Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet
De ufattelig lange loadetidene ødelegger konsentrasjonen for meg. Jeg blir sittende og se på TV i flere minutter mens den loader et exterior-brett. Det er litt latterlig. Bruker mere tid på venting enn faktisk spilling, nesten.

enig, for å ikke nevne quick saven som er alt annet en quick, skal ikke ta 30 sek å save. blir for dumpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svaret LunarPoet, får vel bare lete litt mellom der da tenker jeg ;)

Dette med loade tider er veldig forskjellig hos folk tror jeg! Selv har jeg bare 10sec loade tid på quicksave og det samme når jeg går inn i hus. Og jeg har sånn ca. 20sek når jeg går fra bydel til bydel (eller bydel-svamp), så spillet går kjapt nok for meg.

Men nå er det kommet nyheter som sier det skal komme en ny patch før jul, så da er det bare å glede seg for dere med lange lastetider :thumbup:

Skrevet
De ufattelig lange loadetidene ødelegger konsentrasjonen for meg. Jeg blir sittende og se på TV i flere minutter mens den loader et exterior-brett. Det er litt latterlig. Bruker mere tid på venting enn faktisk spilling, nesten.

Yup, en stor grunn til at jeg ikke orker å spille. Følerjeg går glipp av en del når jeg ikke gidder å gå inn i f.eks. hus, fordi det tar så lang tid å loade.

Skrevet

Bitte liten spoiler fra chapter 3 ;)

Sloss nå mot noen salamandra folk i kloakken, og disse har hammer og dolker, men allikevel taper jeg pokker meg hver gang mot dem. Bruker group style, men de får allikevel inn slag... Noen som har tips?

Skrevet
We are currently working on improving that.

A nice speedup should be present in patch 1.2, if our tests signify a definite upgrade.

Takk og lov. Kanskje det endelig går an å spille spillet nå.

Skrevet (endret)
Bitte liten spoiler fra chapter 3 ;)

Sloss nå mot noen salamandra folk i kloakken, og disse har hammer og dolker, men allikevel taper jeg pokker meg hver gang mot dem. Bruker group style, men de får allikevel inn slag... Noen som har tips?

Er det mange av dem? Kanskje du klarer å pulle 1-2 av dem, og ta de først. Så gå tilbake og ta resten etter helsa er på topp igjen. Du kan og prøve å finne pulle dem til en smal gang, og sloss mot dem der. Slik at bare f.eks 2 stk klarer å komme nærme nok til å treffe deg.

Endret av LunarPoet
Skrevet (endret)

Ja, fikk det til sånn ja. Men er dumt at jeg ikke kan greie å ta alle på en gang med group style. Jeg timer jo perfekt på komboene, men allikevel får de inn slag...

Hvordan kverke noen i sumpen i chapter 3:

Har nå kommet ganske lang i chapter 3, og skal nå fikse dissa i sumpen! Har med meg trollmannen og en wyvern, men de banker meg rett og slett. Han sjefen med to sverd må jeg jo unna, og hvis jeg "lokker" med meg noen bort, så dauer bare trollmannen eller wyvern... Har prøvd endel ganger nå, og har til og med oppgradert group style, men det hjelper ikke mye mot 4 edderkoppgreier og 10 folk.

Noen tips?

Endret av vestlia
Skrevet

Trenger seriøst hjelp i ch. 2 her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skal finne tre salamander badger til han kjøpmannen som begynner på L(Husker ikke hele navnet). Skal i tillegg finne fisstech til Jarmho. Men saken er at jeg tror jeg har drept alle salamanderne i gatene for lenge siden.. På mapet står det at de er i non-human området, men der er det ingen. Har lett både i non-human området og resten av bydelen flere netter på rad(i spillet, ikke real life ;) ), men finner ingen. Noen som vet om et sted det er salamanders?[skjul\]
Skrevet
We are currently working on improving that.

A nice speedup should be present in patch 1.2, if our tests signify a definite upgrade.

Takk og lov. Kanskje det endelig går an å spille spillet nå.

