Gå til innhold

euro truck simulator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trailere har jo uansett en fast fartsgrense på Autobahn(80kmt?)

 

Håper de går litt vekk fra virkeligheten på akkurat det punktet, det hadde gjort kjøp av kraftigere lastebil mer strategisk.

 

Kraftigere lastebil hadde jo vært nyttig uansett da dersom sveits/østerrike var med.

Da har man jo behov for litt krefter dersom man skal opp i en alpeby... meeen neeeidaaa...

skal sitte å kjøre på autobanen jeg og motorveien i frankrike! håper de tar med alle bomstasjonene i frankrike da. :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Den tyske versjonen har kommet ut i tyske butikker. Vi her må vente enda litt til før den kommer.

 

Leker litt med den tyske versjonen nå og må si følgende:

 

1. ENDELIG nye veier å kjøre på :p Begynte å bli litt lei amerika

 

2. En bra ting er at nå har man en indikator som viser hvor trøtt man er, så nå er det lett å unngå at man sovner bak ratet ("svart skjerm")

 

3. Bensinstasjonene er ikke langt fra hva hverandre og ALLE bensinstajsoner jeg har prøvd har soveplass :D

 

4. Siden alt er på tysk har jeg ikke helt fått radioen/cd-spillern i lastebilen til å funke :( NULL musikk er litt kjipt

 

5. Om det er radio kommunikasjon i spillet vet jeg ikke, tror ikke det da jeg ikke har hørt et eneste pip fra andre lastebiler. Litt kjipt hvis det ikke er med.

 

6. Kariere ser ut til å være mye mere gjennomtenkt denne gangen...Ser ut som man faktisk kan bli ferdig :p Tenker på at i 18 wheels of steel så blir det til slutt at man bare kjører rundt. Her så starter man som nybegynner og må klare litt forskjellig ting + mnå ha kjørt x antall kilometer før man klatrer opp til neste nivå

 

7. MÅ bruke ratt!! Går IKKE ann å spille med tastatur...Eller det vil si går ann, men 500% vanskligere å styre enn det var med tastatur i 18 wheels of steel serien.

 

Konklujson:

Gleder meg til den engelske utgaven kommer :D Jeg kan ikke tysk derfor sliter jeg litt med å konfigurere alt til å bli 100% perfekt

 

For første gang tror jeg nesten jeg kommer til å kjøpe spillet, får se hvordan det utvikler seg :whistle: Bare 4000km før jeg avanserer til neste nivå ;)

 

I slutten av august er det i hvertfall mulig å kjøpe engelsk utgave :)

 

Skandinavia er IKKE med på kartet enda! Eller det er der...MEN grået ut, så det er kanskje håp om at skandinavia blir med en eller annen gang

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

UK har blitt bekreftet til neste update, og halve forumet på truckpool har "support scandinavia update" som signatur, så jeg tror ikke det er så langt unna det heller.

 

Jeg har valgt å ligge unna fristelsen av den tyske utgaven, og vente pent til spillet dumper ned i postkassa mi på slutten av måneden :)

 

Jeg anbefaler deg å registrere deg på http://truckpol.proboards35.com/index.cgi? , det er veldig mange små Euro truck modder der allerede. Som f.eks "Real names and prices v0.25"

 

ets_realnamesmod_04.jpg

Lenke til kommentar

Takk for masse bra info Goodall :)

 

Har noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på:

 

1. Er distansene i spillet realistiske? Hvor lang tid tar det å kjøre fra nord Tyskland til Spania f.eks?

 

2. Er det mulig å kjøre fritt rundt på veiene og kose seg? Eller må du følge bestemte oppdrag?

 

3. Er det nesten bare motorveier, eller noen landeveier også? Er vel ikke mulig å kjøre i Alpene?

 

4. Er de fleste ratt støttet? Har selv et offisielt Microsoft ratt for Xbox 360 og PC, håper det funker?

 

Konge om noen vet svarene på noen av dem! :D

Lenke til kommentar

1: 24 minutter er 24 timer. antallet timer per strekning skal være noenlunde korrekt.

 

Altså, en distanse på 120 km tar røft sett to timer i virkeligheten, i spillet to minutter.

 

2: Ja du velger oppdrag og oppdragsgiver selv. Du kan kjøre fritt men det er det lite poeng i.

 

3: Skal være nesten bare motorveier utenfor byene, etter hva jeg har hørt.

