Gå til innhold

Slaveri i Sverige! Hva mener du?


Anbefalte innlegg

Vaio kommer ikke med et eneste argument her! Det at lavtlønnete i land som USA har en så veldig stor livsgnist er vel en rimelig tulete påstand. De må jo spise seg feite på fet mat som trøst for sitt elendige liv, om de har råd til fet mat da. Som jeg nevnte overfor og som Vaio ikke har besvart. alle indikatorer, både hva de fattige selv og forskere mener, tyder på at de fattige har et bedre liv i de nordiske velferdsstater enn andre hardere samfunn.

 

Det er heller ingenting som tyder på at folk har godt av drittjobber. Det er heller rimelig klart at folk som har de jobbene dør tidligere enn andre. Lurer på hvordan det å dø 5 til 10 år før kontoransatte er godt for livsgnisten? Det er også viktig for mennesket å få brukt sine evner, og hvis man har en drittjobb, så får man ikke brukt sine evner, noe som reduserer ens livskvalitet. En får også dårligere helse av å oppfatte det som at man blir urettferdig behandlet, og det blir man av å tjene så mye mindre enn de fleste andre.

 

Hvorfor skal dette dessuten bare gjelde fattige? Hvis lavtlønnete drittjobber virkelig gjør folk så mye lykkeligere, hvorfor skal man ikke gi alle den muligheten? Vaio sin ideale politikk blir derfor politikken til Pol Pot, hvor alle jages ut på jordbruksmarkene.

 

I bunn og grunn så er Vaio og hans like et alvorlig samfunnsproblem. Folk klager enten på trygdete, lavtlønnete, kapitalister eller velstående, men det er folk som Vaio som er den ondeste gruppe i samfunnet hvis en ser bort fra rene psykopater. En gruppe som rett og slett mener det er moralsk galt å skape det beste samfunnet som er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaio kommer ikke med et eneste argument her! Det at lavtlønnete i land som USA har en så veldig stor livsgnist er vel en rimelig tulete påstand. De må jo spise seg feite på fet mat som trøst for sitt elendige liv, om de har råd til fet mat da.

Det er en overvekt av fete blandt fattige i USA, sansynligvis fordi de bare har råd til dårlig og fetende mat, og neppe er altfor godt informert om ernæring.

Lenke til kommentar
Det er en overvekt av fete blandt fattige i USA, sansynligvis fordi de bare har råd til dårlig og fetende mat, og neppe er altfor godt informert om ernæring.

 

Ja, det er en mulighet, men det er også mulig at siden mat er relativt sett veldig billig i USA, at fet mat er den eneste enkle gleden de rett og slett har råd og overskudd til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Livsgnisten det man får fra "shitty works."

Så stikk til Nigeria uten lommebok og pass, og knus murstein for mat hvis det gir deg en så stor glede. Det å bli utnytta kraftig er neppe hva flertallet mener gir dem livsgnist.

 

Jeg vil påstå at det er såkalt "sofasynsing" det du driver med her.

 

red. Ble litt provosert.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Det er utnytting men langt fra slaveri.

 

Hehe, joda, men det minner omslaveri. De er jo nesten presset til å ta det, og får ikke noen gunstig, hverken lønn eller arbeidstid.

Det at de har få alternativer er ikke de samme som at de presses til å ta jobben? Arbeidsledigheten i Sverige er lav, og de har et godt velferdssystem.

 

Det er synd på dem som jobber under de forholdene, men de burde ha satt foten ned for lenge siden.

 

Tror du alle tar imot en afro-amerikaner som ikke snakke norsk. Jeg tror nok de føler at de bare må ta det de får..

Lenke til kommentar
Forklar meg poenget ditt da?

Dette er ikke misbruk, slaveri eller tvang. Dette er heller ikke dårligbetalt arbeid, men et lavlønnet arbeid.

At folk hykler over dette beløpet, ja, da sier jeg dra og skaff dere noe annet!??!?!

 

Hva jeg vil fremtil er, at folk er jævla bortkjemt.

De anser dette som underbetalt, i virkeligheten, er dette en betaling man kan leve med.

 

Dette er vaskehjelp. Ikke noe CEO- arbeid.

 

Det er ikke arbeidsgiverens problem, fordi enkelte ikke kvalifisere seg til annet arbeid. Hvis de ønsker seg et bedre liv, ja, ta burde de ta tak selv.

 

At folk ikke kan innse dette, betyr at dere har en vrang forestilling på verdier.

P.g.a. denne "riktig" lønns-mengde mentalitet, har folk mistet sansen på hva som et godt liv.

Ikke rart at våre døtre prostituere seg for Gucci klær: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article393563.ece

 

Ikke sant: Gucci=lykke?!?

