Gå til innhold

Slaveri i Sverige! Hva mener du?


Anbefalte innlegg

Det er utnytting men langt fra slaveri.

 

Hehe, joda, men det minner omslaveri. De er jo nesten presset til å ta det, og får ikke noen gunstig, hverken lønn eller arbeidstid.

Det at de har få alternativer er ikke de samme som at de presses til å ta jobben? Arbeidsledigheten i Sverige er lav, og de har et godt velferdssystem.

 

Det er synd på dem som jobber under de forholdene, men de burde ha satt foten ned for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlighet.

For noe "hyperkritisk" overskrift....

Slaveri er det ikke, og heller ikke utnyttelse. :thumbdown:

 

Han som vasker Macky D, kan slutte hvis han, synes lønnen er lavt.

 

Jeg synes at slike lavlønnet arbeid, gir folket flest, et bedre og mer positivt perspektiv/respekt til livet.

 

Ikke alt kommer i et sølvskje, litt dritt må man tåle i livet.

Doktorstudenter i USA, Israel, Kina osv... Jobber fra samme "luselønn" (etter deres standard) til de blir "noe."

 

Dette her er et skandinavisk fenomen, forårsaket av venstrevridde sossinger.

Slik kultur er destruktiv! (viser til taperene som demosterte i Os-kommune)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg synes at slike lavlønnet arbeid, gir folket flest, et bedre og mer positivt perspektiv/respekt til livet.

 

Dette her er et skandinavisk fenomen, forårsaket av venstrevridde sossinger.

Slik kultur er destruktiv! (viser til taperene som demosterte i Os-kommune)

 

Dette er bare slik tullete USA onanering som mange tenåringer liker å rote med. Det at folk får et mer positivt syn på livet av å være fast i underbetalte drittjobber er ikke annet enn libertariansk propaganda. Det er absolutt ingenting som tyder på at de fattige har det bedre hvis de blir presset til å jobbe for luselønn. Både når det gjelder egenrapport lykke, levealder, sosial mobilitet, sannsynlighet for å komme i fengsel og slike indikatorer.

 

Vaio gir ikke et eneste argument for hvorfor dette liksom skal være destruktivt.

Lenke til kommentar

Jeg synes at slike lavlønnet arbeid, gir folket flest, et bedre og mer positivt perspektiv/respekt til livet.

 

 

Vaio du må bare jobbe til 37 kr timen sån at du kan få er mer positivt perspektiv og respeket til livet dette er bare noe jeg virkelig kan anbefale deg.

Lenke til kommentar
Det er utnytting men langt fra slaveri.

 

Hehe, joda, men det minner omslaveri. De er jo nesten presset til å ta det, og får ikke noen gunstig, hverken lønn eller arbeidstid.

 

Minner om slaveri? De blir da vitterlig ikke tvingt til dette. Hvis ingen tar disse jobbene. Så tvinges Maccern til å pumpe opp lønna. Så slaveri er det langt unna.

 

 

Jeg synes at slike lavlønnet arbeid, gir folket flest, et bedre og mer positivt perspektiv/respekt til livet.

 

Dette her er et skandinavisk fenomen, forårsaket av venstrevridde sossinger.

Slik kultur er destruktiv! (viser til taperene som demosterte i Os-kommune)

Hvordan gir det å slite ræva av seg for luselønn i en jobb som tilslutt går utover studiene ett positivt respekt/perspektiv på livet?

 

Så du vil faktisk påstå at den skandinaviske velferdskulturen er destruktiv? På hvilken måte?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Minner om slaveri? De blir da vitterlig ikke tvingt til dette. Hvis ingen tar disse jobbene. Så tvinges Maccern til å pumpe opp lønna. Så slaveri er det langt unna.

Problemet er at det alltid er noen som er hardt nok presset til å ta slike jobber og dette er f.eks. Mc Donald kjent med og utnytter på det aller groveste.

Derfor er det strengt nødvendig med en regulert minstelønn.

Lenke til kommentar
Det er jo endel som rett og slett har vanskelig får å skaffe seg jobb. Derfor mener DLF at det er flott at folk kan få jobb til 37 kroner timen, da det fører til at man kan få folk i jobb som ingen ville ha ansatt for 100 kroner i timen.

Det DLF kanskje ikke har fått med seg er at det er 80k ledige arbeidsplasser i Norge. ^^

Lenke til kommentar
Minner om slaveri? De blir da vitterlig ikke tvingt til dette. Hvis ingen tar disse jobbene. Så tvinges Maccern til å pumpe opp lønna. Så slaveri er det langt unna.

