Gå til innhold

Wouter Bijdendijk kan kunsten å levitere, how does he do that?


Anbefalte innlegg

Leste først en artikkel på Dagbladet om en person som leviterer foran det hvite hus i USA.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/23/515890.html

 

Så så jeg videoen og jeg må si at jeg er både skeptisk og interessert. Skjønner ikke hvordan han gjør dette!

Jeg søkte også opp fyren og fant hjemmesiden hans med en god del forskjellige bilder.

 

Ramana%20productiewoonbeurs.JPG

 

zwevende%20adviseur%202.jpg

 

ramana-westerpark2.JPG

 

parool.jpg

 

ramanaleidseplein_levitatie.jpg

 

 

Kan blandt annet bli funnet her.

 

Altså, hvordan gjør han det der?? Kan han virkelig bruke kroppsmakt og holde seg oppe på den pinnen der?

Jeg synes ikke at musklene hans ser spesielt spent ut. Er det i hele tatt fysisk mulig å holde seg oppe sånn med én arm?

På det siste bildet der ser det ikke ut som om han bruker en pinne engang. Hvordan kan dette forklares vitenskaplig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

David Copperfield "fløy" rundt på scenen for 20 år siden allerede. Har sett det på TV. Han starter i en stor gjennomsiktig boks, letter plutselig fra bakken, så åpner boksen seg og han flyr ut mot taket og gjennom noen ringer (så vi skal se det ikke er kabler han henger i). Ikke ut over publikum såklart.

 

Hvis det der er sant, så burde jo alle indere kunne fly, da. Bare fordi en hvit hippie-kar med langt hår har studert noe indisk filosofi gjør ikke at han automatisk kan fly.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan være en skjult stang eller noe som går fra bambusstokken og videre under buksa. Dermed, han sitter på noe. Er jo tydelig at det er endel vekt på bambusstokken, den bøyer seg jo.

 

EDIT: Ser ikke noen bilder av han uten stokk... Om han er alene og tar bilde uten stokk kan det være så enkelt som at han hopper.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Tenker på det bildet nederst jeg. Han har sikkert en stokk der også selv om det ikke vises særlig på bildet. Men igjen da, hvorfor skal han i hele tatt trenge en stokk når han kan "fly" uten?

Er tydelig at det er illusjoner, men what the hell?? Kunne tenkte meg å lære dette selv jeg! :D

 

Edit: Btw: Husker jeg så en dokumentar på TV om levitering. Der møtte filmcrewet en gruppe som fulgte tre steg eller noe sånt som gjorde at kunne fly. Først steg var å sitte i lotusstilling og hoppe opp og ned. 2. steg var bittelitte levitering og 3. steg var det å kunne fly fullstendig.

Ingen hadde kommet over steg 1 enda da, men det kom til å komme trodde de! ...

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at alle bildene utenom det med stokken, er kuttet eller blokkert "tilfeldig" på høyre siden slik at vi ikke ser hans venstre kne og området rundt hans venstre side. Ser for meg en mengde ulike støttemeknismer som kan monteres på forhånd for å resultere i disse bildene. Klærene skjuler selvsagt alt.

post-49161-1193306229_thumb.png

Lenke til kommentar

Å sette seg opp slik vi ser på videoen burde ikke ta mange sekundene, dersom han istedenfor å ha kjørt støttemekanismen i bakken, heller har en tykk plate under teppet som stangen er sveiset fast til (Se etter forhøyningen i teppet (skyggen) der stokken møter bakken.) Har ikke sett annet en bildene og videoen på linken i førstepost, og jeg aner ikke om det er slik han gjør det, men det virker som en realistisk mulighet etter mitt syn. Problemet blir da hvordan han drasser med seg støttemekanismen sin, men det har han vel løst med å sette seg opp før nyskjerrige blikk begynte å komme.

 

Edit: Skrivefeil.

post-49161-1193307061_thumb.png

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Det er vel nå en moderator skal komme og si følgende:

 

[Automatisk svar]

 

Problemet er løst, tråden stenges

 

 

Eller hva?

 

Lurer på om han får penger for å sitte 1 meter over bakken blant folkemengden.

Holder den oppe for videre diskusjon. Mitt svar er ikke alltid det rette. Selv om jeg stort sett har rett :p

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...