Når alt blir severt fra en "sølvskje", hvordan kan man vite hva som er viktig med livet?

 

 

Vi trenger å får tilbake "overlevelses instiktet", som perpyro skrev. Fordi vi har mistet den til sosialistiske verdier.

Mao: lavlønnet arbeid er det vi trenger, for å gir "livs-gnistet" tilbake, og en sans på hva som er riktig.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det at de har få alternativer er ikke de samme som at de presses til å ta jobben? Arbeidsledigheten i Sverige er lav, og de har et godt velferdssystem.

 

Det er synd på dem som jobber under de forholdene, men de burde ha satt foten ned for lenge siden.

Tror du alle tar imot en afro-amerikaner som ikke snakke norsk. Jeg tror nok de føler at de bare må ta det de får..

Nei? Jeg ser ikke hva norsk har med saken å gjøre siden det er snakk om Sverige. Hvordan vet du forresten at de er Afro-amerikanere?

 

Og de har vel krav på trygd de som alle andre, så de kan heller heve den enn å jobbe under uverdige forhold.

Lenke til kommentar
Forklar meg poenget ditt da?

Dette er ikke misbruk, slaveri eller tvang. Dette er heller ikke dårlig betalt arbeid, men et lavlønnet arbeid.

At folk hykler over dette beløpet, ja, da sier jeg dra og skaff dere noe annet!??!?!

 

Hva jeg vil fremtil er, at folk er jævla bortkjemt.

De anser dette som underbetalt, i virkeligheten, er dette en betaling man kan leve med.

 

Dette er vaskehjelp. Ikke noe CEO- arbeid.

 

At folk ikke kan innse dette, betyr at dere har en vrang forestilling på verdier.

P.g.a. denne "riktig" lønn-mengde mentalitet, har folk mistet sansen på hva som et godt liv.

Ikke rart at våre døtre prostituere seg for Gucci klær: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article393563.ece

 

Ikke sant: Gucci=lykke?!?

 

Ja..

 

Vi trenger å får tilbake "overlevelses instiktet", som perpyro skrev. Fordi vi har mistet den til sosialistiske verdier.

Mao: lavlønnet arbeid er det vi trenger, for å gir "livs-gnistet" tilbake, og en sans på hva som er riktig.

 

Ja, helt riktig. De skulle altså med andre ord solgt seg for ting vi tar for gitt? Mat osv. Da hadde de lært ja.

 

Og hvorfor skal ikke en vaskehjelp få saklig betalt? Det må være noen til den jobben også og hoppet fra ca. 100 spenn i timen (som er det som blir ansett som minstelønn i Norge sånn ca.) til CEO lønn er fortsatt ett kjempebyks. Dette er i vårt og Sveriges flotte moderne land utnytting av arbeidskraft, det er det ingen tvil om.

 

Du mener at ett godt liv er å slite hele livet sitt, jobbe hele dagen og få betalt akkurat så man overlever til man kan dø 15 år tidligere enn det som er gjennomsnittsalderen idag? Vi lever i ett land der vi har det veldig godt. Og da blir det som regnes som luksus og status ett hakk høyere enn det mest nødvendige.

 

Vi er ikke bortskjemte. Vi har det godt og jobber for det vi tjener.

 

Vi har mistet overlevelsesinstiktet? Vi er ikke lengre barbarer som bor i naturen. Overlevelsesinnstinktet er å ta vare på helse, ta vare på familie og ha ett godt liv. Vi har flotte verdier, takket være sosialistiske verdier.

 

 

Du mener altså at mange folk burde tjene såvidt nok til livets opphold og ikke kunne nyte livet slik at ytterst få mennesker skal tjene flere lands statsbudsjetter i året? Det finnes mange sånne samfunn dessverre. Det er gjerne de som er overallt fattigst i verden og mer destruktive enn noen andre.

Lenke til kommentar
Hva jeg vil fremtil er, at folk er jævla bortkjemt.

De anser dette som underbetalt, i virkeligheten, er dette en betaling man kan leve med.

Dette er vaskehjelp. Ikke noe CEO- arbeid.

 

Hvorfor er det et problem at folk er bortskjemte da? Det at folk er bortskjemte er jo bare bra, fordi det viser at folk faktisk har det bra og lever i et land som er godt å leve i. Det er vel en betaling som er svært vanskelig å leve i når man lever i et høykostland som de nordiske land. Noen tilstrekkelige begrunnelser mangler forsåvidt fortsatt.

 

Hvorfor skal man ha lav lønn bare fordi man ikke driver med CEO arbeid?

