Gå til innhold

Problemer med UPS?


Anbefalte innlegg

Har selv veldig erfaring med UPS selv!! Sannsynligvis det selskapet der jeg har opplevd dårligst kundebehandling gjennom tidene!!

 

 

Mottok en purring på en faktura der jeg ikke hadde mottatt orginalfaktura og måtte selv kontakte UPS for å få fakturagrunnlag (stod ikke i purring). Da jeg mottok kopi av orginalfaktura ble den betalt, men i mellomtiden hadde UPS sendt den til inkasso (gjennom SkanKred). Faktura var jo allerede betalt så inkassoen var jo meningsløs, men jeg måtte alikevel betale et salær til Skankred på kr 928. Dette kunne jeg selvfølgeligvis ikke godta så Skankred sendte den videre til Forliksrådet og faktura på gebyrer ble så kr 2650. UPS stod på sidelinjen og ville ikke involvere seg. De hadde jo fått sitt oppgjør og kunne ikke bry seg mindre over problemene de hadde påført kunden sin.

 

Er det bare meg som har vurdert situasjonen feil eller er dette forkastelig kundeservice? Håper på en tilbakemelding her, fordi begynner å lure på om det er noe galt med meg eller UPS/Skankred. Trenger en objektiv vurdering.

 

Kundeservicen er en vits :D Jeg venter på en liten pakke fra England nå og det virker som at de prøver å levere den til meg.

 

THE RECEIVER WAS NOT AVAILABLE TO SIGN ON THE 2ND DELIVERY ATTEMPT. A 3RD DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE

 

Er meldingen jeg har fått i dag. Lurer på om jeg skal sitte i bilen utenfor huset mitt og se om noen prøver å finne huset mitt. Jeg bor i Volda så gatene kan være litt tricky. Uansett, jeg ringte kundeservice og jeg spurte om de ville ha nummeret mitt slik at sjåføren kunne ringe meg, men det ville de altså ikke ha fordi "UPS leverer rett på døren og har ikke behov for å ringe deg" var beskjeden jeg fikk slengt i trynet over telefon av en relativt gretten dame hos UPS Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kundeservicen er en vits :D Jeg venter på en liten pakke fra England nå og det virker som at de prøver å levere den til meg.

 

THE RECEIVER WAS NOT AVAILABLE TO SIGN ON THE 2ND DELIVERY ATTEMPT. A 3RD DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE

 

Er meldingen jeg har fått i dag. Lurer på om jeg skal sitte i bilen utenfor huset mitt og se om noen prøver å finne huset mitt. Jeg bor i Volda så gatene kan være litt tricky. Uansett, jeg ringte kundeservice og jeg spurte om de ville ha nummeret mitt slik at sjåføren kunne ringe meg, men det ville de altså ikke ha fordi "UPS leverer rett på døren og har ikke behov for å ringe deg" var beskjeden jeg fikk slengt i trynet over telefon av en relativt gretten dame hos UPS Norge.

jeg brukte dem for første gang denne uka og da sendte sjåføren sms i 8-tida på morran og spurte om jeg ville ha den levert hjemme eller om de skulle kjøre dit jeg evt. jobbet isteden. nå skulle jeg typisk nok ut av byen den dagen og sjåføren mente han ikke ville rekke å levere den før jeg dro, selvom jeg bare bor 2min unna lageret dems og det var 2t til jeg skulle dra. endte med at jeg bad han legge den igjen på lageret og så sykla jeg ned og henta den selv 10min senere..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må kaste meg på rekka her... ups er noe dritt... Dette er beskjeden jeg har hatt stående på skjermen en -god- stund "PROCESSED AT UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY". Men pakken er fortsatt i Oslo... (Jeg bor i Troms)

 

Da jeg skulle finne ut hva problemet var, leste jeg denne beskjeden "To view additional tracking information, please log in to My UPS." Jeg lagde meg dermed en bruker i "My UPS" og ville endelig finne ut hva som hadde skjedd med pakken min. Da sto dette på skjermen "PROCESSED AT UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY". Ja, var jo flott å vite, men hva er PROBLEMET !?

