Gå til innhold

Gode tider for GPU-produsenter


Anbefalte innlegg

Etter at folk fant ut at det går an å kjøre Crysis uten DX10 men med samme effekter og markant bedre ytelse, tror jeg kanskje at DX10 ikke kommer til å bli så "hot" i 2008. Eneste måte de kan få til det på er å fikse Vista og gi ut SP1 fort som bare juling.

De kunne nå få en del DX10 effekter, men ytelsen var nok "så som så".

(DX10 ytelsen var langt høyere hos meg ivhertfall)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er egentlig Crysis med DX9 fromfor DX10? (Ytelse, kvalitet)

I vista med alt på high i DX10 modus så fikke jeg 30FPS, men samme instillinger i DX9 modus så fikk jeg ca 23FPS.

Om dette var "tilfeldig", eller om det er større forskjell hvis man fremtvinger DX10 effektene i DX9 tillegg vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort hadde du disse erfaringene med, andrull? I følge absolutt alle tester jeg har sett er DX10-ytelsen på eksisterende skjermkort dårligere enn på DX9, men dette kan selvsagt være driverproblemer og noe som kan være forbedret siden testene jeg har lest ble skrevet. Dog, i enkelte tilfeller var DX9-ytelsen dobbelt så høy som DX10, så det er vel heller tvilsomt.

 

Selv håper jeg flere og flere spillprodusenter slutter å støtte opp om Microsofts monopol og heller ser mulighetene og fordelene ved å bruke OpenGL og således nå ut til et større publikum.

Lenke til kommentar

Nå er ikke tallene for markedsandelene i oktober klare ennå, men vi kan jo gjøre et kjapt estimat: ca 8%. Dvs. at det totale markedet for OS er på 88 millioner /0,08 = 1,1 milliarder. Det er omtrent så mange maskiner som det er på Internett på verdensbasis.

 

Med utgangspunkt i 1,1 milliarder kan tabellen til net-applications for september kan oversettes til:

Windows XP: 872,5 millioner

Windows Vista: 81,2 millioner

Mac OS: 37,2 millioner

Windows 2000: 36,5 millioner

MacIntel: 35,5 millioner

Windows 98: 9,8 millioner

Linux: 8,9 millioner

Windows NT: 6,7 millioner

Windows ME: 5,4 millioner

Pike v7.6 release 92: 1,4 millioner

Nintendo Wii: 1,3 millioner

Unknown: 1,1 millioner

iPhone: 0,8 millioner

Windows CE: 0,7 millioner

Series60: 0,3 millioner

 

Forøvrig gir artikkelen du linker noen interessante data om hvor mye som har vært solgt når:

Første 28 dager: 20 millioner = 714.000 per dag

Dag 30-100: +20 millioner = 286.000 per dag

Dag 100 - ca 176: + 20 millioner = 263.000 per dag

Dag ca 176 - 269: +28 millioner = 301.000 per dag

Lenke til kommentar

Mye mulig, men, det spørs jo også hvor fort folk skifter ut datamaskinen(e ) sine nå, kontra for noen år siden. Utviklingen er jo interesang, tror nok de fleste kommer til å skifte til vista når de kjøper ny pc. Spørs jo også på store firma, hvor fort de bestemmer seg for å skifte ut dataparken sin. Vet til oss, så var det XP omtrent med en gang det kom ut. Men, ingen som har nevnt at det skal være snakk om noen overgang til vista over hele linja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...