Problemet er at det alltid er noen som er hardt nok presset til å ta slike jobber og dette er f.eks. Mc Donald kjent med og utnytter på det aller groveste.

Derfor er det strengt nødvendig med en regulert minstelønn.

 

Sant nok, men å sammenligne det med slaveri er vel rett og slett respektløst ovenfor de som er eller har vært slaver en gang i tiden.

 

Vi har ikke noen form for regulert minstelønn her i Norge? Forekommer det noe lignende her?

Lenke til kommentar
Så du vil faktisk påstå at den skandinaviske velferdskulturen er destruktiv? På hvilken måte?

Den er desktrutivt: Bare les kommentarene ovenpå fra Plosj, Mc fly og deg.

Sitter å griner høyt med deres sofa-sympati.

 

Jeg selv har jobbet i mye ræver jobber, fra ung- til idag.

Det har gitt meg verdier på hva "en" kroner er virkelig verdt!

 

La meg si det sånt:

Jeg prostituere meg ikke for "merke" klær, og jeg demostrerer ikke, for å får mer trygd.

 

Folk i skandianavia lever så godt at de har en skjev oppfatning på ordet: "Elendighet"

Tenk dere om:

 

Hvorfor dør folk av "sult" i "mat-rik-land"? Anorexia Nervosa, Bulimi Nervosa...?

Et psykisk fenomen som eksistere "bare" i industrialisert-land. (WHO)

At unge "Norske" jenter prostituere seg for å får råd til merkeklær?

 

Er det ingen som forstår, at vår godeliv, har gitt oss en vrangforestilling på hva som er virkelig godt?

 

La meg si det igjen:

Ingen ta skade av å jobbe seg opp "ifra" rævalønn.

Derimot gir "det" oss "verdier" og "kjennskap" på hva som er et "GODT" liv.

 

Ja vi trenger slike "onde" påminnelse på hva et godt liv er, og derfor er denne idiotikulturen destruktivt!

 

edit: formuleringer

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Sant nok, men å sammenligne det med slaveri er vel rett og slett respektløst ovenfor de som er eller har vært slaver en gang i tiden.

 

Vi har ikke noen form for regulert minstelønn her i Norge? Forekommer det noe lignende her?

Sant nok.

Slaver be ikke sparket men solgt.

Sosialistene eier ikke skam når de tyr deres språk-provokasjon.

 

Slave lønn my ass.... Han "svartemannen" som er misfornøyd kan skaffe seg en annen jobb... Hvis han får en annen et.

Lenke til kommentar
Så du vil faktisk påstå at den skandinaviske velferdskulturen er destruktiv? På hvilken måte?

Den er desktrutivt: Bare les kommentarene ovenpå fra Plosj, Mc fly og deg.

Sitter å griner høyt med deres sofa-sympati.

 

Jeg selv har jobbet i mye ræver jobber, fra ung- til idag.

Det har gitt meg verdier på hva "en" kroner er virkelig verdt!

 

La meg si det sånt:

Jeg prostituere meg ikke for "merke" klær, og jeg demostrerer ikke, for å får mer trygd.

 

 

Definer destruktivt? Er det mer destruktivt å sørge for at mennesker har nok til å ta vare på seg selv eller direkte ta vare på de i forhold til å la de bli fattige slik at de må ty til forbrytelser for å overleve? Det er nok heller mer destruktivt.

 

Hva faen mener du med at vi sitte og griner høyt med vår sofasympati? Jeg skjønner meg faen ikke på deg. Jeg er fra en bondefamilie og har tilbragt en god del timer med både ved og diverse andre ting ulønnet, men har fortsatt såpass innsikt at det å tvinge lønnene ned fordi det er alltid noen som er villig til å ta de er å utnytte mennesker. (det er ikke slaveri som jeg allerede har påpekt).

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg faen ikke på deg. Jeg er fra en bondefamilie og har tilbragt en god del timer med både ved og diverse andre ting ulønnet, men har fortsatt såpass innsikt at det å tvinge lønnene ned fordi det er alltid noen som er villig til å ta de er å utnytte mennesker. (det er ikke slaveri som jeg allerede har påpekt).

"Norsk Bondebruk" har en "navlestreng" til statskassen.

Ja! Dere får stats-subsider, fordi dere ikke klare å produsere mat "billig" nok. Mao: Dere har ingen bekymring for noe som helst.

