Gå til innhold

8800 GT i passiv versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et passivt 8600 kort, uten kabinettvifter i hver ende, tok det PC-en 10 minutter å produsere svart skjerm (i idle), grunnet varme. Kjøleribbene var ikke til å ta på.

Jepp, akkurat samme opplevelsen å erfaringene jeg å mange andre har med realtivt raske skjermkort med passiv kjøling, og 8600 kort har jo mye lavere TDP enn 105w.

 

Uansett hva folk er måtte mene og tro, så må man få bort varmen fra kortet og kabinettet for å kunne kjøre stabilt i spill som krever 100% gpu over lang tid, og det avhenger av luftsirkulasjon fra kabinettvifter når man mangler skjermkortvifte. Noe som = litt viftestøy. For å minimere støy og fortsatt sikre stabilt kort kan man feks. stripse fast en 12cm 16db mist vifte på kortet. Denne lager selvfølgelig lyd, men er mye stillere enn de små viftene som vanligvis følger med skjermkort.

Lenke til kommentar
Handlet der jeg for å få Sparkle 8800GTX. Men Som nevnt av meg flere ganger tidligere i diverse tråder så synes jeg det er synd at ingen norske nettbutikker tar inn Sparkle.

 

Må man fortolle varene og sånt hvis man handler der, eller er den prisen som står i norske kroner det man faktisk må betale? De har forsåvidt ikke fått 8800 GT kortet inn enda, så det spiller ikke så stor rolle, men bare sånn i tilfelle jeg skulle ha lyst til å handle der i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Det som står der er det du må betale. Det opplyser de også om på siden. Men de prøver også på å prakke på deg en ubrukelig avtale til et par 100lapper. Du må inn på noe agreement saker for å fjerne det. Prisen er ikke gæærn. Men siden lageret er i Frankrike så tar det litt tid å få levert det. Retur har jeg ikke prøvd meg på så der skal jeg ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Bildet er av et med vifte, men om man slår opp modellnummeret på Sparkles side, får man opp den passivt kjølte utgaven. Så det ser ut som at Multicom har satt opp feil bilde.

 

Det stemmer ikke helt.. Modellnummeret (SF-PX88GT512D3-HP) er det samme på variantene med/uten vifte, men den passive har i tillegg slengt på "Cool Pipe 3", noe det ikke står noe om hos multicom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...