Gå til innhold

Kristent korstog mot Schau!


Anbefalte innlegg

Nå er det i bunn og grunn litt uforståelig at de kristne reagerer. De syv dødssyndene ble "funnet opp" i år 600 av katolikkene i Roma.

 

Så selv første programmet og klarte ikke helt å se hva som skulle være provoserende. De latterliggjør de syv, men som sagt er ikke konseptet om 7 dødssynder annet enn skremselspropaganda fra 600-tallet. Men mulig jeg ikke evner å se det siden jeg er ateist.

Jeg er enig i den. Det er ingenting i bibelen som støtter dette med dødssyndene. De sa jo faktisk også dette i det første programmet ( ikke at det ikke var grunnlag for det i bibelen, men at det var en konge/keiser som fant det på da det var litt "vilt" der nede :p )

 

Det som provoserer er vel heller det Schau sier om at i høst dør kristendommen i Norge osv. Men strengt tatt er det jo bare å la være å se på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion får skylden for alt det onde i verden

Nei det gjør det ikke.

 

Å påstå at religion ikke får nok skyld er bare tåpelig, når folk skylder absolutt alt og litt til på religion.

Det er feil. Religion slipper tvert imot unna med veldig mye. Bare se på hvordan sosialister febrilsk forsvarer konebanking i koranen (se andre tråder her), for eksempel. Selv ikke-religiøse forsvarer ondskapsfullhet i religion! "Det er jo religionen deres, så de må få lov..."

 

Det er ett langt steg fra det å tolke og så "febrilsk" "sosialistisk" "forsvare" tekster til det å forsvare handlingene som blir begått på bakgrunn av en kultur. Men som noen har nevnt. I hatfilter slipper bare enkelte ting gjennom.

 

Religion har som oftest blitt brukt som ett virkemiddel for å oppnå helt andre interesser enn "vinne fram for religionen sin".

 

Ja, de skal da få lov til å gjøre det de vil på bakgrunn av religionen sin, sålenge det ikke går utover andre mennesker eller bryter disse flotte menneskerettighetene vi har mekket sammen her i vesten.

Lenke til kommentar
Det er ett langt steg fra det å tolke og så "febrilsk" "sosialistisk" "forsvare" tekster til det å forsvare handlingene som blir begått på bakgrunn av en kultur. Men som noen har nevnt. I hatfilter slipper bare enkelte ting gjennom.

Ja, hvis du skrur av hatfilteret ditt et lite øyeblikk så vil du se at religionen din faktisk blir forsvart av mange bare fordi det er en religion. Hadde det vært nazister som sa eller gjorde det samme hadde det virkelig blitt bruduljer.

 

Religion har som oftest blitt brukt som ett virkemiddel for å oppnå helt andre interesser enn "vinne fram for religionen sin".

Nettopp det å "vinne fram for religionen sin" gjør at religion blir enda mer nyttig som virkemiddel, så dette går hånd i hånd.

 

Ja, de skal da få lov til å gjøre det de vil på bakgrunn av religionen sin, sålenge det ikke går utover andre mennesker eller bryter disse flotte menneskerettighetene vi har mekket sammen her i vesten.

Så muslimer skal altså være unntatt fra rasismeparagrafen og blasfemiparagrafen? Gjelder dette også nazister?

Lenke til kommentar
Det er ett langt steg fra det å tolke og så "febrilsk" "sosialistisk" "forsvare" tekster til det å forsvare handlingene som blir begått på bakgrunn av en kultur. Men som noen har nevnt. I hatfilter slipper bare enkelte ting gjennom.

Ja, hvis du skrur av hatfilteret ditt et lite øyeblikk så vil du se at religionen din faktisk blir forsvart av mange bare fordi det er en religion. Hadde det vært nazister som sa eller gjorde det samme hadde det virkelig blitt bruduljer.

 

Hvilken religion er det du snakker om? Hva slags religion er det jeg tilber da siden du tydeligvis presterer å påstå dette?

 

Religion har som oftest blitt brukt som ett virkemiddel for å oppnå helt andre interesser enn "vinne fram for religionen sin".

Nettopp det å "vinne fram for religionen sin" gjør at religion blir enda mer nyttig som virkemiddel, så dette går hånd i hånd.

Tåpelig, det var snakk om at religion var "roten til onde", men det er ikke bakgrunnen for konflikt, det har ofte bare vært ett virkemiddel. Men til gjengjeld er det jo flere etniske/kultur/religionkonflikter. Det finnes alltid mange variabler.