Maken til svada og lite konkrete uttalelser skal man vel lete lenge etter? "A nice speedup *should* be present in patch 1.2, *IF* our tests signify a definite upgrade." Med andre ord, testing skal finne ut om det blir en hastighetsøkning verdt å patche. Ingen vits å hope på noe som helst altså :p

Skrevet (endret)

Skal finne tre salamander badger til han kjøpmannen som begynner på L(Husker ikke hele navnet). Skal i tillegg finne fisstech til Jarmho. Men saken er at jeg tror jeg har drept alle salamanderne i gatene for lenge siden.. På mapet står det at de er i non-human området, men der er det ingen. Har lett både i non-human området og resten av bydelen flere netter på rad(i spillet, ikke real life ;) ), men finner ingen. Noen som vet om et sted det er salamanders?

Jeg antar du leter om natten? Områdestatusen må være "Dangerous", ikke "Safe". Du kan også utføre oppdraget for Carmen. Det bringer deg i nærkontakt av mer enn nok Salamanders. ;)

Endret av baltie
Skrevet

Skal finne tre salamander badger til han kjøpmannen som begynner på L(Husker ikke hele navnet). Skal i tillegg finne fisstech til Jarmho. Men saken er at jeg tror jeg har drept alle salamanderne i gatene for lenge siden.. På mapet står det at de er i non-human området, men der er det ingen. Har lett både i non-human området og resten av bydelen flere netter på rad(i spillet, ikke real life ;) ), men finner ingen. Noen som vet om et sted det er salamanders?

Jeg antar du leter om natten? Områdestatusen må være "Dangerous", ikke "Safe". Du kan også utføre oppdraget for Carmen. Det bringer deg i nærkontakt av mer enn nok Salamanders. ;)

Et lite spm. angående det samme:

Hvem er det som kjøper disse badgene? Jeg finner ikke ut hvem merchanten er, så har bare solgt mine til en fyr på baren (messenger).. Er dette dumt?

Skrevet

Jakoozie, er nettopp kommet til chapter 4 og jeg har ikke funnet annet bruk enn å selge de til den fyren i baren så langt. Det er jo forsåvidt en grei liten ekstra inntekt ;)

Skrevet

Jeg har ett spørsmål angående kapitell tre:

Hvor finner man informasjon (bok etc.) om de edderkoppene som spawner om natten i Trade Quarter? Har en quest for å samle noe fra dem men trenger å vite om dem. Har lett overallt:(

Skrevet
Jeg har ett spørsmål angående kapitell tre:

Hvor finner man informasjon (bok etc.) om de edderkoppene som spawner om natten i Trade Quarter? Har en quest for å samle noe fra dem men trenger å vite om dem. Har lett overallt:(

Mener bestemt bok selgeren i Trade Quarter har en bok om "insectoids" som tar for seg kikimores og noen store tusenben :p

Skrevet

Leter om natten ja. Har gjort oppdraget til Carmen også, så jeg tror jeg er screwed nå. :dontgetit:

Skrevet

Leter om natten ja. Har gjort oppdraget til Carmen også, så jeg tror jeg er screwed nå. :dontgetit:

Høres ut som om du kanskje sliter litt ja. :| Har ikke noe bedre tips til deg enn å gå inn i husene rundt omkring. Hvis du har noen flere oppdrag du kan gjøre, så gjør du dem (blant annet varehusoppdraget burde gi deg nærkontakt med flere salamanders). Utover det; laste inn en tidligere save?

Skrevet

Et spørsmål et stykke inn i chapter 3:

Har fått hjelp av noen soldater, og har tatt noen Salamanders som bor i et hus med et troll speil. Har drept alle i hele huset (kjellern også), funnet en stein, og pratet med speilet. Men i journalen står det fortsatt det samme, og huset er avmerket på kartet. Dette står i journalen: " I need to get the magic stone, but maybe i have to find out what the Salamandras are up to first?".

Så hva skal jeg gjøre nå? Finne Lauvarden?

Skrevet (endret)
Et spørsmål et stykke inn i chapter 3:

Har fått hjelp av noen soldater, og har tatt noen Salamanders som bor i et hus med et troll speil. Har drept alle i hele huset (kjellern også), funnet en stein, og pratet med speilet. Men i journalen står det fortsatt det samme, og huset er avmerket på kartet. Dette står i journalen: " I need to get the magic stone, but maybe i have to find out what the Salamandras are up to first?".

Så hva skal jeg gjøre nå? Finne Lauvarden?

Ja gå til Lauvarden og ..... (Husker ikke navnet akkurat nå, hun dama du nå er sammen med, som også befinner seg hos Lauvarden på kveldstid). Og snakk med begge to om steinen.

Endret av LunarPoet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...