Gå til innhold

Solskinnshistorier om Komplett


Anbefalte innlegg

I disse "hater Komplett"-dager vil jeg gjerne komme med et ferskt eksempel på bra kundebehandling fra deres side.

 

Måtte returnere et X1950Pro-kort på garanti pga artifakter. Gikk via kontosiden på komplett.no og fikk godkjent retur og returnr. innen 24 timer.

 

Erstatningskort (nytt X1950Pro) ble sendt innen 2 virkedager etter at de hadde mottatt det defekte kortet.

 

Det nye kortet hadde en kjøler som støyet mer enn det jeg returnerte. Jeg sendte en mail om dette og ba om en stillegående kjøler som jeg kunne ettermontere. Innen 2 virkedager hadde de sendt meg en Zalman VF-900Cu :thumbup:

 

 

Andre som er fornøyd med kundebehandlingen til Komplett i det siste? Kom gjerne med din gla'-historie :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Denne historia er for lenge sidan då, men passar vel godt under denne kategorien:

Det var somar og eg kjøpte min første pc. Etter 4 uker i bruk ville den ikkje starte opp. Eg ringte då til kundebehandlar. Han var meget sikker på at det var RAM-brikken som hadde røket. Eg blei tilsendt ny brikke (som kom etter 3 dager) og monterte denne. Maskina var igjen oppe og gjekk! Brikka eg fekk var ein annan (dyrare) type enn den eg hadde hatt. Kjempesupport og det midt i ferien :)

Lenke til kommentar

Kjøpte et av disse Silverlit X-Twin flyene fra de, og så etter hvert slutta motoren å gå, og da spurte jeg de om hvor jeg skulle sende det til reperasjon, og hvor mye det ville koste.

 

Da fikk jeg svar tilbake, om at et nytt fly var på vei. Dette skjedde faktisk 2 ganger. Nesten litt merkelig...

 

På det 3 flyet, så ville jeg ikke spørre igjen om reperasjon e.l, for da følte jeg at de egentlig hadde bare gitt meg varer uten videre...

Lenke til kommentar

hadde feil på et hovedkort, så jeg sendte den inn og fikk alle penga tilbake med frakt

ikke dårlig, nå venter jeg bare på phenom x4 og amd 770 :)

 

komplett er et bra selskap

prisene er litt høyere i forhold til andre selskaper men til gjenjeld har de bra service og veldig enkle sider

Lenke til kommentar

Jeg ser at mange klager på at de får en gitt pakke med diverse varer totalt en hundrelapp eller to billigere andre steder, for eksempel på Netshop. Men se nå alle klagene Netshop får på service, og det kan virke som de prøver å lure seg unna garanti og reklamasjonssaker. Billig pris har også sin pris.

 

Komplett er kanskje litt dyrere, men det får man så absolutt igjen i service. Det koster penger å følge loven og å tilby kundene den service de har krav på (eller enda bedre, mer enn de har krav på).

 

Har hatt et par saker med Komplett der de har ordnet opp veldig raskt, og vist god service. Ustabilt hovedkort ble byttet i et dyrere uten mellomlegg, defekt harddisk ble meget raskt byttet (under en uke fra jeg sendte fra meg min) og tilbud om dyrere vare til samme pris som en billigere, fordi den billigere varen ikke var på lager. De tok også fullt ansvar en gang Posten hadde rotet bort en pakke (og det er ikke alle bedrifter som gjør det uten å protestere villt).

 

Så lenge Komplett har det jeg skal ha på lager, så bestiller jeg derfra. Leveringstiden som mange klager over, har jeg aldri opplevd som et problem. De har alltid sendt det jeg har bestilt innen 24 timer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Zeno klokke fra Komplett som gikk 5 minutter for fort pr. time da jeg fikk den. Det må ha vært noe alvorlig feil i urverket. Fikk returnert klokka uten diskusjoner og har nå fått ny klokke som funker som den skal.

 

Jeg synes egentlig det er litt feil at kunden skal måtte betale frakt for returen, men ellers er jeg godt fornøyd med Komplett og har handlet der mange ganger. Fordelen med å handle hos de store er at de stort sett har orden på rutinene sine.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Asus Maximus Formula SE hk.

Dagen etterpå ødela jeg det pga. feilflashing. Fikk nytt på reklamasjon.

Komplett brukte 24 timer fra de mottok hovedkortet, til de hadde sendt nytt. Me lieks! :)

 

@ Mythos: Du får igjen frakten dersom varen er defekt.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig det er litt feil at kunden skal måtte betale frakt for returen, men ellers er jeg godt fornøyd med Komplett og har handlet der mange ganger.

 

Det er kun ved angrefrist du selv må betale returporto, ved retur for ting som går under garanti så skal du få returporto refundert av butikken såfremt det faktisk er feil på produktet, MEN det krever at du legger ved kvittering av porto.

Lenke til kommentar

Har noen gode minner fra komplett jeg også.

 

Det første var i fjor sommer når jeg kjøpte min første pc, bestilte et skjermkort som var nogelunde bra nok til mitt bruk på den tiden. 3 dager etter bestilling henta jeg pc-en, dro hjem og pakka opp alt. Når jeg kom til skjermkortet så jeg det var beregnet for slike små tynne/smale pc-er. Sendte mail til komplett og 3 dager etter fikk jeg beskjed om at jeg skulle få igjen penger for kortet og frakta tilbake til komplett. det er service det :)

 

Siste gangen var i forige uke, da måtte jeg sende tilbake en rambrikke som jeg bestillte til min far's bærbar pc. Sendte mail til komplett og fikk klarsignal til og sende tilbake brikken. Sendte den på torsdag forige uke, fikk tilbake pengene for ram og frakt. Pluss at de sendte med riktig ram som passa til pc-en :)

Betalte selvsagt for den nye rammen ;)

 

 

Kommer nok ikke til og bruke noe annen nettbutikk en komplett med mindre jeg må ha noen deler på dagen ;)

 

Edit: Grunnen til at jeg bestillte feil skjermkort var fordi det ikke var opplyst om hvilke pc-er det kortet var beregnet for, bildet stemte heller ikke :)

Endret av inwinx710
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om dette havner i kategorien solskinnshistorie, men.

Returnerte et hovedkort jeg hadde etter å ha feilsøkt noen dager, da maskinen plutselig sluttet å poste. Fikk tilbake hovedkortet i samme tilstand som da jeg sendte det, med påskriften "Ingen feil funnet"

Feilsøkte litt til, byttet ut samtlige komponenter, og nådde samme konklusjon, hovedkortet virket ikke, så jeg sendte det inn på nytt, sammen med et brev der jeg omtalte problemet, samt at dette var andre gangs retur.

 

De akspeterte at det var en feil på hovedkortet, og fikk et nytt i retur.

 

Etterpå syntes jeg det var rimelig at jeg fikk erstattet det jeg hadde betalt for å bringe kortet fram og tilbake, inkludert den gangen det ikke ble påvist feil, da det ikke ble en ubetydelig sum totalt sett. Ikke noe problem, dette ordnet de på dagen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...