Gå til innhold

Noen butikker som har 8800GT?


Vin_Kaleu

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en 8800 GT, og i går kveld så jeg først at de hadde 32 stykk av Gainward inne på komplett, bestillte først der, men så så jeg at de samme var ca 150kr billigere hos pcutstyr.no (samt det stod ca 150 på lager), så jeg avbesillte på komplett og kjøpte der istedet. Men dessvere så så jeg idag at det ikke var ventet 8800GT på lager hos pcutstyr før 15/11, og hos komplett var det også utsolgt.

 

Noen som vet om noen som har inne på lager, får inn ganske fort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at Komplett og andre nettbutikker la ut alle 8800GT skjermkortene sine på WEB siden så folk kunne bestille dem. Dette fordi at om en nettbutikk ikke hadde dem på WEB siden så ville folk gå til en annen nettbutikk.

 

Men butikkene hadde ikke kort tilgjengelig og bare satt opp en fiktiv inndato for kortene slik at det var mulig å registrere bestillingen. Nå går de igjennom med sine distributører og får tilbakemelding på datoer. Disse datoene blir lagt inn fortløpende på WEB sidene. Så 15.11 for Gainward 8800GT høres mer realistisk ut.

 

Jeg bestilte selv en ny PC hos Komplett igår med Gainward 8800GT som da sto på lager. Men min bestilling viser leveranse i november. Så hele leveransen venter på skjermkortet.

 

Så mitt tips er å ta alle datoer for leveranse av 8800GT skjermkortet med en klype salt. De ulike leverandørene får nå inn en lang rekke bestillinger fra hele verden og de distribuerer fortløpende. Komplett er vel en såpass stor kunde at de burde ikke vente alt for lenge før kortene ankommer dem.

 

Det kan ha vært en håndfull 8800GT kort som leverandørene har forhåndsutsendt til forhandlere i ulike land slik at de kan skrive at de har kort på lager. Men disse kortene fordufter kun minutter etter release av kortet. Ofte går de første kortene til de som arbeider i butikken om kortet er bra nok.

 

Så jeg ville forventet at de fleste nettbutikkene i Norge kan levere i løpet av første halvdel av november.

 

Mitt råd er derfor å IKKE se på leveringsdato på kortet ved valg av kort. Gå for den leverandøren du liker designet på og den forhandleren som gir deg best pris. Det er like sannsynlig at dette kortet kommer tidligst som et kort fra en av de andre leverandørene. Det er litt Texas nå fordi et bestseller skjermkort er lansert. Jeg stoler ikke på noe før jeg har kortet i hånden. Tidligere erfaringer sier at det tar alltid litt tid før kortene ankommer forbruker fra releasedato.

 

Den viktigste grunnen til at jeg bestilte allerede i går var å sikre meg en plass i køen slik at jeg får av første leveranse som kommer til Komplett. Det skulle ikke forundre meg om de går tomme rimelig raskt og da må man vente på neste leveranse. Og da er det snart desember. Så bestill nå er mitt tips. :)

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar
Jeg bestillte Gainward from Komplett i går kveld (23:30) og det er nå sendt fra Komplett...skal i teorien være i mine klamme hender før kl. 1500 i dag! =)

Din jækel! Bestillte selv nettopp det kortet fra komplett på samme tid, men som sagt så var det 150kr billigere enn annen plass, som også viste at de hadde det inne, men det må ha blitt utsolgt eller noe innen min ordre kom opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg bestillte Gainward from Komplett i går kveld (23:30) og det er nå sendt fra Komplett...skal i teorien være i mine klamme hender før kl. 1500 i dag! =)

 

Har du fått kortet?

 

Ser i prisguiden at noen butikker står markert at de har kortene på lager, men når jeg går inn på den butikken så har de ingen på lager.

 

Jeg mangler skjermkort og strømforskyning til mitt nye oppsett.

 

8800GT ser meget lovende ut, både med tanke på pris og ytelse.

 

Edit: skriveleif

Endret av Ventrue
Lenke til kommentar

Når jeg bestilte fra amentio stod det 9. november, så 24. november og nå 2. desember.

Vurderer å ringe amentio å se om de får stoppa den bestillingen sånn at jeg heller kan kjøpe dette.

Har fått alt annet enn skjermkort, CPU-vifte og harddisk fra amentio, bestilte et helt system.

[Vet at det ikke er vits i å kjøpe et ferdigklokket kort, men de får det inn på lager fortest. ^^]

Endret av BrightSide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...