 

Ja, de skal da få lov til å gjøre det de vil på bakgrunn av religionen sin, sålenge det ikke går utover andre mennesker eller bryter disse flotte menneskerettighetene vi har mekket sammen her i vesten.

Så muslimer skal altså være unntatt fra rasismeparagrafen og blasfemiparagrafen? Gjelder dette også nazister?

 

De skal ikke være unntatt dette, de har ikke lov til å ha offentlige taler med "hatinnhold" er det vel reglen gjelder. Og så lenge de ikke har noe politisk parti eller offentlig uttalelser på denne måten så er de ikke unnlatt noen ting.

Lenke til kommentar
Tåpelig, det var snakk om at religion var "roten til onde", men det er ikke bakgrunnen for konflikt, det har ofte bare vært ett virkemiddel.

Din påstand var:

 

"Religion får skylden for alt det onde i verden"

 

Dette er feil. En stråmann.

 

Så muslimer skal altså være unntatt fra rasismeparagrafen og blasfemiparagrafen? Gjelder dette også nazister?

De skal ikke være unntatt dette, de har ikke lov til å ha offentlige taler med "hatinnhold" er det vel reglen gjelder.

Så det er greit med skriftllig rasisme?

 

Og så lenge de ikke har noe politisk parti eller offentlig uttalelser på denne måten så er de ikke unnlatt noen ting.

Så man er unntatt loven så lenge man ikke har et politisk parti?

 

Hvis vi er enige om at islam er rasistisk, er det da greit å promotere islam?

 

Hvis vi er enige om at nazisme er rasistisk, er det da greit å promotere nazisme?

 

Jeg personlig mener at å komme med rasistiske ytringer er dekket av ytringsfriheten, men det vi snakker om her er dobbelmoralen - hvordan religion slipper unna med helt utrolige ting som mange ellers slår knute på seg selv for.

Lenke til kommentar
Tåpelig, det var snakk om at religion var "roten til onde", men det er ikke bakgrunnen for konflikt, det har ofte bare vært ett virkemiddel.

Din påstand var:

 

"Religion får skylden for alt det onde i verden"

 

Dette er feil. En stråmann.

 

Det er da vitterlig ikke feil, sikkert veldig mange som har prestert å påstå dette.

Poenget var at mange legger skyld på religion og legger det som bakgrunn for konflikter.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvilken religion du må mene at jeg hører til. For du har jo allerede stemplet meg som sosialist. Hadde vært greit at en annen kunne fortelle meg hvilken religion jeg hører til også.

 

Så det er greit med skriftllig rasisme?

 

Så man er unntatt loven så lenge man ikke har et politisk parti?

 

Hvis vi er enige om at islam er rasistisk, er det da greit å promotere islam?

 

Hvis vi er enige om at nazisme er rasistisk, er det da greit å promotere nazisme?

 

Jeg personlig mener at å komme med rasistiske ytringer er dekket av ytringsfriheten, men det vi snakker om her er dobbelmoralen - hvordan religion slipper unna med helt utrolige ting som mange ellers slår knute på seg selv for.

 

Skriftene er såpass gamle at termet rasisme eksisterte ikke en gang. Dette var helt naturlig på denne tiden, Koranen er ett historisk dokument i den form. På samme måte som at Mein Kampf burde være tilgjengelig. Men det burde gjøres klart at det er ett skjønnlitterært dokument proppet av feil.

 

Har man enighet om at Islam er rasistisk da?

 

Og det er ingen, såvidt jeg vet, gi meg gjerne kilder (du vet sånne seriøse ting som kan bekrefte), som promoterer og rekrutterer til Islam offentlig. Og det er det loven spiller på hvis jeg har forstått riktig.

Lenke til kommentar
Det er da vitterlig ikke feil, sikkert veldig mange som har prestert å påstå dette.

Det er ingen som seriøst klarer å påstå det.

 

Poenget var at mange legger skyld på religion og legger det som bakgrunn for konflikter.

Religion er et ekstremt takknemlig virkemiddel i konflikter. Det er spesielt godt egnet til slikt.

 

Skriftene er såpass gamle at termet rasisme eksisterte ikke en gang.

Hvordan er det relevant?

 

Koranen er ett historisk dokument i den form.

Det er ikke historisk når mennesker den dag i dag mener den er 100% korrekt og ufeilbarlig.

