Gå til innhold

Innkjøp av PC til Crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trur folk at de som liker Crysis er bare pågrunn av grafikk? Veit dere åssen gameplayet til Crysis er egentlig? Nanodrakta, de heftige våpene (hvertfall TAC) fysikken, og ikke minst det frie gameplayet.

Jeg synes ikke selve skytingen i Crysis var noe særlig, det føltes liksom ikke som om det du traff faktisk ble truffet. (Finner ingen annen måte å forklare det på.)

Nanosuiten ser jeg ikke det helt store med. Dårlig kontrollsystem for å skifte mens du er midt i slagmarken, og uten armor valget så dør du rimelig fort av fiendlig fire.

Jeg forstår ikke hvorfor Crysis er så mye mer hypet opp enn f.eks Call of Duty 4, som jeg tror blir et mye artigere spill. Særlig på multiplayer.

Det er eg enig i håper det blir fiksa i en patch elle fullversjonen. Nå du skyter folk så føles det ikke ut som du treffer dei. Det er litt rart lagt til det der med skytingen. Å viss du foreksempel skyter en død person som ligger nede så skyter du bara rett i bakken. Kulen går liksom ikke gjennom kroppen men bara rett i bakken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma skjer i COD 4 at kulen går rett igjennom, men viss du skyter med "soveskuddene" til gunnen på Crysis kan du skyte dem når dem ligger til du dreper dem.

Skrevet
De helt nye GeForce 8800 GT kortene er bedre enn GTS, og nesten like bra som GTX for en mye hyggeligere pris. Men etter å ha lest om en kar som kjørte quad-core CPU, 2x 8800GTX i SLI og 4gb superrask ram som ikke kunne kjøre alt på maks uten fps drop ser jeg nesten ikke vitsen i å oppgradere for dette spillet.

Uansett, det er jo bare Far Cry med bedre grafikk. :p

du serriøst, ikke for å klikke, men crysis er faen ikke det samme som far cry!

jeg hater når folk sier slikt...

crysis er et genialt spill med helt annet gameplay og historie enn far cry...selfølgelig har det jo likheter som at spillet befinner seg på en øy, og det med åpent gameplay, men nanosuiten er blant annet med på å gjøre dette til et helt annet spill enn far cry... jeg liker far cry, var et kjempe spill, men jeg blir irritert når folk sier at crysis er det samme som far cry bortsett fra grafikken, sånn dær fikk jeg sagt det....:)

Skrevet

Hvilke aspekter med gameplayet er noe annerledes enn Far Cry bortsett fra nanosuiten? Tilogmed båtene ser helt identiske ut.

Jepp, det er annen story, istedenfor muterte apedyr skal man drepe aliens mot slutten av spillet.

Selvfølgelig er spillet veldig annerledes med tanke på cutscenes og måten storien blir drevet fremover på, men det skulle da bare mangle med så stort forskjell i budsjett. Når jeg står utenfor en camp med fiender derimot, synes jeg alt er helt likt som Far Cry.

Skrevet (endret)

Da sitter du ikke med DX10 hardware og Vista hvis du ikke synes det er forskjell. Dramatisk forskjell både når det kommer til grafikk og lyd. Gameplayet har den største forskjellen med at det er tett vegetasjon som du kan bruke til din fordel, du har realistisk fysikk så så si alt kan ødelegges noe som øker taktikk mulighetene dine betraktelig. + alle superkreftene som gir deg tonnevis av gameplay muligheter.

Crysis vil jeg si har tidenes beste gameplay av alle spill jeg har prøvd, det har faktisk det meste (Utenom pil og bue ;) )

Far Cry synes jeg var gørr kjedelig, Crysis er jeg fortapt i.

Romvesene er noe av det mest sinnsyke jeg har sett, er nesten så man føler de lever. Lydene og grafikken av de er helt insane, du blir faktisk skremt.

Editoren i spillet er ett kapitttel i seg selv, det er mildt sagt NEXTGEN.

Så å sammenligne dette med Farcry er som å sammenligne ei søppelbøtte med ett romfartøy som kan frakte folk til Mars og tilbake.

Endret av Avean
Skrevet (endret)
Hva er gøy med COD 4 i forhold? Kjørtetøy i COD 4? ikke noe i forhold til Crysis.

Fysikken? nei der er ting stokk stive, tenker da på trær, hus osv.

Våpene i Crysis, med egen modifisering.

Grafikken ikke minst.

Singleplayer på COD 4 varer ca 6t kanskje på easy, men fortsatt kort.

Crysis kan du ha litt mer gøy med selv under singleplayer, kaste fienden gjennom hus, leke med dem med nanosuiten. Nei, dette blir gøy :)

Cod4 er konge på multi, vent til du får prøvd den hvis du ikke var med i betaen. COD4 blir vel et av årets online-fps mener nå jeg etter at jeg var med på betaen. Og for det andre...å sammenligne COD4 og Crysis blir litt feil...Crysis setter faktisk lista på hva grafikk blir fremover( hvis man skal følge det de sier)..Og man skal ikke klage for at man ikke klarer det på maks, for de har gjort spillet fremtidsretta. Med det mener jeg at når de nye high-end korta kommer så får du bedre grafikk osv. Men grafikken er jo ikke alt heller, bare får å si det også :fun:

Endret av Fluesopp
Skrevet

Enkelt og greit. Det finnes ingen PC du kan kjøpe i dag aom vil klare å drive Crysis helt glatt på 1600x1200 med alt på very High. Det finnes bare ikke. Du må nok vente til neste generasjons skjermkort hvis du vil ha mulighet for det. Selv PC-er med 2 stk. 8800 Ultra overklokket ville slitt.