 

4: 360 wheel fungerer.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Jeg får bare kjørt mellom 3 steder akkurat nå...For å avansere fra nybegynner må jeg kjøre til et nytt land...Men det kan jeg ikke enda.

 

Siden alt er på tysk skjønner jeg jo ikke helt hva som skal til for å avansere. F.eks etter min første kjøretur fikk jeg 1 av 2 på et eller annet og 1 av 4 på et eller annet.

 

nå 5 kjøreturer senere ar jeg fremdeles 1 av 2 men klart 4 av 4

 

Så må man tjene 25000 spenn...nærmer meg det nå, må bare kjøre en tur til, da kan det hende at jeg får lov til å kjøre noe annet.

 

F.eks bensin hvis jeg klikker på at jeg vil frakte det kommer det opp et eller annet 25000 så jeg lurer på om det er at jeg må ha tjent det før jeg for lov, men er ikke 100% sikker.

 

Så det er litt vanskelig å si hva som må til for å få utvidet hvor man kan kjøre

 

Mellom byene har jeg bare kjørt motorvei med 3 filer vær retning. I byene er det ikke motorvei og som regel 2 filer vær retning.

 

En rar ting er at man kan kjøre rødt på turtall fra A-B, i 18 wheels of steel serien kom man ikke på rødt uansett om man ville eller ikke.

 

Har IKKE blitt plaget av en politi enda :D ikke sett en politbil engang :D

 

Har ikke prøvd å kjøre på rødt lys for å se hva som skjer da...I 18 WOS serien så var man jo garantert bot hvis man krysset rødt lys

 

Nei...nå skal jeg tjene de siste penga så får vi se om det skjer noe nytt...

Lenke til kommentar

Åja...en ting til som kan være verdt å vite derfor skriver jeg det i ny post :p Ikke meningen å spamme eller få ekstra telling på antall poster ;)

 

Man kan endelig velge mellom å kjøre spillet i directx eller opengl

 

Og slenger til at jeg kan nok egentlig kjøre flere steder enn jeg nevnte...er bare at der jeg startet kunne jeg velge å frakte varer til bare 2 steder og på de 2 stedene kunne jeg bare velge mellom der jeg startet eller det andre stedet

 

Skal kjøre uten last til et annet sted så jeg får sjekket ut om det er noe poeng enda ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

OK...

 

Nå skjønner jeg litt mer.

 

F.eks jeg startet i Italia og kan kjøre mellom Italia og Sveits, skal jeg f.eks kjøre til Frankrike så må jeg kjøpe tilatelse og det koster bare ca 55000! M.a.o det blir mye kjøring mellom Italia og Sveits :(

 

Skulle visst ikke oppgradert traileren min for nesten 15000, tror det var oppgraderinger...men merket ikke noe forskjell på traileren da :hmm:

 

Nå blir det stille fra goodall på en stund, kanskje like bra ;)

 

Håper i hvertfall dere har fått litt nyttig info da ;)

 

BTW...vet ikke om det det har noe å si eller hva men:

Kjørte 90 km/t og i følge triptelleren på lastebilen så kjørte jeg da 100m pr. sek.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Står på hjemmesiden..mener å huske 29. august eller no i UK

 

jepp

When will Euro Truck Simulator be released?

Version 1.0 of the game is already completed. Currently, the game is being localized into several European languages. Euro Truck Simulator has already been shipped to stores in Germany on August 6th. Release date in Poland is August 20. The street date in the UK is August 29. Other territories should follow shortly.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

En god nyhet...Du vil ALDRIG bli plaget av politi :D

 

Men kjører du for fort for lenge så kommer det opp et fotoboks ikon og når du leverer lasten din så får du boten!

 

Samma om man kjører på rødt lys, kræsjer og alt annet. Da man leverer lasten popper det opp en liste over alle lover man har brytet og det har sin pris som blir trekket av kontoen etter man har fått penga for lasten

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Glemte å takke for svar. Om det er slik at en time i virkeligheten er 1. min i spillet, vil ikke det si at det er ganske kort mellom landegrensene? Bruker vel 15. min på å kjøre gjennom Tyskland da? Føles ikke landene litt små og kjedelige noen ganger? Eller er det nok å utforske? Tror ikke helt jeg skjønner hvordan de skal klare å lage Norge. Er jo ikke så mange motorveier her akkurat :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...