 

Hvorfor kan du søke etter det billigste kjøpte, mens arbeidsgiveren, ikke kan søker etter den billigste arbeidskraften?

 

What a ironi!

 

Sosialist kultur! bæsj!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg faen ikke på deg. Jeg er fra en bondefamilie og har tilbragt en god del timer med både ved og diverse andre ting ulønnet, men har fortsatt såpass innsikt at det å tvinge lønnene ned fordi det er alltid noen som er villig til å ta de er å utnytte mennesker. (det er ikke slaveri som jeg allerede har påpekt).

"Norsk Bondebruk" har en "navlestreng" til statskassen.

Ja! Dere får stats-subsider, fordi dere ikke klare å produsere mat "billig" nok. Mao: Dere har ingen bekymring for noe som helst.

 

Hvorfor kan du søke etter det billigste kjøpte, mens arbeidsgiveren kan ikke søker etter den billigste arbeidskraften?

 

What a ironi!

 

Sosialist kultur! bæsj!

 

Vel, vittig. Vi gav opp det meste av selve bondedriften for mange år siden da det ikke var lønnsomt å drive, tapsprosjekt for alle penga og var ikke verdt arbeidet som ble lagt ned. Gårdsdriften døde ut med bestefaren min. Det som er igjen av gårdsdrift er for eget bruk og for å vedlikeholde gård. Familien driver fortsatt med salg av ved ved siden av fulltidsjobb. Poenget var at du klager over sofasympati (altså, vi har ikke peiling på noenting om å jobbe uten god lønn slik som deg og ditt "stakkarslige" liv) og når det blir motsagt så finner du noe annet å hakke på for å bygge videre på sosialisthatet ditt. Ganske tragisk I might add.

Lenke til kommentar
Vel, vittig. Vi gav opp det meste av selve bondedriften for mange år siden da det ikke var lønnsomt å drive, tapsprosjekt for alle penga og var ikke verdt arbeidet som ble lagt ned. Gårdsdriften døde ut med bestefaren min. Det som er igjen av gårdsdrift er for eget bruk og for å vedlikeholde gård.

Bare dette avsnittet taler for min sak og mot din trangsynhet. :lol:

 

Dere har luksusen å legge ned en bedrift, fordi dere synes det er ikke lønnsomt nok....

Nordmenn er så bortkjemt med muligheter, at vi har glemt hva et hardt liv betyr.

 

Familien driver fortsatt med salg av ved ved siden av fulltidsjobb. Poenget var at du klager over sofasympati (altså, vi har ikke peiling på noenting om å jobbe uten god lønn slik som deg og ditt "stakkarslige" liv) og når det blir motsagt så finner du noe annet å hakke på for å bygge videre på sosialisthatet ditt. Ganske tragisk I might add.

Jeg klager over sofa-sympati fordi detter "er" sofa-sympati!

Vi, som blir betalt altfor godt for lite arbeid, er de siste som burde peke mot andre.

Ikke minst! Dere har "luksusen" med å hobby-arbeide på gården deres.

Ja! Det er luksusen "mangen afrikaner" ønsker seg.

 

Tilbake til poenget. Det jeg peker ut, er denne ukulturen, som du demostrer så vel: "At alt blir tatt for gitt."

Destruktivt og uinspirerende levesett/levemåte.

 

Det vi trenger er, lavlønnet arbeid, som gir tilbake "livs-gnisten" tilbake for folk som har det aaaallltt for godt.

Som deg.....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Vel, vittig. Vi gav opp det meste av selve bondedriften for mange år siden da det ikke var lønnsomt å drive, tapsprosjekt for alle penga og var ikke verdt arbeidet som ble lagt ned. Gårdsdriften døde ut med bestefaren min. Det som er igjen av gårdsdrift er for eget bruk og for å vedlikeholde gård.

Bare dette avsnittet taler for min sak og mot din trangsynhet. :lol:

 

Dere har luksusen å legge ned en bedrift, fordi dere synes det er ikke lønnsomt nok....

Nordmenn er så bortkjemt med muligheter, at vi har glemt hva et hardt liv betyr.

 

Så vi har luksusen av å legge ned en bedrift for å ta andre jobber? Fantastisk luksus.

 

Og hva er din sak? Jeg har ikke helt skjønt hva du vil fram til? Det å ha jobber som såvidt gir nok til å overleve bygger karakter? Slenger enda mer penger i lomma på bedrifteierene og er absolutt ikke destruktivt for ett samfunn?

