Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva får en gutt på 17 til og bli sammen med ei på 12?


Anbefalte innlegg

Aldersforskjellen er jo milevis unna det som bør aksepteres, men vold er jo normalt ingen god løsning da. Utifra det du skrev først var det jo ikke noen dekning for at de hadde sex. Finnes en god del umodne 17åringer som ikke er aktive på det planet og som ikke er modne nok for jenter på egen alder.

 

Har selv kjent et par 17-18 åringer som har vært sammen med 15 åringer, uten at jeg vil si at det var snakk om å utnytte noen. En av de var vel i lag med jenta i 4 år.

 

Her høres det dog ut som det ikke er det vanlige usikker gutt, mye yngre jente, men betraktelig verre.

 

Enkleste løsningen her er vel trolig å påse at mora hans får høre om det :). Nå har jeg vel møtt et par 12-13 årige jenter som er utspekulerte som f. og tyr til det meste for å være 'inn', men høres ikke ut som det er tilfelle her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehmm. Trådstarter: Veit du om dei har hatt sex? det er vel ganske gale då.

 

litt OT her: Altså alderen for å ha sex er jo 16år. Sånn at pedofile gamlinger ikkje kan overtale unge jenter under 16 til å ha sex med dei. Men om 2 kjærestar, ein gut som er 16 og ei jente som er 15. Må dei då i følge loven vente til jenta fyller 16 før dei kan ha sex igjen då? Men det er jo ikkje ulovlig å ha sex om begge er 15?

Lenke til kommentar

Hadde en i klassen på Ungdomsskolen som var forlovet med en som var 25 år og hadde unge fra før av. Vi gikk i 9. klasse da...

Men seriøst, folk som dette er folk som sliter kraftig med psyken, og skulle vært til behandling, er ikke så mye anna som kan sies.

Jeg for min del hater at folk er slik, og det er way over the limit!

Men det beste er vell å få foreldrene til å ta tak i det.

Lenke til kommentar

14-åring med 30 partnere

 

– Når det gjelder enkelte av disse ungjentene, så har jeg gitt opp forsøket på å forstå dem, forklarte han ærlig.

Sjokkerte politikere – med nyvalgt ordfører Eva Kristin Andersen og varaordfører Ingrid Willoch i spissen – fikk blant annet høre om en 14 1/2 år gammel jente som overfor politiet har bekreftet at hun allerede har hatt 30 sex-partnere. Ifølge Foss er slik "ekstremsport" som oftest et rop om å bli hørt og sett.

 

Ikke mange

 

– Når en 12-åring ikke føler man får til noe annet her i livet, så kan utveien være å drikke seg full, begynne med dop eller gå til sengs med eldre menn. Da blir man "best" i hvert fall på én arena, samtidig som en får oppmerksomhet.

Varaordfører Willoch ville vite om ungjentenes sex-vaner kunne oppfattes som et forfeilet forsøk på å "hjelpe" rusmisbrukere.

– En slik Florence Nightingale-taktikk hjelper i hvert fall ikke stort, repliserte Ragnar Foss.

Lederen for ungdomskrim-gruppen understreket samtidig at disse problemene kun eksisterte blant et lite mindretall ungdommer.

 

kilde: f-b.no

Lenke til kommentar
ehmm. Trådstarter: Veit du om dei har hatt sex? det er vel ganske gale då.

 

litt OT her: Altså alderen for å ha sex er jo 16år. Sånn at pedofile gamlinger ikkje kan overtale unge jenter under 16 til å ha sex med dei. Men om 2 kjærestar, ein gut som er 16 og ei jente som er 15. Må dei då i følge loven vente til jenta fyller 16 før dei kan ha sex igjen då? Men det er jo ikkje ulovlig å ha sex om begge er 15?

 

Det er ikke nødvendigvis ulovlig å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder om deltakerene er av "tilnærmet samme alder og utvikling" (tror jeg sånn ca er ordlyden i loven). Om 17 og 12 faller inn under denne betegnelsen er vel heller tvilsomt?

Lenke til kommentar
ehmm. Trådstarter: Veit du om dei har hatt sex? det er vel ganske gale då.