 

På samme måte som at Mein Kampf burde være tilgjengelig.

Ingen har sagt noe om at den ikke burde være tilgjengelig. Jeg presiserte faktisk i forrige innlegg at jeg mener at rasistiske ytringer bør være lovlige. Er det greit å promotere islam men ikke nazisme?

 

Og det er ingen, såvidt jeg vet, gi meg gjerne kilder (du vet sånne seriøse ting som kan bekrefte), som promoterer og rekrutterer til Islam offentlig. Og det er det loven spiller på hvis jeg har forstått riktig.

Det er ingen som promoterer og rekrutterer til islam offentlig?! Er du seriøs? Gjelder det samme kristendommen?

Lenke til kommentar
Poenget var at mange legger skyld på religion og legger det som bakgrunn for konflikter.

Religion er et ekstremt takknemlig virkemiddel i konflikter. Det er spesielt godt egnet til slikt.

 

Samme måte er nasjonalisme, kultur og alt mulig annet. Derfor jeg sier at det er flere variabler.

 

Skriftene er såpass gamle at termet rasisme eksisterte ikke en gang.

Hvordan er det relevant?

Det er relevant fordi at selv med alle de flotte trådene fra Peter_Lynch om hvordan negere var slaver. Så er ikke det synet til moderne muslimer idag (får jeg inderlig håpe).

 

Koranen er ett historisk dokument i den form.

Det er ikke historisk når mennesker den dag i dag mener den er 100% korrekt og ufeilbarlig.

 

Nå er det ikke alle som mener det. Har jo t.o.m. sett muslimer her som hevder at særlig Hadith og Queettellerannet var skrevet av andre mennesker enn Muhammed og derfor er litt kritiske. Fundamentalister finner du i alle kategorier.

 

Ingen har sagt noe om at den ikke burde være tilgjengelig. Jeg presiserte faktisk i forrige innlegg at jeg mener at rasistiske ytringer bør være lovlige. Er det greit å promotere islam men ikke nazisme?

 

Det er ingen som promoterer og rekrutterer til islam offentlig?! Er du seriøs? Gjelder det samme kristendommen?

 

Nazismen er basert på raseideologi, det er ikke Islam.

 

Kristendommen, den lutheranske, protestantiske er ikke på noen måte rasistisk. Så de har da rett til å promotere religionen. Så spør jeg, er det enighet om at Islam er rasistisk? Det er ikke akkurat som muslimer står på offentlige plasser og promoterer og rekrutterer direkte til religionen, og denne promoteringen er ikke rasistisk uansett. Derfor er det fullt lovlig.

 

Står det muslimer på gata og sier "Islam er best, bli med"?

Lenke til kommentar
Religion er et ekstremt takknemlig virkemiddel i konflikter. Det er spesielt godt egnet til slikt.

Samme måte er nasjonalisme, kultur og alt mulig annet.

Religion er spesielt godt egnet fordi når man har en gud som er allmektig og alltid må lystres uansett, så kan man rettferdiggjøre hva som helst. I andre spørsmål har man ikke noen ufeilbarlig gud å falle tilbake på.

 

Det er relevant fordi at selv med alle de flotte trådene fra Peter_Lynch om hvordan negere var slaver. Så er ikke det synet til moderne muslimer idag (får jeg inderlig håpe).

Da er det muslimer som ikke følger religionen sin, og det gjør uansett ikke selve religionen mindre rasistisk.

 

Nazismen er basert på raseideologi, det er ikke Islam.

Eh, islam er basert på at ikke-troende er undermennesker.

 

Så spør jeg, er det enighet om at Islam er rasistisk?

Benekter du at de hellige skriftene er det?

 

Det er ikke akkurat som muslimer står på offentlige plasser og promoterer og rekrutterer direkte til religionen, og denne promoteringen er ikke rasistisk uansett. Derfor er det fullt lovlig.

Så det er helt greit å promotere nazisme?

 

Står det muslimer på gata og sier "Islam er best, bli med"?

Eh ja. I allefall i Oslo. Jeg har fått ark stukket i hånden.

 

Og muslimer deler bl.a. ut DVD-er med anti-vitenskapelig propaganda ("evolusjonsteorien er løgn"), osv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett programmet selv, men har jo etterhvert fått en solid dose informasjon om hva det dreier seg om via diverse media.

 

For min del så bryr det meg midt i brunøyet hva Schau driver med. Det være seg om han bedriver dødssynder, tegner karikaturer eller brenner det norske flagget.

