Gå til innhold

euro truck simulator


Anbefalte innlegg

Kan ikke lage sin egen karater tror jeg da...Som sakt tysken min er ikke helt god.

 

Man må kjøpe rettigheter til å kjøre på nye land, bare 4 turer til så kan jeg kjøpe rett til å krysse meg over til Frankrike eller Tyskland.

 

Først da får jeg litt mere inntrykk av spillet, skal komme med info så fort det skjer...

 

Nå kjører jeg mellom Italia og Sveits og det begynner å bli kjipt. Hadde jeg fått med at man måtte kjøpe rettighetene til andre land og at de kostet flesk fra starten, hadde jeg hatt penger til å kjøpe rettighetene nå :(

 

Fremdeles ikke funnet ut hvordan man får høre på musikk i spillet, så det har jeg løst med å kjøre winamp i bakgrunnen

 

Kanskje jeg for gjort det en gang i løpet av morgendagen engang. Får se hva morgendagen byr på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok...litt mere info/tips ;)

 

Ser man på kartet ser man alle veier og byer man kan frakte til. Det som er trist er at det er egentlig ikke spesielt mange :(

 

En annen ting er på veikartet ser man ikke hvilke veier man kan kjøre p.g.a at man f.eks ikke har kjøpt rettighetene til å kjøre i et land. Altså jeg skulle fra Italia til Paris i Frankrike og fant den beste veien på kartet. Plutselig ble veien stenkt da jeg måtte krysse grensa til Tyskland hvor jeg ikke hadde kjøpt meg rettigheter :( M.a.o jeg måtte snu og kjøre tilbake og ruta ble en fantastisk omvei.

 

Hadde jeg sef hatt 58000 kunne jeg kjøpt rettighetene men siden jeg hadde brukt 52000 på rettigheter til Frankrike hadde man jo ikke de penga.

 

Å kjøpe rettigheter til å kjøre brannfarlige saker som f.eks bensin koster 25000 og det er noe man bør gjøre med engang man har 25000 på bok, da det gir mellom 70-100% bedre betalt + at på nivå 2 MÅ man kjøre 3 slike lass uansett.

 

Alt er i euro og når de andre lassene gir maks 6000 euro som regel blir det turer rett under, da man sjelden finner de samme prisene omigjen og omigjen. Bensin o.l derimot spretter fort opp i 10000+

 

Det jeg prøver å si at her kjører man "lang" strekning for lite penger, kontra 18 wheels of steel serien. Og at man da må bruke JÆV*** mye penger på og få lov til å kjøre visse typer lass og passere grenser :(

 

En ting som er EKSTREMT positivt er at jeg har ikke sett en annen lastebil med en henger som fyker rundt som en sprettball noe som var standard i 18whos serien. Mye mindre trafikk i dette spillet, ingen biler som har funnet på at de skal prøve å kjøre under lastebilen min. Det var jo også noe som var ekstremt plagsomt i 18whos serien

 

Dette spillet har absolutt mye potensiale, men akkurat nå virker det som de bare har fått ut spillet i full fart. Håper at fremtidlige updates gir oss muligheten til å kjøre til flere byer og flere land.

 

Gleder meg til 29 august da skal den engelske utgaven kjøpes, så får jeg endelig sett hva jeg har gått glipp av p.g.a mine tysk kunnskaper :p

 

Dette er et spill jeg vil se bli utvilket videre, det er også en av grunnene til at jeg skal kjøpe det.

 

QUOTE fra hjemmesiden dems

3. Why is the game not bigger? There should be more trucks, more countries, more cities, more roads!

It has been our intention to pack as much content and detail into the game as possible. Euro Truck Simulator was developed on a tight budget (it was fully self-financed by SCS Software), so we could only afford a small team working on the game for a limited amount of time. We are proud of what we have achieved under these conditions - we think the game is the most polished game we have ever released. But if you want the game to improve and keep growing - actually you can help us! Buy a legal copy of the game when it is released in your country, or online. Suggest the game to your friends. Give it as a present to somebody you think would have fun playing it. Start a blog or fan website covering and promoting the game. All this will help us recoup the development costs of the game and provide us with funds to further extend and expand the game.

Lenke til kommentar
Trollstigen hadde jo vært en liten utfordring i en liten 20 meters trailer :wee:

håhå, ja! absolutt :p

høres ut som et bra spill, bare de oppdaterer det :)

tror jeg for en gangs skyld skal kjøpe et annet spill en Half-Life/CS:* i stedenfor å cracke :p

Håper btw. at de tar med Molde, så får jeg sammenligne skikkelig ;p (en av de få stedene i landet jeg kjenner nær 100% )

Lenke til kommentar
Kan ikke lage sin egen karater tror jeg da...Som sakt tysken min er ikke helt god.

 

Man må kjøpe rettigheter til å kjøre på nye land, bare 4 turer til så kan jeg kjøpe rett til å krysse meg over til Frankrike eller Tyskland.

 

Først da får jeg litt mere inntrykk av spillet, skal komme med info så fort det skjer...

