Gå til innhold

Linjelengde over 6000 meter...


Anbefalte innlegg

:(

 

Fikk vite av mimer at jeg ikke kan ha internett på grunn av linjelengden min... Eh, noen som, har erfaring med slikt her? Er det noe som helst jeg kan gjøre for å få internett her på bygda?

 

Har to naboer, begge bor mindre enn 100 meter unna (begge har linjelengde over 6k). Ene har hatt internett (fra mimer) i flere år, sier han bestilte adsl så snart mimer begynte å markedsføre i regionen. Andre bestilte nå nylig, men fikk avslag til han fikk tak i en aeller annen boks som jeg ikke aner hva er...

 

Trenger internett for å kunne spille Valve Orange Box ... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg bor ganske nøyaktig 6.8 km unna sentralen, å jeg har bredbånd gjennom eidsiva

 

Det funka veldig bra det, helt til de begynte å henge på alle naboene mine....

Nå detter nettet i snitt ihvertfall en gang hvert 10'ne minutt, noe som er UTROLIG irriterende!

 

Kanskje dette skjer på linja hos deg hvis de hekter flere på også...?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har også linjelengde over 6000m, ca 6100 tror jeg. Telenor ville ikke prøve en gang, forferdelig vanskelig... Med Eidsiva var det ikke noe problem. Gjorde en prøveoppkobling som fungerte fint. Pga lengden fikk jeg bare 600/100 hastighet, men det har fungert fint for meg. Lurte en gang på om det var mulighet for å oppgradere hastigheten, men de sa at det ikke var lurt ettersom lunja kunne bli mer ustabil da. Måler i dag og da har jeg fra 1,7 til 2,4 Mbit i nedlasting :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...