Gå til innhold

Voldelig film på TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alså det er jo ingen ting som er ekte i death proof vel? jeg har selv ikke sett filmen, men så lenge det er fake skjønner jeg ikke att det skal være noe problem att folk ser den, så lenge de ikke er småbarn da, alså om det hadde vært ekte så hadde det vært kvalmt om vennene dine hadde sitti og ropt WOW når slike voldelige scener vises.

 

kanskje derfor jeg mener at vi ikke burde se slik dritt på TV det gjør oss veldig passive ovenfor vold, jeg sier ikke at det er den eneste grunn for at ungdom er voldelige, men jeg sier det påvirker veldig.

Lenke til kommentar
Alså det er jo ingen ting som er ekte i death proof vel? jeg har selv ikke sett filmen, men så lenge det er fake skjønner jeg ikke att det skal være noe problem att folk ser den, så lenge de ikke er småbarn da, alså om det hadde vært ekte så hadde det vært kvalmt om vennene dine hadde sitti og ropt WOW når slike voldelige scener vises.

 

kanskje derfor jeg mener at vi ikke burde se slik dritt på TV det gjør oss veldig passive ovenfor vold, jeg sier ikke at det er den eneste grunn for at ungdom er voldelige, men jeg sier det påvirker veldig.

 

Hvorfor tror du det? Kilde?

Lenke til kommentar

Er poenget med denne tråden å diskutere hvorvidt unge mennesker tar skade av å se vold på TV og i filmer? I så fall må jeg bare få si at jeg synes det er foreldrenes ansvar å skjerme ungene sine for det, om det er det de selv mener er det riktige å gjøre. Filmer får aldersgrenser nettopp fordi den er myntet på en viss aldersgruppe.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Fordi vi ser på det samme dritten hver eneste dag, serier som alle vet hva som skjer i siden klisjene har blitt brukt x ganger, filmer der regien og replikker er så perfekt. Reklamer som folk til og med kan fortelle hva som blir sagt i reklamen fordi vi ser det så mye, nyheter der det enten går agurknytt, terror eller kjeldelig norsk politikk der det bare er skitkasting mellom politikere.

 

Jeg tror ikke hjernevasking er bra, fordi det er det jeg mener TVen er.

Lenke til kommentar

Grensene flyttes stadig. Husker jeg ble dårlig av å se den korte torturscenen i Reservoir Dogs for 15 år siden. Og det var flere som gikk da scenen kom. Har nå sett The Devil's Rejects med verre scener nesten kontinuerlig i 2 timer uten at den har noen slik effekt.

 

Det er også noe sykt med at samfunnet vårt aksepterer tortur som underholdning, men om to personer elsker med hverandre så kan det absolutt ikke vises. Tenk om noen mindreårige fikk se det!

Lenke til kommentar

Jeg er enig, men hva skal vi gjøre? Er det nødvendigvis en negativ utvikling? Er det virkelig så farlig at vi blir blasert av å se på filmer, at man ikke brekker seg når en finger blir kuttet av?

 

Syns óg det er morsomt med at sex skal overdramatiseres så utrolig mye. La oss skifte medium; Skrift! Vi skal ha novelleinlevering i morgen, flere i klassen har med dramatiske voldsskildringer og tortur 'scener', i fortellingene sine. Det er helt normal, men når jeg starter min, med en enkel og unsyldig sex-scene, blir det ramaskrik fra alle bauer og kanter. "Ææææsj!".

Lenke til kommentar

Først må dere se Death Proof , så må dere se Planet Terror rett etterpå. Gir en mye bedre helhetsfølelse av Grindhouse Prosjektet :) Den fiktive reklamen som er i Begynnelsen av Planet Terror , fungerte som en liten pause for kinofolket da de viste begge etterhverandre i USA

 

Men dette vet dere sikkert

 

Jeg hadde garantert dritti meg ut i buksa om jeg hadde vært isolert fra omverdenen i 10 år , for så å bli tvunget fram fra jungelen for å se grim vold på tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...