Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MYE problemer med Asus M2R32-MVP hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt utrolig mye problemer med dette hovedkortet.

Først og fremst, lydkortet mitt (x-fi elite pro) har jeg aldri fått til å fungere mer enn 5-10 minutter.

Da kommer det bare en høy pipelyd helt til jeg restarter pc.

 

Har kjørt test av minnet i 4-5 timer uten en eneste feil og har byttet skjermkort for å se om det var forstyrrelser der.

(lydkortet virker, det har jeg brukt 1 års tid i min forrige pc uten noe som helst problemer)

 

Har også deaktivert så mye som mulig i bios (onboard lydkort, nettverkskort, firewire) for å se om det kunne hjelpe da jeg har hørt d kan være problemer med pci-busen.

 

Ingenting hjelper, jeg har nå gitt opp x-fi lydkortet på denne PC-en og bruker det interne. men da skjer en annen ting. med det interne lydkortet og det interne nettverkskortet i bruk oppstår det utrolig mye hakking under kopiering over nettverket. satt derfor i vanlig pci nettverkskort. da forsvant forstyrrelsene. men nå låser maskinen seg etter en stund. spesielt hvis jeg spiller musikk og kopierer samtidig.

 

Noen som kan bekfrefte at dette hovedkorte er det verste de noen gang har vært borti?

Og eventuelt kan gi meg en anbefaling av hovedkort som fungerer perfekt sammen med amd am2 6000+. xfi elite pro, asus nvidia EN8400GE skjermkort og geil 2x1gb ram

 

Er ufattelig lei av dette nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jammen har du hatt mange rare problemer!

 

Har du prøvd å ha grafikk- og lydkort så langt fra hverandre som mulig med ett annet kort. F.eks nettverkskort i mellom de to? ... Rart at problemet skjer etter 5-10min... Står det noe i hk manualen om plutselige pipelyder?

 

Kan det være IRQ-konflikter? Prøv å sett kortet(ene) i spor slik at de ikke deler IRQ...

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
Jammen har du hatt mange rare problemer!

 

Har du prøvd å ha grafikk- og lydkort så langt fra hverandre som mulig med ett annet kort. F.eks nettverkskort i mellom de to? ... Rart at problemet skjer etter 5-10min... Står det noe i hk manualen om plutselige pipelyder?

 

Kan det være IRQ-konflikter? Prøv å sett kortet(ene) i spor slik at de ikke deler IRQ...

 

jeg har prøvd ALT....

Lenke til kommentar
Noen med samme problem:

http://www.certforums.co.uk/forums/showthread.php?t=18521

 

Edit: Ser ut som det er et IRQ problem... Trådstarteren i linken over fikk det til å virke da han skrudde av USB.

 

Har du ikke ett lydkort av en annen type? Tydelig at det er et problem med det hk og det lydkortet...

 

er jo problemer med kun onboard lydkort enablet også...

Virker som dette er ett utrolig dårlig hovedkort

Lenke til kommentar

Lest om en del problemer (I forumene til Asus) med det hovedkortet og en del ustabile BIOS-releaser. Kjøpte mitt for en måned siden fordi jeg tenkte at det ville være moro å teste rimelig fersk hardware under Linux, men oppdaget at hovedsloten for skjermkortet (den blå PCI-E 16x sloten) ikke fungerer. Kortet sendes nå straks til retur, og jeg får sannsynligvis pengene tilbake.

 

Kjøpte meg Asus M2N32-SLI Deluxe, og satser på færre problemer med det. Nvidia-chipsettet her har i hvert fall vært ute en god stund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...