Gå til innhold

PS3 til 2000 kroner i USA nå...


kilik

Anbefalte innlegg

Sikkert interessant for de som tenker å importere:

80 GB PS3 med MotorStorm koster fra i dag $499 (ca. 2670 kroner).

 

40 GB PS3 med Spiderman 3 (Blu-ray) kommer 2.november til $399 (ca. 2140 kroner).

 

Prisene for Canada er henholdsvis CND$499 (ca. 2750 kroner) og CND$399 for 80 GB og 40 GB (ca. 2200 kroner).

 

FOSTER CITY, Calif., Oct. 18 /PRNewswire-FirstCall/ -- Sony Computer Entertainment America Inc. (SCEA) today announced plans to introduce a new 40GB model of its PLAYSTATION®3 (PS3) computer entertainment system. Beginning November 2nd, to further enhance the HD entertainment experience,

the new 40GB PS3 model will come bundled with the blockbuster movie Spider-Man 3 Blu-ray Disc (BD) from Sony Pictures Home Entertainment, and will be available in North America for a suggested retail price of $399 (USD/CND). The company also announced that effective immediately, the current 80GB PS3 model will be available in North America for $499 (USD/CND), $100 below the original launch price.

 

[...]

 

The new 40GB PS3 will no longer play PlayStation®2 titles, reflecting the availability of a more extensive line-up of PS3 specific titles. Consumers looking for backwards compatibility can take advantage of the limited PlayStation 2 backwards compatibility of the 80GB PS3.

Pressemelding

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som bare ville ha en Ps3 for å spille ps3 spill har ikke mange unnskyldninger igjen nå ;)

 

Blir ca 2700-2800 ferdig importert.. Og som en bonus kan man spille av alle amerikanske blu-ray filmer og DVD-er.

Jeg har aldri helt oppklart det der for meg selv.

 

Så kan du det: Kan jeg uten problemer spille av Blu-Ray-filmer kjøpt i Norge på en PS3 fra USA?

Lenke til kommentar
De som bare ville ha en Ps3 for å spille ps3 spill har ikke mange unnskyldninger igjen nå ;)

 

Blir ca 2700-2800 ferdig importert.. Og som en bonus kan man spille av alle amerikanske blu-ray filmer og DVD-er.

 

Netopp, eneste jeg nå har å legge skyld på er faktisk for lite penger, hadde det ikke vært for det hadde jeg bestilt pronto.

 

Men har noen spørsmål angående dette med import, så jeg kaprer tråden liksågodt:

 

1. Hva kommer i tillegg til den prisen (som jeg må kalkulere med når jeg bestiller)?

2. Er spillene sonefri slik at jeg kan spille spill fra hvor jeg vil i verden eller blir jeg knyttet til amerikanske spill?

3. Er strømadapter innebygget i PS3en, eller trenger jeg kjøpe annen strømforysning?

 

Tror det skulle være det. Tenker det blir en PS3 import over nyåret om jula ikke har tatt knekken på kontoen.

 

Edit: Svar på spm 2 kom mens jeg skrev.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
De som bare ville ha en Ps3 for å spille ps3 spill har ikke mange unnskyldninger igjen nå ;)

 

Blir ca 2700-2800 ferdig importert.. Og som en bonus kan man spille av alle amerikanske blu-ray filmer og DVD-er.

Jeg har aldri helt oppklart det der for meg selv.

 

Så kan du det: Kan jeg uten problemer spille av Blu-Ray-filmer kjøpt i Norge på en PS3 fra USA?

Nei. En del BR fimer er delt inn i soner. Men det er jo bare idioti og kjøpe BR filmer i norge når du kan kjøpe fra USA osv.

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar

Bear^:

 

Spørsmål 1: 40 gb koster ca 2140 kr. I tillegg til dette må du betale mva (ikke om du får pakken gjennom tollen. Sider som Videogamesplus.ca skriver ned verdien på pakken slik at du slipper mva.) Du må også betale ett gebyr på noen kroner. Tror det er rundt om 100 lappen.

 

Spørsmål 2: Allerede besvart. Ja alle ps3 spill er sonefrie.

 

Spørsmål 3: Ja, du trenger bare en strømkabel som passer i norske stikkontakter. Samme som PC-en din bruker.

Lenke til kommentar
Men har noen spørsmål angående dette med import, så jeg kaprer tråden liksågodt:

 

1. Hva kommer i tillegg til den prisen (som jeg må kalkulere med når jeg bestiller)?

2. Er spillene sonefri slik at jeg kan spille spill fra hvor jeg vil i verden eller blir jeg knyttet til amerikanske spill?

3. Er strømadapter innebygget i PS3en, eller trenger jeg kjøpe annen strømforysning?

 

1: Det kommer en litt dyr frakt hvis man bestiller via VGP (vel, det gjør det vel nesten uansett egentlig), det er DHL som leverer, og det er en 'express package' som vanligvis ikke tar mere enn 3-4-dager. Har ikke hørt om noen maskiner som har blitt stoppet i tollen ennå.

2: Alle PS3-spill er sonefrie, PS1/PS2 låser seg fortsatt til regioner (PAL/NTSC). Så, om du har en Sone A PS3maskin kan du glatt kjøpe spill hos platekompaniet (gjorde dette senest i stad)

3: Den har visst en innebygget strømadapter, så bare plugg i en vanlig PC/skjerm-strømkabel and you're good to go ^^

 

Folkens: Husk også at de aller fleste Blurayene er sonefrie; http://Blu-ray.liesinc.net/ for mere info =]

Lenke til kommentar
Folkens: Husk også at de aller fleste Blurayene er sonefrie; http://Blu-ray.liesinc.net/ for mere info =]

 

Das link ist sehr tot!

 

Liten feil i linken, denne er riktig: http://Blu-ray.liesinc.net/

 

Edit: Er det en slags autoformatering i forumet? Ser linken min også blir feil..... :cry: Det skal ihvertfall være Blu-ray, ikke Blu-ray...

Endret av andreasn
Lenke til kommentar
Folkens: Husk også at de aller fleste Blurayene er sonefrie; http://Blu-ray.liesinc.net/ for mere info =]

 

Das link ist sehr tot!

 

Liten feil i linken, denne er riktig: http://Blu-ray.liesinc.net/

 

Edit: Er det en slags autoformatering i forumet? Ser linken min også blir feil..... :cry: Det skal ihvertfall være Blu-ray, ikke Blu-ray...

 

Det må det være, for det står jo det samme to ganger der.

 

Edit: Det skal altså ikke være bindestrek da...?

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...