Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Windows - Forsinket skriving mislyktes"


Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har en Maxtor 80GB IDE som har fungert flott i alle år.. Men nå i det siste, har en begynt å tulle litt (Antar det er disken som er problemet).

 

Noen ganger når jeg starter opp Windows, kommer denne feilmeldingen opp: "Windows kan ikke lagre alle dataene for E:\$Mft. Dataene har gått tapt. Denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettversktilkoblingen. Prøv å lagre filen et annet sted".

 

Når jeg får denne, forsvinner disken fra min datamaskin/diskbehandling. Om jeg restarterer maskina, fester litt her og der på IDE kablene, booter, så fungerer den fint. Noen ganger holder det med å bare rs'e også.

 

Disken lager ingen ulyder, og fungerer fint når den faktisk fungerer.

Specs:

Asus A8N5X S939, AMD64 3200+, 1gb ram. OS'et kjører på en annen disk.

 

Er disken på vei til å grave sin egen grav? Bør jeg ta backup asap? Hva kan evt. gjøres for å fikse dette? Veldig kjipt å bare måtte kaste disken.

 

Takk på forhånd.

- Fredrik

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Dumper denne igjen, i tilfelle noen skulle få det samma problemet;

 

Last ned Spinrite (koster spenn, men vi vet vel alle hvor vi finner slikt..), brenn iso'en og boot opp. Velg den "full scan" greia, F4 på tastaturet er det vel.

 

Jeg fikk faktisk opp en feilmelding også, om at nettopp denne disken ikke var god.

 

Detta tar en god stund, jeg lot PC-en stå på over natta, så var den ferdig.

 

Har ikke opplevd noe mer problemer etter dette, genialt program! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...