 

Det er går jo også an å hevde at det er Vaio som er bortskjemt! At det er Vajo som er en bortskjemt kontoransatt eller rikmannsunge som ønsker billigere tjenester, og derfor ønsker at andre skal tjene mindre så han selv kan fråtse i sine bortskjemte luksusbegjør for en billigere penge.

 

Det er ikke arbeidsgiverens problem, fordi enkelte ikke kvalifisere seg til annet arbeid. Hvis de ønsker seg et bedre liv, ja, ta burde de ta tak selv.

 

Det er ikke en løsning. Årsaken er at øknomien er bygget opp slik at man faktisk trenger de ufaglærte jobbene, og man ikke har et ubegrenset antall gode jobber å konkurrere om. Dette fører til at selv om alle hadde jobbet så hardt de kunne, så hadde det fortsatt vært en haug av folk som måtte ta til takke med slike jobber. Et annet poeng er jo at det er en god del som rett og slett ikke har de forutsetninger som skal til for å kvalifisere seg til noe bedre.

 

Vi trenger å får tilbake "overlevelses instiktet", som perpyro skrev. Fordi vi har mistet den til sosialistiske verdier.

Mao: lavlønnet arbeid er det vi trenger, for å gir "livs-gnistet" tilbake, og en sans på hva som er riktig.

 

Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Du mener at ett godt liv er å slite hele livet sitt, jobbe hele dagen og få betalt akkurat så man overlever til man kan dø 15 år tidligere enn det som er gjennomsnittsalderen idag? Vi lever i ett land der vi har det veldig godt. Og da blir det som regnes som luksus og status ett hakk høyere enn det mest nødvendige.

 

Vi er ikke bortskjemte. Vi har det godt og jobber for det vi tjener.

 

Vi har mistet overlevelsesinstiktet? Vi er ikke lengre barbarer som bor i naturen. Overlevelsesinnstinktet er å ta vare på helse, ta vare på familie og ha ett godt liv. Vi har flotte verdier, takket være sosialistiske verdier.

 

 

Du mener altså at mange folk burde tjene såvidt nok til livets opphold og ikke kunne nyte livet slik at ytterst få mennesker skal tjene flere lands statsbudsjetter i året? Det finnes mange sånne samfunn dessverre. Det er gjerne de som er overallt fattigst i verden og mer destruktive enn noen andre.

Overlevelsesinstikt er ikke samme som å være sivilisert.

Sosialistiske verdier og prinsipper (som i denne saken) har idiotisert samfunnet.

 

Vi er bortkjemt fordi vi har en altfor høy minstelønn. Dette skjerme de fleste å ta tak for "et bedre stand". Mao: slapp og trøtt samfunn.

 

Hvis noen trenger bedrelønnet arbeid, så burde de ta tak, istedet for å klage.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Overlevelsesinstikt er ikke samme som å være sivilisert.

Sosialistiske verdier og prinsipper (som i denne saken) har idiotisert samfunnet.

 

Vi er bortkjemt fordi vi har en altfor høy minstelønn. Dette skjerme de fleste å ta tak for "et bedre stand".

 

Hvis noen trenger bedrelønnet arbeid, så burde de ta tak, istedet for å klage.

 

Det å gjenta samme påstand gang på gang og nekte å svare på motargument er vel noe som kan tyde på at personen er rimelig bortkjemt, i og med at den tydeligvis ikke er vant til at andre motsier den?

Lenke til kommentar
Du mener at ett godt liv er å slite hele livet sitt, jobbe hele dagen og få betalt akkurat så man overlever til man kan dø 15 år tidligere enn det som er gjennomsnittsalderen idag? Vi lever i ett land der vi har det veldig godt. Og da blir det som regnes som luksus og status ett hakk høyere enn det mest nødvendige.

 

Vi er ikke bortskjemte. Vi har det godt og jobber for det vi tjener.

 

Vi har mistet overlevelsesinstiktet? Vi er ikke lengre barbarer som bor i naturen. Overlevelsesinnstinktet er å ta vare på helse, ta vare på familie og ha ett godt liv. Vi har flotte verdier, takket være sosialistiske verdier.

 

 

Du mener altså at mange folk burde tjene såvidt nok til livets opphold og ikke kunne nyte livet slik at ytterst få mennesker skal tjene flere lands statsbudsjetter i året? Det finnes mange sånne samfunn dessverre. Det er gjerne de som er overallt fattigst i verden og mer destruktive enn noen andre.

Overlevelsesinstikt er ikke samme som å være sivilisert.

Sosialistiske verdier og prinsipper (som i denne saken) har idiotisert samfunnet.

 

Vi er bortkjemt fordi vi har en altfor høyt minstelønn. Dette skjerme de fleste å ta tak med livet.

