Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Obs, angående dual screen:

Sørg for å ha to skjermer som støtter samme oppløsning. Jeg prøvde meg med en dual screen-løsning med en svær gammal crt-skjerm som støtta maks 1024*768 og en lcd-skjerm som støtta 1280*1024. Det gikk _ikke_ bra. Det endte opp med at jeg kjørte de på hver sin XServer, med det resultatet at jeg fikk compiz kjørende på skjerm #1, og ingen vindusbehandler på skjerm #2.

 

Jeg prøvde også å kjøre de på samme XServer med xinerama, med det resultatet at skjerm #2 (crt-skjermen) oppførte seg om jeg hadde brukt en slags zoom-funksjonalitet. Det vil si at skjermen ikke dekte hele visningsområdet.

 

 

dette var ubuntu 7.10, nvidia 7800 med restricted drivers fra ubuntu

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Obs, angående dual screen:

Sørg for å ha to skjermer som støtter samme oppløsning. Jeg prøvde meg med en dual screen-løsning med en svær gammal crt-skjerm som støtta maks 1024*768 og en lcd-skjerm som støtta 1280*1024. Det gikk _ikke_ bra. Det endte opp med at jeg kjørte de på hver sin XServer, med det resultatet at jeg fikk compiz kjørende på skjerm #1, og ingen vindusbehandler på skjerm #2.

 

Jeg prøvde også å kjøre de på samme XServer med xinerama, med det resultatet at skjerm #2 (crt-skjermen) oppførte seg om jeg hadde brukt en slags zoom-funksjonalitet. Det vil si at skjermen ikke dekte hele visningsområdet.

 

 

dette var ubuntu 7.10, nvidia 7800 med restricted drivers fra ubuntu

 

Og du fikk aldri fikset det? Jeg har 2 skjermer med forskjellig oppløsning og den ene blir ubrukelig om den må ned på 1024..

 

Men sett bort i fra dette, kan noen linke til en enkel guide til dualboot av vista/ubuntu?

Lenke til kommentar

guide til dualboot: Installer vista først og ubuntu etterpå, så skal ubuntu sette opp dualboot automatisk. Du trenger med andre ord ikke foreta deg noe spesielt.

 

Dualscreen med forskjellig oppløsning er mulig, men ikke alltid ønskelig. Det ikke noe problem å sette dem opp med hver sin x-screen, men du får da ikke muligheten til å flytte vinduer mellom skjermene. Det blir altså nesten som å sitte med to separate pcer. Du kan prøve deg på Xinerama som skal løse dette, men jeg hadde problemer med det da jeg prøvde. Det skal sies at jeg ikke prøvde veldig lenge da det uansett var mer praktisk for meg med separate x-screens.

Lenke til kommentar
Ironisk at man ikke kan justere klokken med fri kildekode.

Egentlig ikke da kildekoden ikke har noe å gjøre med at du ikke kan stille klokka. Din bruker er antakeligvis ikke en del administrasjonsgruppen. Har du sjekket at din bruker er medlem av de rette gruppene, gjennom Administration--Users and Groups?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Halloy, vet ikke om dette er riktig plass og poste, men prøver nå alikevel.

Det trådløse nettverks kortet mitt har fungert på Ubuntu i et par dager nå, helt til for noen timer siden da jeg klarte og installere KDE 4.0. Nå er det ikke sjangs of få tildelt det noe IP. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...