Gå til innhold

Argumenter for/mot jeg skal kjøpe intel


monzilla

Anbefalte innlegg

Har lenge fundert på om jeg skal gå for en AMD prosessor eller Intel prosessor...

Etter mye om og men har jeg funnet ut at jeg skal gå for en Intel 2,4 ghz prosessor.

 

Hovedproblemet er at jeg ikke vet hvilket hovedkort jeg skal kjøpe. Er det noen som har noen tips til kjøp av hovedkort?

 

Kunne også tenkt noen gode argumenter for eller mot at jeg skal kjøpe Intel. Går ut i fra at de som argumenterer begrunner skikkelig.

 

Håper på respons

 

mvh

monzilla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har budsjettert 1900 kr for prosessoren (den koster ikke mer enn 1800 på flexi-data og det er praktisk fordi jeg går forbi der hver dag), 1400 for hovedkort og 512 ddr (rundt tusingen der)

 

Med disse forusetningene tror jeg at Intel kan gi meg best for pengene.

 

Noen andre argumenter ?

 

Takker for respons

 

mvh

monzilla

Lenke til kommentar
Jeg har intel. den er stabil, brenner ikke opp hvis jeg tar av kjølekappa, den er lett å overklokke. Hva mer kan man ønske? Amd må gjøre noe hvis de skal bli populær igjen.  :lol:

 

Hvis de skal bli populær igjen ??

 

Jeg føler ikke akkurat at amd er så veldig upopulære. Det er en hel del folk som foretrekker amd, nettopp fordi de gir bedre pris/ytelse forhold.

Lenke til kommentar

Hvis de skal bli populær igjen ??

 

Jeg føler ikke akkurat at amd er så veldig upopulære. Det er en hel del folk som foretrekker amd, nettopp fordi de gir bedre pris/ytelse forhold.

etter å ha snoka litt rundt på forumet her forstår jeg at jeg tok feil. skal prøve å sjekke fakta før jeg skriver inn neste gang!

Lenke til kommentar
Jeg har intel. den er stabil, brenner ikke opp hvis jeg tar av kjølekappa, den er lett å overklokke. Hva mer kan man ønske? Amd må gjøre noe hvis de skal bli populær igjen.  :lol:

 

Jeg har Amd. Den er stabil. Den brenner ikke opp, for hvorfor skulle jeg gjøre noe så idiotisk som å fjerne kjøleribba mens den står på? Jeg trenger ikke å overklokke fordi jeg har ennå ikke vært borti noen programmer eller spill den ikke er rask nok til, så hva er da vitsen. Hva mer kan man ønske?

Lenke til kommentar

Til dere som har AMD, hvor høyt er støynivået på pcen deres?

hvis du vil ha en stille pc, så ville jeg velge Intel.

ikke det at AMD ikke er bra, men de har noen issues de må forandre på.

 

jeg ville velge Intel og Asus P4PE eller P4G8X bruker

selv P4PE fungerer bra!-Vapochill maskin

Lenke til kommentar

Ekke noe vits å argumentere ... er det lett for deg å kjøpe en p4 ,, så gjør det .. ytelses forskjellene er ikke noe store greier. Dessuten har p4 varmespreder som gjør installasjon mindre risky, og lettere hvis du velger boxed. P4 er bedre enn AMD på noen ting, og AMD er bedre enn p4 på noen ting ..

Lenke til kommentar

AMD ikke er markedsleder og er nødt til å levere ett godt produkt for å overleve

 

Har nettopp byttet ut en 2-3 års gammel 1,2 T-bird mot en xp 2800, noe som ikke var helt nødvendig siden T-birden presterte like godt selv etter mye overklokking og eksperimentering.

 

Dessuten er det alt for høy fokusering på CPU når folk skal bygge/kjøpe PC, folk tenker som regel ikke på de andre komponentene og får store flaskehalser.

Lenke til kommentar

Etter deg jeg kan se, er det kun en intel/amd diskusjon her nå, så jeg tenkte å spore av og prøve å svare deg på hk spørsmålet ditt.

Når du lurte på hovedkort kan du se på asus p4pe, det er i den prisklassen du tenkte på. Om du vil ha et enda bedre kort som jeg varmt vil anbefale er det asus p4g8x. ca 1800kr.

 

Jeg for min del kjøpte intel nå nylig og det funker bra for meg...

Lenke til kommentar
Til dere som har AMD, hvor høyt er støynivået på pcen deres?

hvis du vil ha en stille pc, så ville jeg velge Intel.

ikke det at AMD ikke er bra, men de har noen issues de må forandre på.

 

jeg ville velge Intel og Asus P4PE eller P4G8X bruker

selv P4PE fungerer bra!-Vapochill maskin

 

12 dB vifte på min XP.

Lenke til kommentar

Det viktigste med hovedkort er at du får agp/pci lås hvis du skal overklokke (øker sikkert prisen du får for hovedkortet når det skal selges også) Og så går du for 400mhz ddr ram, den er nesten ikke noe dyrere enn 333mhz. Så kjører du den på 333 ellerno, med skikkelige innstillinger (kjekt med ram som tåler litt hastighet hvis du skal overklokke)

 

EDIT: btw, jeg har i845e chipset og er svært fonøyd

Lenke til kommentar
Til dere som har AMD, hvor høyt er støynivået på pcen deres?

hvis du vil ha en stille pc, så ville jeg velge Intel.

ikke det at AMD ikke er bra, men de har noen issues de må forandre på.

 

 

Vet hva du snakker om du? Jeg har Alpha PAL og 12dB vifte på min XP. ligger på 40 grader. Stille nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...