 

Familien driver fortsatt med salg av ved ved siden av fulltidsjobb. Poenget var at du klager over sofasympati (altså, vi har ikke peiling på noenting om å jobbe uten god lønn slik som deg og ditt "stakkarslige" liv) og når det blir motsagt så finner du noe annet å hakke på for å bygge videre på sosialisthatet ditt. Ganske tragisk I might add.

 

Jeg klager over sofa-sympati fordi detter "er" sofa-sympati!

Vi, som blir betalt altfor godt for lite arbeid, er de siste som burde peke mot andre.

Ikke minst! Dere har "luksusen" med å hobby-arbeide på gården deres.

Ja! Det er luksusen "mangen afrikaner" ønsker seg.

 

Så det å jobbe opp mot og over ett tosifret antall timer (som er tilfellet for både min far og min onkel) og i tillegg bruke mye av fritiden for å tjene ekstra penger er luksus? Nå er det å sammenligne skandinaviske land som Norge og Sverige som er rike I-land med afrikanske utviklingsland en rar sammenligning. Ettersom at vi faktisk har skapt denne "luksusen" og fortjener da å nyte den.

Tilbake til poenget. Det jeg peker ut, er denne ukulturen, som du demostrer så vel: "At alt blir tatt for gitt."

Destruktivt og uinspirerende levesett/levemåte.

 

Det vi trenger er, lavlønnet arbeid, som gir tilbake "livs-gnisten" tilbake for folk som har det aaaallltt for godt.

Som deg.....

 

Livsgnisten er altså å gå tilbake til tilstander som man finner i flere u-land der de må jobbe altfor mye for å oppnå altfor lite?

 

Herregud for ett rart syn du har på verden.

Jepp, jeg er en riiiik student som lever på 6000 kroner i måneden og har det altfor godt. Du har helt rett. Jeg burde bruke netter og all fritid på å jobbe istedenfor å få maks ut av utdannelsen min. La oss gå tilbake til u-land tilstander fordi vi lever for godt.

 

Ja, pokker heller. Du, gi bort hus og bil fordi en afrikaner skulle gjerne likt å ha det.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Livsgnisten er altså å gå tilbake til tilstander som man finner i flere u-land der de må jobbe altfor mye for å oppnå altfor lite?

Livsgnisten det man får fra "shitty works."

 

Tydligvis har du ikke fått med deg poenget, ja... så måtte du trekke frem "dra til afrika du" argumentet....

 

Tydligvis er dette "sofa sympati"...

Lenke til kommentar
Livsgnisten er altså å gå tilbake til tilstander som man finner i flere u-land der de må jobbe altfor mye for å oppnå altfor lite?

Livsgnisten det man får fra "shitty works."

 

Tydligvis har du ikke fått med deg poenget, ja... så måtte du trekke frem "dra til afrika du" argumentet....

 

Tydligvis er dette "sofa sympati"...

 

Dra til afrika nei? Jeg sa, gi opp luksusen du har fordi det er en kar i ett mindre utviklet land som ikke har det samme som deg, slik at du kan oppleve den livsgnisten man får av drittjobber. Er ett, ærlig talt. DÅRLIG POENG.

 

Vi har denne luksusen fordi vi har ett godt utviklet land med god beskyttelse av individene (sånn forferdelig sosialistgreier) og da vil vi gjerne beskytte den luksusen vi har. Og når vi får tendenser med utnyttelse så burde det bli slått ned på. Helt riktig. Men nå vet jeg ikke om denne maccern er en franchise eller om den står direkte under Mcdonalds eierskap. I siste tilfellet så har vel eierskapet av disse bedriftene mer penger på bok enn det enkelte land har i statsbudsjett tilsammen og allikavel underbetaler enkelte ansatte.

 

Forklar meg poenget ditt da?

Lenke til kommentar

Dette var det største tullet jeg har lest.

Ingen får livsgnisten av å arbeide seg halvt i hel for luselønn, det er overlevelsesinstinktet som slår inn og intet annet.

Livsgnist får man når man ser resultater av det man gjør og ikke for å jobbe på Mc Donald for 50 kroner timen.

Det får man bare opprørslyst og eventuelt depresjoner av.

Når folk ser at det de sliter ræva av seg for ikk gir resultater hender det folk tar spaden i egne hender.

Anarki og korrupsjon er et par av tingene dette fører til.

Vi skal ikke så langt øst før folk ser at de kan tjene litt ekstra ved å tyne rike folk for litt mere penger en det de egentlig skulle ha hatt.

Mafia trives også godt under slike kår.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...