 

Det som imidlertid bekymrer meg er når en kristen avis tyr til markedsmakt for å kvele budskap som de misliker. I et demokratisk samfunn har vi mekanismer som skal ivareta alles interesser i tilfelle det skjer et overtramp. Her i Norge skulle dette ha vært PFU ved tvister der det ikke skjer straffbare forhold og rettssystemet i tilfeller som bryter lover.

 

Dette er eksakt de samme midlene som muslimske fundamentalister brukte i karikaturstriden (ref. Arla, dansk produsent av Feta) og viser liten eller ingen respekt for de demokratiske systemer som samfunnet består av.

 

For min del bekrefter dette bare enda en gang hvor riktig det var av meg å melde meg ut av statskirken.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Religion er spesielt godt egnet fordi når man har en gud som er allmektig og alltid må lystres uansett, så kan man rettferdiggjøre hva som helst. I andre spørsmål har man ikke noen ufeilbarlig gud å falle tilbake på.

 

Da er det muslimer som ikke følger religionen sin, og det gjør uansett ikke selve religionen mindre rasistisk.

 

Nasjonalisme, Tyskland, Russland, need I say more. Det er flere ting som er like godt egnet. Pluss at det er flere variabler ved konflikt.

 

Så hvis det dukker opp noe som idag kan defineres som rasistisk i bibelen så vil du hevde at den protestantiske lutheranske kirken er rasistisk?

 

Nazismen er basert på raseideologi, det er ikke Islam.

Eh, islam er basert på at ikke-troende er undermennesker.

Allikavel er ikke dette innstillingen blant majoriteten av muslimene?

Og jeg har da sett eksempler og gitt det der det står at Muhammed mente at man måtte respektere menneskene av "boken" (altså bibelen og dens etterfølgere). Vitner det om at ikke-troende er undermennesker?

 

Så spør jeg, er det enighet om at Islam er rasistisk?

Benekter du at de hellige skriftene er det?

Per dagens standard så er de skriftene som referers til (som enkelte hevder er litt omstridte og ikke står like sterkt blant vanlige muslimer) er rasistiske. Men dette er fortsatt ikke en del av troen. Går muslimer ut og hevder idag at negere er undermennesker?

 

Det er ikke akkurat som muslimer står på offentlige plasser og promoterer og rekrutterer direkte til religionen, og denne promoteringen er ikke rasistisk uansett. Derfor er det fullt lovlig.

Så det er helt greit å promotere nazisme?

Du vil ikke skjønne nei? Nazisme er en ren raseideologi og hele bakgrunnen for den er Hitlers Mein Kampf og rasehat. Så Nazismen skal ikke få lov å promoteres. Islam kan det ettersom den ikke er basert på det samme.

 

Står det muslimer på gata og sier "Islam er best, bli med"?

Eh ja. I allefall i Oslo. Jeg har fått ark stukket i hånden.

 

Og muslimer deler bl.a. ut DVD-er med anti-vitenskapelig propaganda ("evolusjonsteorien er løgn"), osv.

 

Står det at negere og ikke-troende er undermennesker på disse arkene og dvd-ene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det ligger naturlig til for alle typer mørkemenn å tolke bibelen bokstavelig, men heldigvis så gjelder det et mindretall. Det er bare det at de er så mere enn villige til å spasere over lik for å "vinne".

 

De andre forstår religiøse skrifter som metaforer, og ikke bokstavelige sannheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Bør TV2 ta programmet av lufta?

 

Hva synes du om "De syv dødssyndene"?

 

Hva mener du om Schau`s program?

 

- Ikke ta det av luften! Religion = 100% oppspinn og pølsevev, og det er på tide folk begynner å innse det (usannsynlig, men dog).. Dessverre er det for mye penger på spill for enkelte til at dette kan skje, og de svake lures til å tro.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vil bare oppfordre alle til å sette på TV2 kl.22.40 i kveld, enten du skal se "dødssyndene" eller ei. Ikke la kristne fundamentalister diktere hva som er godtatt å sende på tv.

 

 

Hva anbefaler så du da?

Lenke til kommentar

Fra nå av boikotter jeg samtlige selskaper som har trukket seg som annonsører. Dette har jeg også skrevet til disse selskapene på mail. Oppfordrer alle fornuftige mennesker til å gjøre det samme. Vi kan ikke la et irrasjonellt mindretall av befolkningen styre hva alle andre skal se på. Det er bare trist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...