Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisann!

 

jeg har 2 problemer:

 

problem nr 1:

jeg har fire skrivebord, og det skal jo være mulig å dra over ting fra det ene til neste. men det er ikke mulig hos meg. jeg må ha jort noe. men jeg vet ikke hva ? :S

 

noen som vet ? ;S

 

og det andre problemet er at når jeg har oppe firefox og et annet program eller en mappe uansett. og hvis jeg holder musepekeren over firefox så blir den øverste linja til programmet oransj. og hvis jeg flytter den over til mappen så blir den øverste linja på mappen oransj. slik hadde jeg ikke før. og det irriterer meg. jeg vil ha det bort. hvordan får jeg fikset det ?

 

takker for svar =)

Lenke til kommentar
Har enda et problem. Har en .rmvb film, som ikke fungerer i VLC. Jeg klarer ikke installere real player, filnavnet er realplay-10.0.8.805-linux-2.2-libc6-gcc32-i586.bin

Flott om noen kunne fortalt meg hvordan jeg kan gjøre det.

Har funnet ut at RealMedia-filer funker flott i Totem (-xine ihvertfall) med et par kodeker installert. VLC spiller dem ikke av, og tror grunnen står på hjemmesiden deres.
Lenke til kommentar
Tviler på at windows driverne på CD-en fungerer. Men du kan jo sjekke om det ligger Linux drivere på CD-en, har opplevd det noen ganger, det var jo da dell, men men. Hvis ikke så får du se om du finner drivere på nett

 

Jeg opplevde det med mitt Asus P5B-E-hovedkort. Lå drivere til blant annet nettverkskortet på CD-en. :)

 

Dessverre har jeg intet å tilføre om Logitech G15, annet enn at det kanskje må litt xorg.conf-redigering til, men slikt må man finne oppskrifter til på nettet.

Lenke til kommentar
heisann!

 

jeg har 2 problemer:

 

problem nr 1:

jeg har fire skrivebord, og det skal jo være mulig å dra over ting fra det ene til neste. men det er ikke mulig hos meg. jeg må ha jort noe. men jeg vet ikke hva ? :S

 

noen som vet ? ;S

 

og det andre problemet er at når jeg har oppe firefox og et annet program eller en mappe uansett. og hvis jeg holder musepekeren over firefox så blir den øverste linja til programmet oransj. og hvis jeg flytter den over til mappen så blir den øverste linja på mappen oransj. slik hadde jeg ikke før. og det irriterer meg. jeg vil ha det bort. hvordan får jeg fikset det ?

 

takker for svar =)

 

 

er det ingen som vet ?

Lenke til kommentar
heisann!

 

jeg har 2 problemer:

 

problem nr 1:

jeg har fire skrivebord, og det skal jo være mulig å dra over ting fra det ene til neste. men det er ikke mulig hos meg. jeg må ha jort noe. men jeg vet ikke hva ? :S

 

noen som vet ? ;S

 

og det andre problemet er at når jeg har oppe firefox og et annet program eller en mappe uansett. og hvis jeg holder musepekeren over firefox så blir den øverste linja til programmet oransj. og hvis jeg flytter den over til mappen så blir den øverste linja på mappen oransj. slik hadde jeg ikke før. og det irriterer meg. jeg vil ha det bort. hvordan får jeg fikset det ?

 

takker for svar =)

 

Problem 1:

 

System -> Preferences -> Advanced Desktop Effects Settings

klikk på "rotate cube" (som jeg regner med er aktivert), og aktiver "Edge Flip Move"

 

Problem 2:

 

Vet ikke helt om jeg forstår problemet. Mener du at vinduer blir fokusert uten at du trykker på de? At de blir fokusert bare ved å holde muspekeren over det aktuelle vinduet?

 

I så fall gå til Advanced Desktop Effects Settings -> General Options og klikk vekk haken ved "Auto-Raise".

Lenke til kommentar
Hei, jeg hadde gnome fra før, men lastet ned KDE bare for å teste ut det også. Nå når jeg booter Linux kommer Kubuntu logoen istedenfor Ubuntu logoen som jeg helst vil ha. Er det noen måte å endre på dette?

Takk.

Installer startupmanager. Kjøres fra System->Administration.

 

Programmet som viser logo i oppstarten heter USplash. Du kan velge USplash tema i startupmanager.

Lenke til kommentar

Jepp, følger med grafisk brukergrensesnitt(gnome). Laster du ned Kubuntu får du ubuntu med et annet brukergrensesnitt, kalt KDE.

 

Forøvrig er kommandolinja ofte minst like intuitiv å bruke; det er bare enkelte windowsmennesker som har låst seg inn på at DOS IS BAD, og at linux uten grafisk brukergrensesnitt === DOS, og at kommandolinja derfor suger.

 

Spesielt til utføring av administrasjonsoppgaver, tekstredigering foretrekker jeg kommandolinja. Og for ikke å snakke om hvor mye enklere det er å sette opp en ssh-server enn å begynne å styre med vnc/freenx for remote desktop.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål

 

Støtter Linux nå Dualscreen?

 

Finnes det noen skrive programmer som kan lagre i word 98 formatet?

 

Kan man kjøre dualboot med Windows XP og Ubutunu 7.10?

 

Finnes det et velfungerende torrent program til Ubunutu som godkjennes av de fleste torrent sider? Feks Azuerus, Utorrent?

 

Blir det ja på alle 4, nøler ikke jeg med å bytte fra Vista idag.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Dualscreen KAN man få til. Har ikke klart det personlig, enda. Men når den nye xorg kommer, så skal det bli enklere, den kommer i løpet av februar.

Ubuntu 7.10 har dog støtte for dualscreen ja

 

OpenOffice kan lagre i bla. Word 97/2000/XP

 

Man kan kjøre dualboot mellom Windows XP/Vista, samt en del andre

 

Azuerus har en egen Linux versjon, så det skal gå fint.

 

EDIT:

glemte noe

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...