 

Jeg sitter nå uten telefon (bestilte ny via UPS) og føler meg som en Amish. Vurderer å ta kontakt med forbrukerrådet, og se hva de kan hjelpe meg med !

Lenke til kommentar

Jeg fikk noen pakker sendt via UPS for et par måneder siden. En pakke ble sendt for seg selv, men tre-fire andre ble sendt samlet en dag senere fra et annet sted. Den ene kom veldig kjapt, og regninga kom også etter bare noen dager, mens de andre pakkene tok et par dager til før de kom, og regninga på denne kom nesten en måned etterpå. Har også erfart tidligere at det kan ta lang tid før den kommer, men den kommer. :)

Lenke til kommentar

Må kaste meg på rekka her... ups er noe dritt... Dette er beskjeden jeg har hatt stående på skjermen en -god- stund "PROCESSED AT UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY". Men pakken er fortsatt i Oslo... (Jeg bor i Troms)

 

Da jeg skulle finne ut hva problemet var, leste jeg denne beskjeden "To view additional tracking information, please log in to My UPS." Jeg lagde meg dermed en bruker i "My UPS" og ville endelig finne ut hva som hadde skjedd med pakken min. Da sto dette på skjermen "PROCESSED AT UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY". Ja, var jo flott å vite, men hva er PROBLEMET !?

 

Jeg sitter nå uten telefon (bestilte ny via UPS) og føler meg som en Amish. Vurderer å ta kontakt med forbrukerrådet, og se hva de kan hjelpe meg med !

De samme "beskjedene" fikk jeg og. Vi som bor ute i provinsene får ikke levert pakken med UPS-bil, men den kommer via posten. Problemet er egentlig at det ikke blir lagt inn noen data (pakkesporing) for leveringen gjenom posten.

 

Nå må jeg si at jeg egentlig følte meg ganske heldig, bestilte fra New York i helgen og hadde pakken på den påfølgende torsdag. Jeg bor på et "mindre" sted i S&Fj, men posten kom og leverte pakken på døren, så alt i alt var jeg ganske fornøyd. Men UPS kunne gjerne lagt inn sporingsnr som blir brukt på den delen av tranporten som blir foretatt av Posten.

Lenke til kommentar

Har en følelse av at det stort sett er de som har dårlige erfaringer som poster i tråden.

Har fått flere UPS sendinger fra blant annet B&H og RRS i det siste. Presis levering, sjaføren leverte der jeg ville og fakturaene var korrekte. Så en fornøyd UPS bruker her.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har selv veldig erfaring med UPS selv!! Sannsynligvis det selskapet der jeg har opplevd dårligst kundebehandling gjennom tidene!!

 

 

Mottok en purring på en faktura der jeg ikke hadde mottatt orginalfaktura og måtte selv kontakte UPS for å få fakturagrunnlag (stod ikke i purring). Da jeg mottok kopi av orginalfaktura ble den betalt, men i mellomtiden hadde UPS sendt den til inkasso (gjennom SkanKred). Faktura var jo allerede betalt så inkassoen var jo meningsløs, men jeg måtte alikevel betale et salær til Skankred på kr 928. Dette kunne jeg selvfølgeligvis ikke godta så Skankred sendte den videre til Forliksrådet og faktura på gebyrer ble så kr 2650. UPS stod på sidelinjen og ville ikke involvere seg. De hadde jo fått sitt oppgjør og kunne ikke bry seg mindre over problemene de hadde påført kunden sin.

 

Er det bare meg som har vurdert situasjonen feil eller er dette forkastelig kundeservice? Håper på en tilbakemelding her, fordi begynner å lure på om det er noe galt med meg eller UPS/Skankred. Trenger en objektiv vurdering.

