Gå til innhold

CRYSIS! dårlig ytelse i demone ? , blir det bedre på full versjonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang problemer med 169.01: Jeg la inn denne og fikk ikke kjørt 64-bit utgaven, så jeg nedgraderte til 163.75, og da kunne jeg kjøre i 64 og 32 - uten bugs. Spillet fungerte litt bedre også.

 

Forresten: Jeg la ned siste directx10 pakka fra microsoft, pakket ut de som passet og forsøkte å kjøre infinst.exe (web-installern er visstnok ikke god nok), men selv om jeg kjører den som administrator skjer det ingen ting. Noen som vet hva det kommer av? Programmet dukker heller ikke opp i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Kjører demoen i Win XP SP2 (1) i 1024 x 768 oppløsning og High på alt. Frameraten er jevn (vil gjette på minst 50 FPS). Jeg kunne kjørt en høyere oppløsning (vil prøve dette senere), men i slike spill som dette er høy FPS viktigst (ihvertfall for meg). Dessuten er det kjekt med høy billedkvalitet uten at dette går for mye utover frameraten.

 

Så langt er jeg ganske imponert over spillet: Intro-videoene som viser hvordan drakten fungerer i kamp var ganske kul. Billedkvaliteten er dessuten mye bedre enn skjermbildene her har gitt inntrykk av (antar at disse ble tatt med Medium eller Low kvalitet). Er klar over at DX10 og Vista er nødvendig for maksimum billedkvalitet, men billedkvaliteten er såpass bra uansett at jeg kan klare meg fint med XP og DX9 en stund til (særlig når jeg ser hvor mange som sliter med å få spillet til å fungere bra under Vista).

 

(1) Jeg har med hensikt holdt meg unna Vista (er overrasket over hvor mange her som har kastet seg på Vista-bølgen...) og kommer ikke til å oppgradere før en Service Pack foreligger (bruker Vista på jobben og erfaringene så langt er ikke akkurat positive) og før ytelsen/stabiliteten på skjermkort-driverne begynner å bli bra nok. Per idag er ytelsen ganske dårlig i 3D-applikasjoner sett i forhold til XP (bruker 3D applikasjoner en del). Jeg vet ikke om situasjonen er den samme når det gjelder spill, men jeg har inntrykk av at det er litt ytelses/optimaliseringsproblemer ute og går der også.

 

EDIT: Glemte å nevne at jeg bruker den siste Beta-driveren fra NVidia med spesiell støtte for Crysis demoen.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig anbefale alle til å sette på post-processing til high. Da får du motion blur, og da tenker du ikke like mye over den lave fps-en. Dessuten får du depth of field og, som er digg! ;D

 

DOF, motion blur og soft shadows var imponerende. Kan ikke huske å ha sett disse effektene i et FPS-spill før (ihvertfall ikke brukt på denne måten).

Lenke til kommentar

hei alle , har overklokka PC-en maks kjører nå 2.66GHz og rammen er "speeda up" så mye som mulig "fikk 1 poeng mere på rammen" + at jeg installerte de directx filene dere linka til i stad, kjørte crysis igjen og nå kan jeg spille på high og 1024x768 med lagg men det er mulig å spille sånn " ikke så plagsom lagg" i forhold til grafikken. får håpe at crysis yter bedre i fullversjonen.:p

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Har Q6600, 2gb ram, 7950gx2 og XP samt nyeste driver installert 163.

 

Sliter med at skogen vil rett og slett ikke vise seg, blinking, hender og våpen er ikke synlig, husene skimtet bare. Med andre ord uspillbart...

 

Noen ideer? Har prøvd medium og low + diverse oppløsninger, alle viser det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har Vista 64 bit og demoen har funket i 64 bit mode både med beta driverne av 169.01 og 163.75. Spiller i High med 1600x1200, funker fint. Merket ytelsesforskjell med 169.01. Eneste problem er at 32 bit versjonen har noen grafikk feil til tider som kom med 169.01 (hvite kanter på trær).

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimum

Har disse speccsa:

AMD Athlon 64 3800+

2048DDR Ram

Geforce 7650 GS 256mb

Windows Vista Home Premium

 

Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden

 

Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv

Jeg har alt det nyeste driverne osv....

Og alt står på low som optionalvalget

 

Hva som er galt??

 

Ser andre her som er kansje dårligere pc enn det jeg har takler spillet på Low...... :(

Lenke til kommentar

For de som har hatt problemer med dårlig fps, at demoen ikke går i vista 64x, bugs osv, dette var det som virket for meg:

 

Oppdater directx10 til siste utgave gjennom webinstaller fra microsoft + last ned siste drivere fra Tweakforce.com (x-treme-g).

 

Endelig virket det for meg, verken 169.01 eller 163.75 fra nvidia virket som de skulle. Spillet ser fantastisk ut, men jeg håper og tror crytek og nvidia får optimalisert drivere og motoren til release. Sjelden jeg har hatt sånne problemer med en demo, og jeg har helt standard komponenter.

Lenke til kommentar
For de som har hatt problemer med dårlig fps, at demoen ikke går i vista 64x, bugs osv, dette var det som virket for meg:

 

Oppdater directx10 til siste utgave gjennom webinstaller fra microsoft + last ned siste drivere fra Tweakforce.com (x-treme-g).

 

Endelig virket det for meg, verken 169.01 eller 163.75 fra nvidia virket som de skulle. Spillet ser fantastisk ut, men jeg håper og tror crytek og nvidia får optimalisert drivere og motoren til release. Sjelden jeg har hatt sånne problemer med en demo, og jeg har helt standard komponenter.

 

Hvor mye fps får du i full action ?

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Kan har alt på high når jeg spiller det på 1600 x 1200 eller hva det når er... :p

Da ligger fps på rundt 18-60, men det går glatt, men jeg vil tro at gjennomsnittets fpsen ligger rundt 20-30 av det jeg har følgt med den..

 

Spillet gir ca 12-20 fps sån ca viss jeg skrur på aa.

Virker som aa er meget tungt å drive.

 

Spec.

E6600 @3,06 ghz for øyeblikket.

g8800 gts 640mb @ 600\2000.

Får heller ikke lyd på ultra high, noe som er litt merkelig når jeg har X.fi. Eller er det og gammelt nå eller er det pga man MÅ ha direct x 10 for å i det hele tatt få noe på ultra high?

Som sagt jeg bruker xp, og trives med det.

 

Er grafikken osv mye bedre med dx10?

Eller er det bare småtterier som er bedre på dx10 eller kan man se landskapet bedre, greinene bøyer seg når man går igjennom en busk OSV?

Synes og at bilde er skarpere på mange av de videoene jeg har sett av spillet, forholdt til demoen jeg har spilt. Litt vondt å forklare, men lyset virker bedre i dx10, kanskje det har noe med den saken?..

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Er grafikken osv mye bedre med dx10?

Eller er det bare småtterier som er bedre på dx10 eller kan man se landskapet bedre, greinene bøyer seg når man går igjennom en busk OSV?

Synes og at bilde er skarpere på mange av de videoene jeg har sett av spillet, forholdt til demoen jeg har spilt. Litt vondt å forklare, men lyset virker bedre i dx10, kanskje det har noe med den saken?..

 

Grafikken er helt tydelig mye bedre i dx10 ja.

edit: sjekk feks her http://forum.i3d.net/game-blog-news-announ...creenshots.html

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...