 

Hvis noen trenger bedrelønnet arbeid, så burde de ta tak, istedet for å klage.

 

Og det å "ta tak i livet" er å leve på dårlige vilkår? For "minstelønnen" vår er akkurat slik at de fleste kan ha ett akseptabelt liv. Du er klar over at vi ikke har noe minstelønn i Norge, men at dette er tariff og en normelønn basert på dagens samfunn?

 

Og poenget er jo at da kan vi ikke ha en fungerende økonomi fordi noen må ha de jobbene som DU ikke synes fortjener god lønn.

 

Og "bortkjemt"?

 

Er det noen idioter her i dette sosialistiske samfunnet så er det jo de som vil at vi skal gå tilbake til en bitteliten overrik elite med resten av landet i fattigdom fordi de ikke har en lederstilling.

Lenke til kommentar
Hva folk velger gir jeg fem blanke i. Men når de klager over valget deres (lønnet)... det provosere meg.

 

Folk velger ikke lavtlønnet arbeid, de tar det fordi de ikke får noe annet. Det å hevde at folk kan velge fritt hva de kan jobbe med er en påstand som er typisk for bortskjemte pappagutter. Det å sette påstander i bold gjør dem ikke mer sanne.

Lenke til kommentar
Hva folk velger gir jeg fem blanke i. Men når de klager over valget deres (lønnet)... det provosere meg.

 

Folk velger ikke lavtlønnet arbeid, de tar det fordi de ikke får noe annet. Det å hevde at folk kan velge fritt hva de kan jobbe med er en påstand som er typisk for bortskjemte pappagutter. Det å sette påstander i bold gjør dem ikke mer sanne.

Da burde de ta tak, som f.eks kurs, osv... for noe bedre... Bare bullshit å grine etter høyerelønn...

Jeg vet har Sverige har et gratis skolesystem... Så denne "svarte" mannen kan dra å skaffe et eller annet utdannelse. som f.eks MBA

 

Det å hevde at folk kan velge fritt hva de kan jobbe med er en påstand som er typisk for bortskjemte pappagutter

Og du er en grinete mammagutt..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Da burde de ta tak, som f.eks kurs, osv... for noe bedre... Bare bullshit å grine etter høyerelønn...

Jeg vet har Sverige har et gratis skolesystem... Så denne "svarte" mannen kan dra å skaffe et eller annet utdannelse. som f.eks MBA

 

Jeg har faktisk svart på dette tidligere i tråden, hvor mange ganger skal jeg være nødt til å gjenta det? Det å jobbe seg opp er en løsning for et fattig individ, men det er ingen løsning på fattigdommen som samfunnsproblem. Kan ikke du ta et par lykkepiller? Når man er sur fordi andre har det for bra, så har man et eller annet problem, som nok kan behandles av en psykolog, enten med terapi eller med medikamenter.

 

Dette virker kanskje som personangrep, men når Vaio helt konsekvent nekter å fremsette argumenter som er i nærheten av å holde mål, hva annet skal man gjøre?

Lenke til kommentar
Hva folk velger gir jeg fem blanke i. Men når de klager over valget deres (lønnet)... det provosere meg.

 

Folk velger ikke lavtlønnet arbeid, de tar det fordi de ikke får noe annet. Det å hevde at folk kan velge fritt hva de kan jobbe med er en påstand som er typisk for bortskjemte pappagutter. Det å sette påstander i bold gjør dem ikke mer sanne.

Da burde de ta tak, som f.eks kurs, osv... for noe bedre... Bare bullshit å grine etter høyerelønn...

Jeg vet har Sverige har et gratis skolesystem... Så denne "svarte" mannen kan dra å skaffe et eller annet utdannelse. som f.eks MBA

 

Det å hevde at folk kan velge fritt hva de kan jobbe med er en påstand som er typisk for bortskjemte pappagutter

Og du er en grinete mammagutt..

 

Og hvordan skal samfunnet fungere når ingen vil ha jobbene som ikke er over "gulvarbeid" fordi det er så dårlig betalt? Hele "arbeiderklassen" skal leve på en lønn som gjør at det får ringvirkninger på bedrifter og generellt fører til ett generellt fattigere samfunn med en rik elite?

Lenke til kommentar
Fordi det finnes alltid "suckers" for slike arbeid.

Men da mener jeg at de burde holde kjeften godt igjen.

 

Prinsippet er: Ikke klag på hva du er god for...

 

Hadde alle tenkt slikt hadde folk levd i rennesteinen med en liten elite og hvert land hadde fortsatt hatt en monark/diktator som veltet seg i rikdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...