 

litt OT her: Altså alderen for å ha sex er jo 16år. Sånn at pedofile gamlinger ikkje kan overtale unge jenter under 16 til å ha sex med dei. Men om 2 kjærestar, ein gut som er 16 og ei jente som er 15. Må dei då i følge loven vente til jenta fyller 16 før dei kan ha sex igjen då? Men det er jo ikkje ulovlig å ha sex om begge er 15?

 

Det er ikke nødvendigvis ulovlig å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder om deltakerene er av "tilnærmet samme alder og utvikling" (tror jeg sånn ca er ordlyden i loven). Om 17 og 12 faller inn under denne betegnelsen er vel heller tvilsomt?

Det er vel opp til retten å bestemme. Slik jeg har forstått det så legges det stor vekt på om den eldre part har uforholdsmessig stor makt over den yngre part i kraft av sin alder, utvikling, stilling og/eller erfaring. Og med eldre så mener man eldre. Jeg tror ikke aldersforskjellen i dette forholdet i seg selv vil føre til en dom, men det er bare synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Ber dere om å roe ned litt på trusslene. Vold løser ingen ting.Birger :)
Skall prøve på det ;)Men hvis det hadde vært din datter som var 12, og mistet jomfrudommen med en på 17 så håper jeg virkelig du hadde brukt vold til de grader :)
ehmm. Trådstarter: Veit du om dei har hatt sex? det er vel ganske gale då. litt OT her: Altså alderen for å ha sex er jo 16år. Sånn at pedofile gamlinger ikkje kan overtale unge jenter under 16 til å ha sex med dei. Men om 2 kjærestar, ein gut som er 16 og ei jente som er 15. Må dei då i følge loven vente til jenta fyller 16 før dei kan ha sex igjen då? Men det er jo ikkje ulovlig å ha sex om begge er 15?
Seksuell lavalder er 16 år.Der som det kun er 1, 2 eller 3 år imellom blir det ikke slått ned på.Dersom det er 5 år, som i dette tilfellet burde det bli slått ned på, men med det retssystemet vi har :ohmy: Jeg er ganske giret på og sette en stopper for dette fjaset mellom de to, noen må jo ta ansvar her.Jeg skall undersøke om de har hatt sex, noe de nesten garantert har hatt.Hvis det er tilfellet kommer jeg til og kontakte både gutten og jentas foreldre.
Hadde en i klassen på Ungdomsskolen som var forlovet med en som var 25 år og hadde unge fra før av. Vi gikk i 9. klasse da... Men seriøst, folk som dette er folk som sliter kraftig med psyken, og skulle vært til behandling, er ikke så mye anna som kan sies. Jeg for min del hater at folk er slik, og det er way over the limit!Men det beste er vell å få foreldrene til å ta tak i det.
Helt enig med deg der!
Lenke til kommentar

 

 

Ber dere om å roe ned litt på trusslene. Vold løser ingen ting.Birger smile.gif
Skall prøve på det ;)Men hvis det hadde vært din datter som var 12, og mistet jomfrudommen med en på 17 så håper jeg virkelig du hadde brukt vold til de grader smile.gif

Vel, du sa ingenting om sex i åpningsposten, da.

Jeg er ikke sikker på om de har det enda, somsakt tidligere.
Jeg jobber med og finne ut av det, skall nokk gi dere tilbakemeldinger på hva som skjer videre i saken.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg engasjerer meg så fryktelig for dette men jeg kan ikke sitte og se på dette.
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe problem i at de er sammen visst de er på samme nivå! Men har de sex syns jeg synd på jenta. en 12-åring mener jeg ikke er klar for det, jeg depuderte for tidlig mener jeg!

 

Jeg kan jo ikke si at jeg helt forstår hvorfor en på 17 vil være sammen med en på 12, men det kan jo være mange ting som jeg ikke kan forstå! Men jeg syns ikke dere virker noe bedre enn denne 17 åringen når dere mener at det er greit å bruke vold på han! Hva med å gå til helsesøster på skolen? Så si at man er bekymret for 12-åringen så kanskje helsesøter kan snakke med 17-åringen!

 

Hvertfall ikke prøv å synke ned til det nivået dere mener han er på!

Lenke til kommentar

En "moden" tolvåring kan jo bli forelska i hytt og pine. Jeg ville ikke trodd på en eneste en i den alderen som tror at de elsker noen, for følelsene forandrer seg så innmari fort i den alderen. Så nei, han tvinger henne helt sikkert ikke, men at hun føler seg smigret/kul/moden av at en som er 17 vil være sammen med henne tviler jeg ikke på..

