Gå til innhold

Får ikke endret lukkertiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva sier manualen om saken - et hjul stiller blender og et annet hjul stiller lukkertid ?

 

Tom

 

ja, det stemmer... det skal være det hjulet som er oppå rett bak utløserknappen som skal justere lukkertiden.

 

det store hjulet på baksiden skal justere blender slik jeg har forstått det...

Lenke til kommentar
kameraet står i M modus, du vrir på begge hjulene og kun blenderen endres? hmm, ska eksperimentere litt med kamera mitt for å se om jeg finner ut av noe

 

Takker for det... begynner å bli litt fortvilet her.... har oppdatert Firmware og greier her også..

 

Er det noen måte å resette hele kameraet til fabrikkinnstillinger?

Lenke til kommentar
Skjer det ingenting når du vrir på hjulet på toppen?

Eller er det når du brukar det store hjulet bak at ingenting skjer?

 

det er hjulet på toppen som ikke reagerer.... går det an å disable det på noe vis i menyen?

Nei, da er det nok feil på kameraet.

 

Tom

 

svarte svingende!!

 

da e det vel bare å få det på service.... noen tips om det da for en som bor i Alta?

Lenke til kommentar

Dersom du har oppdatert firmware kan du også prøve å gjøre det en gang til for å se om det skjedde noe galt under første oppdatering. Muligens kan du også prøve å få tak i forrige versjon av firmware og se om den virker bedre.

 

Hvordan er hjulet å betjene? På mit 30D er det distinkte knepp når jeg snurrer det rundt. Uten å kjenne til hvordan denne bryteren er laget kan det også være mulig at den har fått dårlig kontakt dersom den ikke har vært i bruk. Da kan man jo prøve å bevege den endel og se om det hjelper.

 

Ellers er jeg stygt redd for at neste stopp for kameraet blir på service. Får bare håpe det ikke blir for dyrt og tar for lang tid.

Lenke til kommentar
Dersom du har oppdatert firmware kan du også prøve å gjøre det en gang til for å se om det skjedde noe galt under første oppdatering. Muligens kan du også prøve å få tak i forrige versjon av firmware og se om den virker bedre.

 

Hvordan er hjulet å betjene? På mit 30D er det distinkte knepp når jeg snurrer det rundt. Uten å kjenne til hvordan denne bryteren er laget kan det også være mulig at den har fått dårlig kontakt dersom den ikke har vært i bruk. Da kan man jo prøve å bevege den endel og se om det hjelper.

 

Ellers er jeg stygt redd for at neste stopp for kameraet blir på service. Får bare håpe det ikke blir for dyrt og tar for lang tid.

 

har prøvd å innstallere firmwaren på nytt... har ikke fått tak i den gamle firmwaren.

 

hjulet har distinkte knepp, så tror vel egentlig ikke at det er noe mekanisk feil på det da... men man vet aldri. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...