Gå til innhold

Hvor treig og gammel pc bruker du?


Anbefalte innlegg

Det er det med skomakern's barn...

 

 

Har en AMD k6- 2 350MHz 3xx RAM..

Masse disk da.. 116GB, siden den bare laster ned shit.

 

 

Sitter på tipp topp utstyr hele dagen, så jeg orker ikke så mye PC om kvelden..

 

Fant ut at det kostet for mye, så jeg har en Xbox til sånt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg brant min Athlon 1200MHz, og da bestemte jeg meg for å installere Linux på en gammal drit som jeg hadde stående..

Skal finne arket der jeg skrev det opp..

 

CPU 120 MHz (Pentium)

RAM 96 MB (6x16MB)

HDD 1.2 GB (HD Seagate)

VGA 2 MB (intergrert Cirrus Logic BD543x)

NIC 10 Mbps (integrert, får konflikt hvis jeg kobler til et annet skjermkort, noen som vet råd?)

MUS Dual Optical (Logitech seff..)

@ Mandrake 8.2 - GUI BlackBox

 

(kan alle PC komponenter forkortes til 3 bokstaver?)

 

Så kjøpte jeg en Duron 800 MHz på #hardware.no for 100kr inkl porto.. og er storfornøyd!  

Men ønsker meg en 1200 - 1400 MHz 133 bus Athlon..  

noen som selger billig? msg me.. :o)

 

NIC? LAN hetter det jo :p

Lenke til kommentar

første pcen jeg var borte i var en 386. kunne så og si ingenting på den tida, så specs har jeg ikke :)

 

dårligste jeg har i hus nå er en Pentium75 og en Pentium133(166?) men begge står stua bort.

 

Den dårligste som er i bruk nå er storebrudern sin, og det er en AMD k6-2 450@500, 256SDram PC100, voodo 3 3000(?), osv. :D

 

btw. med de 2 gammle Pentiumene så har vi en 9 PCer tilsammen i huset nå. (Jeg har 2)

Lenke til kommentar
Har nettopp oppgradert PC'en, men før kjørte jeg med amd K6 500 Mhz, 192MB ram og savage4 skjermkort! I dataverdenen er dette dritgammelt, men jeg overlevde jo i et par år da :D  

 

Tom-Anders :)

tror ikke det var en k6 maskin... jeg hadde en k6-II på 400mhz..., men det kan jo hende at du har rett også da...
Lenke til kommentar
Pentium 200 MMX, 64 EDO ram og 12.5 GB HDD, filserver og skrivemaskin. Ypperlig for gamle gode DOS-spill! 8)

 

ikke for å være pirkete, men brukte man ikke SDram på 200mx'en sin tid? Det har hvertfall jeg på min!

 

Jeg har nylig gitt bort en Pentium 233MMX, den hadde mulighet for både EDO og SD ram (ikke samtidig selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Hva jeg sitter med:

 

w98se/w2k-sp3

p3-600

256mb pc100 sdram

10+27 gb 5200 hd

235w psu

GF256 32mb ddr vga på detonator 23.10

19"

56k

sb-live value

null bakgrunn eller tull i oppgavelinja...kun nav

 

Spiller alt til nå i rimelig 16-bit res

 

Må nok upgrade nå når U2 kommer på på plass :wink:

Lenke til kommentar

Min kjære far brukte en 386sx inntil nylig. Med 80Mb harddisk og win3.11 I helga oppgraderte han til en Pentium 150-s med win98. Han er en tålmodig mann....

 

Har selv jobbet lenge på en p200, det går greit det så lenge det er Word som er tingen.

 

Angående min første maskin (c64 o.l. telles ikke. Det var datidens nintendo):

 

Mac 128 (oppgradert til 512k ram) med dobbel 720k diskdrives. En til OS(!) og en til program. Det hele toppes med en monokrom 14". Vannvittig bra maskin da den kom. Knall windows grensesnitt mens andre banna og sverta over F-tastene i wordperfect. Laaangt forut for sin tid. Synd at de skuslet vekk forspranget.

 

(Ps: , nettverkskort kan meget vel forkortes til NIC, LAN er selve nettverket)

(Pps: Min Dell P200 hadde også EDO-ram. Men SDram var nok begynt å bli vanligst på såpass store maskiner)

Lenke til kommentar

Har en 486 DX 4 100mhz laptop som kjører Win98, brukte den litt for moro skyld fram til jeg kjøpte meg ny lap..

 

Fikk tak i en 286 lap en gang også, men den funket ikke så jeg kvittet meg med den.. tror den var på 10mhz og hadde ca. 0,5 mb minne eller noe sånt... hadde faktisk fargeskjerm !!

 

(Moro å tenke på hva den kostet ny en gang...laptop på den tiden var ikke like "billig" som nå..

Lenke til kommentar
Jeg brant min Athlon 1200MHz, og da bestemte jeg meg for å installere Linux på en gammal drit som jeg hadde stående..

Skal finne arket der jeg skrev det opp..

 

CPU 120 MHz (Pentium)

RAM 96 MB (6x16MB)

HDD 1.2 GB (HD Seagate)

VGA 2 MB (intergrert Cirrus Logic BD543x)

NIC 10 Mbps (integrert, får konflikt hvis jeg kobler til et annet skjermkort, noen som vet råd?)

MUS Dual Optical (Logitech seff..)

@ Mandrake 8.2 - GUI BlackBox

 

(kan alle PC komponenter forkortes til 3 bokstaver?)

 

Så kjøpte jeg en Duron 800 MHz på #hardware.no for 100kr inkl porto.. og er storfornøyd!  

Men ønsker meg en 1200 - 1400 MHz 133 bus Athlon..  

noen som selger billig? msg me.. :o)

 

NIC? LAN hetter det jo :p

 

NIC = Network Interface Card

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...