Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med alarm?!


Anbefalte innlegg

Har en 2000 mod audi a4 sedan som har en cargard950s alarm. Bilen er importert fra sverige av noen andre og når jeg kjøpte bilen var det ikke med noen form for papir for alarmen. Jeg har funnet ut modellen fra nett men selskapet er i sverige .

Problemet er at når det blir kraftig regn eller hagl så går alarmen!! Utrolig slitsomt. Ellers fungerer den normalt. Oppdaget ikke dette før nå i høst . Har fungert hele sommeren som en drøm. Noen som vet om hva det kan være eller ett selskap eller noen her i norge som kanskje kan hjelpe? Har ikke lyst på langtur til sverige med det første.. Har prøvd å snu å vende på alarmdioden som også inneholder en glassknuse sensor i tilfelle den ikke var riktig på plass uten hjelp! Har ikke gjort noe spesielt siden jeg kjøpte bilen i sommer så skjønner ikke hva det kan være. Har skjønt at defa har kjøpt opp selskapet som hadde cargard så jeg skal inn på audi å høre pluss defakarene men de vil bare selge meg ny alarm til 6000. Defa er dyrt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6000 tusen er ferdig montert hos dem, og det er svindyrt ja... alarmen koster vel ikke mere en ca 3000,-

Problemet med din alarm, er nesten helt sikkert fukt, og da mest sannsynlig i panserbryteren.

Er det brukt en bryter der, som er lik dørbryterene, og den bryteren blir våt når det regner, så kortslutter den.

Det kan selvfølgelig være en av de andre bryterene, men som oftest panserbryteren... Skift den til en magnetbryter

 

Bor du i nærheten av Tønsberg, så kan jeg godt ta en titt for deg ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Er helt oppgitt siden den fungerer helt fint ellers å jeg har ikke lyst til å bare kaste den å bruke mange penger for å få ny. Feilsøking på verksted blir jo sikkert like dyrt da det er elektronikk det er snakk om. Jeg har vært under panseret for å skifte til åpent filter og byttet lyspærer så kan være det . skal ut å sjekke om jeg finner den bryteren så raskt som mulig . Bor i kristiansund så det blir nok vanskelig men takk for tilbudet. Problemet her er jo at det ikke finnes en skikkelig møller eller annet verksted som tar seg av denne typen alarm.. Blir eventuelt å spørre defa karene men med de prisene tror jeg ikke det.

Lenke til kommentar

Den ser slik ut... http://www.autokatalogen.se/wls/show_artic...ls.do?id=153675

Tror ikke det er bevegelses sensor , det sa de ingenting om fra sverige i alle fall. skjønner ikke hvordan denne sensoren skal plutselig klikke. Har jo ikke gjort noe med den . første bilen jeg har hatt som ikke tåler regn. uler med en gang . morsom svar jeg fikk fra de da. fikk montering\ bruksanvisning og beskjed om at den måtte klistres på frontruta med dobbelsidig tape. akkurat som det hjelper når jeg har sagt at jeg har snudd den begge veier og prøvd med den inntil frontruta og uten. nå har jeg altså også prøvd med gaffatape uten at det hjelper.. må nok kjøpe en ny slik sensor men hvis det ikke virker da så røsker jeg ut å kjøper defa. må jo ha alarm på godbilen , ellers kan jeg jo ikke gå fra den :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...