 

Nå kjører jeg mellom Italia og Sveits og det begynner å bli kjipt. Hadde jeg fått med at man måtte kjøpe rettighetene til andre land og at de kostet flesk fra starten, hadde jeg hatt penger til å kjøpe rettighetene nå :(

 

Fremdeles ikke funnet ut hvordan man får høre på musikk i spillet, så det har jeg løst med å kjøre winamp i bakgrunnen

 

Kanskje jeg for gjort det en gang i løpet av morgendagen engang. Får se hva morgendagen byr på

 

hei! har noen spørsmål til spillet.

 

1 er det baksving på hengerene?

2 er det bare motorvei, eller finnes det noen fjell/smale veier osv?

3 hvor lastet du ned den Tyske versonen?

Lenke til kommentar

1...ikke helt sikker på hva du mener med baksving men :blush:

 

2. Det jeg har kjørt på i Italia, Sveits og Spania er bare motorvei :(

Har ikke fått penger nok til å kjøpe meg rettigheter til andre land enda så jeg vet ikke om det KUN er motorvei i de andre landene også.

 

Eneste som IKKE er motorvei/ et felt vær vei er de stedene man henter/leverer frakt som er en stikkvei ut fra byen

 

3. Svarer jeg ikke på her, MEN jeg skal kjøpe den engelske utgaven fordi SPILLET har så mye potensiale og jeg har lyst til at det skal utvikles mer. Få flere veier og flere lastebiler.

 

Har jo quotet litt fra hjemmesiden dems hvor de begrunner hvorfor spillet ble veldig lite egentlig.

Lenke til kommentar
1...ikke helt sikker på hva du mener med baksving men :blush:

 

2. Det jeg har kjørt på i Italia, Sveits og Spania er bare motorvei :(

Har ikke fått penger nok til å kjøpe meg rettigheter til andre land enda så jeg vet ikke om det KUN er motorvei i de andre landene også.

 

Eneste som IKKE er motorvei/ et felt vær vei er de stedene man henter/leverer frakt som er en stikkvei ut fra byen

 

3. Svarer jeg ikke på her, MEN jeg skal kjøpe den engelske utgaven fordi SPILLET har så mye potensiale og jeg har lyst til at det skal utvikles mer. Få flere veier og flere lastebiler.

 

Har jo quotet litt fra hjemmesiden dems hvor de begrunner hvorfor spillet ble veldig lite egentlig.

 

takk for svar :)

 

BTW baksving er sånn at den bakerste akslingen på hengeren kan svinge, eller på en måte følge bedre etter trekkern i svinger. men hvis det nesten bare er motorvei så trenger man vel sikkert ikke det :p

Lenke til kommentar
Nei ikke noe svinging på bakerste aksling...i hvertfall ikke som man ser ;)

 

Ingen dobbel hengere heller :( Men det er vel heller ikke noe europeisk fenomen?

 

Må jo si jeg savner det litt, kjørte jo ikke noe annet i 18whos long haul

 

ja, det kan jo bli litt kjedelig uten dobbel henger, det er jo ikke så mye utfordring å rygge med bare en henger :/

Lenke til kommentar

Er det helt 100% umulig å spille dette spillet uten ratt? MYE vanskeligere enn 18 Wheels of Steel? Eneste rattet jeg har er Xbox 360 rattet, vil det funke rimelig greit? Og hvor bra maskin trenger du for å kjøre dette spillet med BRA grafikk? Selv har jeg denne maskinen, tror dere den er bra nok? Synes grafikken i 18 Wheels of Steel var litt dårlig, håper ETS er litt mere eye candy?

Lenke til kommentar

Ikke akkurat spes. mere eye candy vil jeg påstå. Eneste forskjellen i mine øyne er at man ikke kjører i Amerika. Grafikk messig vil jeg si 100% likt. Kjører du 18 whos ok så vil du kjøre ets greit også

 

Å spille dette uten ratt ga jeg opp MED ENGANG, 18 whos kjørte jeg OFTE uten ratt. STOR FORSKJELL på de 2 spillene på det punktet. Uansett ratt så er det BEDRE enn ikke ratt i det hele tatt.

 

Har man ratt som snurrer 900 grader så matcher det rattet når man ser inni lastebilen og det er vesentlig mere rikitg, har prøvd rattet mitt på uten 900 grader også for å sjekke, men når man først har kjørt med 900 grader er det ikke mye annet som funker hehe:P

Lenke til kommentar
Får vel bruke Xbox rattet da :) Da jeg prøvde 18 Wheels of Steel demoen på maskinen min her så ikke spillet akkurat pent ut. Euro Truck Simulator har sett mye penere ut på de youtube videoene jeg har sett hvertfall. Kanskje dette har noe med hvor kraftig maskin jeg har?

Nja, 18 Wheels of Steel-franchisen har hatt ganske rimelige systemkrav. Greide selv å kjøre siste spillet med det meste skrudd på fult på en bærbar. Ikke noe problem det. Men spillet er ganske traurig med tastatur og mus da. Ratt og pedaler er nok anbefalt for å få noe morro i dette spillet ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...