det helhetlige inntrykket dere har fått av han. Det Liberalistiske Folkepartiet eller Venstre virker mest sannsynlig i grunn.

Lenke til kommentar

http://www.na24.no/propaganda/media/article1464318.ece

Tror ikke på syndene

 

- De sju dødssyndene er en katolsk oppfinnelse som kom ganske så sent. Det står ikke om dem i bibelen heller, forklarer pensjonert teologiprofessor Jacob Jervell til NA24 Propaganda.

 

Ifølge Jervell ble dødssyndene funnet opp i det tredje århundre som pedagogiske kjøreregler.

 

Hvor er blasfemien?

- Hvorfor reageres det så sterkt når dette handler om katolsk tro og ikke protestantisk?

 

- Det vet jeg ikke. Det kan være at de oppfatter det som blasfemi, men jeg skjønner ikke hvor det ligger. I så fall må det være at han kommer til helvete, en fremstilling av dødssyndene burde man jo være glad for å få, sier Jervell som selv ikke har sett programmet, men har fått med seg debatten.

 

- Dette er en av vanskeligste sakene jeg noensinne har hatt. For det er så liten forståelse for det religiøse i norsk presse. Det at man lager en programserien for å komme inn i helvetes innerste sirkler er å gå for langt. Det er helt riktig i at dette er katolsk og ikke har noe med oss å gjøre, sier generalsekretær i den kristne organisasjonen Familie og medier, Geir Magnus Nyborg, til NA24 Propaganda.

 

 

TADA!!

Lenke til kommentar
http://www.na24.no/propaganda/media/article1464318.ece

Tror ikke på syndene

 

- De sju dødssyndene er en katolsk oppfinnelse som kom ganske så sent. Det står ikke om dem i bibelen heller, forklarer pensjonert teologiprofessor Jacob Jervell til NA24 Propaganda.

 

Ifølge Jervell ble dødssyndene funnet opp i det tredje århundre som pedagogiske kjøreregler.

Helt riktig. Dette har også blitt tatt opp i denne tråden en del ganger.

 

Hvor er blasfemien?

- Hvorfor reageres det så sterkt når dette handler om katolsk tro og ikke protestantisk?

 

- Det vet jeg ikke. Det kan være at de oppfatter det som blasfemi, men jeg skjønner ikke hvor det ligger. I så fall må det være at han kommer til helvete, en fremstilling av dødssyndene burde man jo være glad for å få, sier Jervell som selv ikke har sett programmet, men har fått med seg debatten.

Dette er grunnen til at jeg ikke hiver meg på "blasfemi-bølgen". Når folk reagerer som de gjør tror jo folk at dette faktisk har noe med kristendommen å gjøre. Grunnen til at folk reagerer er vel egentlig at Schau sier "I høst dør kristendommen i Norge". Jeg vet ikke hvordan han tror kristendommen dør fordi han skal begå noen dødssynder, men han får bare holde på.

Lenke til kommentar

Dette er ett av de mest komiske bildene jeg har sett på lenge. "Jesus vant seier på Golgata" he he... kan ikke si jeg ser mye logikk i det utsagnet, men.

 

hans_reite__kristop_525717p.jpg

 

Kan tenke meg at markedsføringsavdelingen i Coca-Cola angrer sterkt på at de valgte å trekke reklamen sin nå i ettertid. De trakk reklamen sin fra Norges mest sette program, for å tekkes de tre menneskene på bildet... pretty much.

 

Som de fleste andre elsker jeg dette programmet både fordi det fremmer ytringsfriheten, og fordi setter søkelys på hvor tåpelig religion er. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kristopher Schau spiser sin egen forhud

 

TV 2 og Scanbox har nå tatt kontakt med advokater, etter at alle episodene og ekstramaterialet fra «De syv dødssyndene» er lekket ut på YouTube.

 

Et av innslagene viser Kristopher Schau som angivelig spiser sin egen forhud.

 

Innslaget med spisingen er etter det Dagbladet.no erfarer kuttet bort fra episoden om dødssynden vrede, som skal vises på TV 2 torsdag.

 

Her reiser Kristopher Schau til Israel, der han - om ikke tv-bildene er juks - lar seg omskjære.

 

- Dette er uten sidestykke den vondeste jeg har vært med på, sier Schau etter at inngrepet har funnet sted.

 

Etterpå vil legene at han skal begrave forhuden, noe som er en gammel jødisk skikk. Schau graver den imidlertid opp igjen, og tar den med seg.

 

 

- Bismak av kølle

Seinere setter han seg på stranda med Øystein Karlsen og et stormkjøkken.

 

- Idet solen går ned over Tel Aviv gjør jeg det jeg bare kan gjøre én gang i løpet av livet: Spise tuppen av min egen penis, sier Schau, før han setter forhuden til livs.

 

Den faller imidlertid ikke helt i smak.

 

- Det er ikke uten grunn at dette ikke er en tradisjonsrik rett i hele verden. Det er ikke uten grunn at jøder begraver forhuden, sier Schau.

 

- Det har en bismak av kølle, ja.

 

Det er to episoder igjen av serien på TV 2, men allerede torsdag kommer den ut på dvd. Det er fra ekstramaterialet på dvd-utgaven at spiseinnslaget er hentet fra.

 

- Vi gjør nå alt vi kan for å få videoene fjernet fra YouTube, både ved å ta kontakt med nettstedet direkte og via advokater. Vi har rettighetene til materialet, og har ikke gitt tillatelse til publisering, sier Cecilie Aspenes, innkjøpsansvarlig i Scanbox, til Dagbladet.no.

 

«De 7 dødssyndene» fordeles på tre dvd-er, sammen med blant annet bonusmateriale, bakomfilmer, tabber og bortklipte scener. Målet er å selge 50 000 eksemplarer.

 

- TV 2 har sporet opp vedkommende som la ut videoene. Det er først og fremst viktig for oss å få disse fjernet, men vi kan jo ikke utelukke reaksjoner mot denne personen seinere, sier Aspenes.

Dette sjokkerte ihvertfall meg. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...