Lenke til kommentar
Dette går vel for langt?

Gutten er snart myndig!? Trådstarter, om du forteller det til faren, vil kanskje han ta seg av det? Det må da være det beste for jenta og..i lengden? :(

 

Dette er for stor forskjell når hun er såpass ung.

Ja, de fleste som har deltatt i denne tråden er enig med deg :D

 

 

Jeg jobber med og finne ut om de har hatt sex, har de det vill jeg ta kontakt med foreldrene til dem begge.

 

- Noen må jo gjøre noe ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig. Å være sammen med jenta på 12 er kanskje ikke helt ok.

 

Men å blande seg oppi det når det er "en på skolen" (utifra det virker det ikke akkurat som om det er en god kompis av deg heller) gjør det? Hva har du med det å gjøre? Spesiellt når moren til jenta vet om det...

Lenke til kommentar
Forøvrig. Å være sammen med jenta på 12 er kanskje ikke helt ok.

 

Men å blande seg oppi det når det er "en på skolen" (utifra det virker det ikke akkurat som om det er en god kompis av deg heller) gjør det? Hva har du med det å gjøre? Spesiellt når moren til jenta vet om det...

Jeg har ingen ting med det og gjøre, men jeg føler meg forpliktet til det.

Hadde det vært datra de hadde du nokk også gjort noe, selv om det ikke er din sak hvem datra de er sammen med.

 

Jeg er ingen god ven av vedkommende, han har provosert meg med holdningene sine.

Han har sex med mye mye yngere jenter, som ligger langt under sexuell lavalder!

Lenke til kommentar

Kansje jenta er ekstremt voksen av seg og han er i tillegg ekstremt barnslig av seg.

Det ville forklart det meste, men nesten uansett hvor barnslig du er eller voksen, kan du ikke flytte deg mange årene innenfor tenåringsgruppa.

Som 15 åring vet jeg hva jeg snakker om, fra 13-15 har jeg forandra meg mer enn jeg har fra 3-10 xD

Så det kan forklare en god del.

Disse årene har alt å si.

Men tilbake til temaet: Dette er bare helt galt, hvis fyren er mentalt frisk så kan det være at han får betalt for å gjøre det. Har hørt om lignende saker før, men de omfatta ikke mindreårige.

Enkleste ville vært å fortelle fedrene til begge, fedre forstår seg på sånt, faren til han på 17 blir sikkert skuffa av å høre hva sønnen driver med, eller at sønne ikke får seg noen andre enn 12 åringer.

Og faren til jenta ville nok drept gutten, så jeg anbefaler å fortelle guttens far først så han får tatt en prat med faren til jenta.

Og til alle som kan misforstå dette: Mødre forstår akkurat like mye, men ting som folk forstår omfatte forskjellige områder:P

 

Det var alt:P

Lenke til kommentar
Kansje jenta er ekstremt voksen av seg og han er i tillegg ekstremt barnslig av seg.

Det ville forklart det meste, men nesten uansett hvor barnslig du er eller voksen, kan du ikke flytte deg mange årene innenfor tenåringsgruppa.

Som 15 åring vet jeg hva jeg snakker om, fra 13-15 har jeg forandra meg mer enn jeg har fra 3-10 xD

Så det kan forklare en god del.

Disse årene har alt å si.

Men tilbake til temaet: Dette er bare helt galt, hvis fyren er mentalt frisk så kan det være at han får betalt for å gjøre det. Har hørt om lignende saker før, men de omfatta ikke mindreårige.

Enkleste ville vært å fortelle fedrene til begge, fedre forstår seg på sånt, faren til han på 17 blir sikkert skuffa av å høre hva sønnen driver med, eller at sønne ikke får seg noen andre enn 12 åringer.

Og faren til jenta ville nok drept gutten, så jeg anbefaler å fortelle guttens far først så han får tatt en prat med faren til jenta.

Og til alle som kan misforstå dette: Mødre forstår akkurat like mye, men ting som folk forstår omfatte forskjellige områder:P

 

Det var alt:P

Kloke ord.

Synes du jeg skall ta affære selv om de ikke har hatt sex? Noe jeg ikke hvet helt sikkert enda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...