Gå til innhold

Hvilken DivX codec?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd med mange forskjellige divx codecer, men det er alltid noen filmer jeg ikke får spilt av.. Andre er det kanskje lyd på, men ikke bilde, bare grå skjerm..

 

Hvilken codec må jeg installere for å kunne spille av alle divx formater, og hvilken player er den beste??

 

Jeg har nå WinXP sp1 med Ace Mega Codecs Pack og XviD codecer installert og bruker bl.a. bs player...

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

den er ikke så veldig. Kjør heller Xvid kodek med ac3 lyd kodek. Da klarer du det meste av filmer! Hvertfall de av god kvalitet!

 

Du kan be nimo pack legge inn dette for deg.

 

Men vær så snill ikke anbefal folk nimo da, lydcodecene er det eneste av denne pakka som ikke er helt jævlig, xvid-codecen er helt elendig, og nimo lager ofte trøbbel på alle mulige slags måter.

 

ffdshow og ac3, da har du vel alt du trenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

det eneste du trenger å legge inn er Tsunami filter pack, den er på hele 13MB og finnes på www.digital-digest.com

 

innstaller alle codec unntatt, bicubic reziser og g400 et eller annet, da funker rubbel og bit av divx, xvid etc....

 

den er den eneste jeg kjører og har ikke hatt noen som helst vansker med å spille filmer, tv serier eller liknende. 8)

 

NB avinstaller nimo codecpack hvis du har den før du installerer...

Lenke til kommentar
Har ingen problemer med nimo sammen med tusenvis av brukere. Fikk trøbbel med tsumipack.

 

Da har du ikke prøvd mange xvid-filmer ihvertfall, jeg kan nevne dusinvis av titler som er xvid-encodet det nimo lager grønnskjær i bildet, eller der den forårsaker smearing. Nimo hadde lignende problemer med div 3.11, nimo føkket opp lyden i NOLF2, nimo avinstallerer masse stuff du hadde på systemet fra før når du avinstallerer det. Det eneste som ikke er skikkelig dårlig på nimo er lydcodecene.

 

Hvis man ser bort ifra ingen lyd pga av manglende ac3, så er 95% av alle avspillingsproblemer jeg har hjulpet folk med direkte forårsaket av nimo, og dette er ingen overdrivelse. Mange brukere tror de ikke har problemer med nimo, fordi de ikke tenker på at det er den som lager krøll, men det betyr ikke at de ikke har det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nimo fucker opp systemet. Mange av mine vanlige DivX-filmer vil ikke åpnes i den vanlige Mediaplayeren, men de funker gjerne i versjon 6.4 (start-kjør-mplayer2)

 

Ellers er XviD-kodeken i Nimo Pack ikke bra. Blir bare masse grønt oppgulp. Vet i hvert fall hva jeg IKKE skal installere ved neste formatering.

 

PS. Nimo kan selvsagt brukes, man da må man være litt obs før man klikker-next-og-installerer-alt-som-man-ikke-vet-hva-er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...