Crysis støtter per i dag ikke SLI/CF (så vidt jeg vet) men det kommer uansett snart. Jeg har sett PC-er med firekjernere på 3.6 Ghz+ og med 8800 Ultra som er kraftig overklokket. Og selv med slike systemer, som er det aller beste å oppdrive med et skjermkort, så får man typisk ikke mer enn 20-30 FPS med alt på very high og med 1600x1200 og oppover. Jeg kan tenke meg at man vil i gjennomsnitt vil få rundt 40-60 med samme system, bare to skjermkort, men allikevel vil det ikke gå 100% glatt.

Skrevet
De har jo sagt at det skal støtte quad og sli\cf...blir skuffa hvis de tinga ikke blir oppfylt..menmen...tiden får vise.

Det er nesten garantert at det kommer, men per i dag, så fungerer det i hvertfall ikke med SLI/CF.

Og det støtter jo quad, bare ikke noe veldig bra. Jeg har sett en eller to tester av dual mot quad, og forskjellen der var bare på rundt 2-10% eller noe i den dur. Det trenges nok noe bra optimalisering.

I tillegg, så er jo skjermkort det svakeste leddet i omtrent alle systemer hvis man tenker på Crysis, så CPUen er ikke det viktigste. I en annen test så hadde 67.5% overklokking av en dual-core under 20% å si på FPSen.

Skrevet
De har jo sagt at det skal støtte quad og sli\cf...blir skuffa hvis de tinga ikke blir oppfylt..menmen...tiden får vise.

Det er nesten garantert at det kommer, men per i dag, så fungerer det i hvertfall ikke med SLI/CF.

Og det støtter jo quad, bare ikke noe veldig bra. Jeg har sett en eller to tester av dual mot quad, og forskjellen der var bare på rundt 2-10% eller noe i den dur. Det trenges nok noe bra optimalisering.

I tillegg, så er jo skjermkort det svakeste leddet i omtrent alle systemer hvis man tenker på Crysis, så CPUen er ikke det viktigste. I en annen test så hadde 67.5% overklokking av en dual-core under 20% å si på FPSen.

Det er det du sier der jeg sikter til, utifra det de har sagt så må en god del optimalisering av både cpu og skjermkort.

Ble litt små-skuffa når jeg så de dual vs. quad siden de hadde sagt en god del om quad, men vi får se når det kommer ut og krysse fingrene :)

Skrevet
Quadcore Q6600

4Gb Ram

8800 GTX, eller du kan vente til nvidia kommer med 8850 eller noe sånt, kommer i november tror jeg det var.

Det er ikke vits å kjøpe 8800GTX, enten en 8800GT som kjører nesten like bra og er dobbelt så billig eller kjøpe 2 8800GT og SLI, koster ca like mye som 8800GTX, men er bedre en en 8800Ultra, eller ikke i veldig stor oppløsning da..

Skrevet

drit i kort som gtx eller ultra, dyre kort gode selvfølgelig. skal du være økonomisk så kjøper du 8800gt som slår gtx på noen steder, når den er overklokka. jeg skal ha SLI av dette da. 8800 gt er billige og ytelsen eier mener jeg da :p

Skrevet

E6600 C2D+8800GT (eventuelt GTX om du har lommebok for det). Jeg ville ha gått for 32bits OS ettersom 64bit ikke er helt "inne i systemet" enda, og x2 kjerne av samme grunn. Dårlig utnyttelse av 4kjerners gir lite for pengene med dagens software.

Skrevet

Men begynner ikke dette å grense til hysteri?

Det er tross alt bare et spill med god grafikk? Skal du kjøpe ny maskin hver gang det kommer et spill med god grafikk? Da har du en hard (dyr) framtid foran deg...

Skrevet
Men begynner ikke dette å grense til hysteri?

Det er tross alt bare et spill med god grafikk? Skal du kjøpe ny maskin hver gang det kommer et spill med god grafikk? Da har du en hard (dyr) framtid foran deg...

Det er vel noe unødvendig og komme med slike kommentarer? Folk må da få lov å gjøre som de vil. Skal du argumentere mot det, kom hvertfal med noe litt mer gjennomtenkt og saklig...

Skrevet

Jeg syntes han har et godt poeng, men det er jo akkurat som når man skal kjøpe ny gpu, så greier man det ikke fordi det kommer hele tidene nye! til slutt på man slå seg ned med ett liksom :p

Skrevet
De helt nye GeForce 8800 GT kortene er bedre enn GTS, og nesten like bra som GTX for en mye hyggeligere pris. Men etter å ha lest om en kar som kjørte quad-core CPU, 2x 8800GTX i SLI og 4gb superrask ram som ikke kunne kjøre alt på maks uten fps drop ser jeg nesten ikke vitsen i å oppgradere for dette spillet.

Uansett, det er jo bare Far Cry med bedre grafikk. :p

Demoen støtter ikke SLI, dette kommer vell når spillet kommer ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...