 

Hei jeg ser dette er en ganske gammel tråd. Fant den fordi jeg har nøyaktig samme problemet med UPS selv! Fikk først et varsel om inkasso på en regning jeg ikke hadde mottat som nå hadde purregebyr. Da jeg ba om kopi av regningen fikk jeg tilsent kun første regning som da ikke hadde purregebyr. RIngte dem derfor for å høre om det betydde at purregebyret var fjernet. FIkk så beskjed om at jeg skulle vente på nærmere beskjed fra fakturaavdelingen. De sa også at inkassoen skulle være stanset. Jeg har ikke hørt noe fra fakturavdelingen . Har derimot mottatt regning fra SKanKred hvor nå regningen er fordoblet!!

Vurderer nå å sende en klage gjennom forbrukerrrådet men det har kanskje ikke noe virking ettersom du fikk masse ekstrakostnader til slutt. I tillegg er flere av de som jobber på telefon hos UPS direkte uvennlige! har aldri opplevd så dårlig kundeservice

Lenke til kommentar

Du må snarest mulig sende brev til inkassoselskapet der du sier at du bestrider kravet med den begrunnelsen, det burde du gjort med en gang. Har du gjort det kan de ikke fortsette å øke gebyrene for alt er avklart. Samtidig må du umiddelbart betale den riktige regningen og gi inkassoselskapet beskjed om at du har gjort det, med en kopi av regning, med den datoen du mottok den påført, samt kvittering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt kamerautstyr fra USA for noen tusen dollar, og det har gått veldig bra, levert av UPS på under 48 timer fra bestilling med billigste fraktalternativ.

 

Derimot har jeg bestilt noe billige greier fra Amazon som skulle komme på en fredag. Hadde sørget for at det var folk hjemme hele dagen, men dette hadde sjåføren tydeligvis ikke tatt seg bryet med å sjekke. Så da hun ikke fikk svar på telefon, markerte hun likegodt sendingen "forsøkt utlevert" tre ganger.

 

Da jeg endelig kom igjennom til UPS på telefon lørdag, var sendingen på vei tilbake til USA, og det var visst ingen mulighet for å stoppe det selv om pakken fortsatt var i Oslo...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

UPS er ikke bra. Ekstremt dårlig service.

 

Når pakken ankom Oslo så ringte jeg dem FØR pakken ble sendt ut og spurte om de ikke kunne komme med den på jobbadressen siden jeg ikke er hjemme på dagtid. Fikk da beskjed om at dette ikke gikk, men at de først måtte forsøke å levere den ut FØRST.. til et sted de da visste at det ikke var noen hjemme 10 mil fra oslo, og DERETTER endre adressen slik at den kunne utleveres neste dag. Jeg fikk heller ikke lov til å oppgi ny leveringsadresse i denne samtalen. Den svenske kundebehandleren var også veldig robot-aktig, umotivert, uinteressert og småsur.

 

Etter jeg så at pakken var forsøkt utlevert ringte jeg dem tilbake. Da tok de i imot ny adresse og mitt telefonnummer. Dette var forøvrig en dansk kundebehandler som var mye dyktigere kundekommunikasjon, men hadde litt problemer med å forstå meg slik at alt måtte staves.

 

Dette var i går... nå sitter jeg å venter på pakken. Jeg ante ugler i mosen da siste bevegelser på tracking-id'en er:

 

slo, Norway 18.10.2013 05:44 Destinasjonsskanning 18.10.2013 05:44 Importskanning 18.10.2013 05:41 Destinasjonsskanning 18.10.2013 05:41 Importskanning 18.10.2013 05:39 Destinasjonsskanning 18.10.2013 05:39 Importskanning

 

Gudene vet hva de har drevet med her. Jeg savner "Ute for utlevering" statusen jeg så i går før utlevering. Jeg ringte dem igjen, og en ny danske sa at pakken er under utlevering og at den vil komme i dag til den nye adressen.

 

Jeg føler jeg er skeptisk, og at jeg må reise 10 mil hver vei med en drøss bompenger om jeg skal ha pakka før helga :(

 

Jeg synes virkelig dette er dårlig. I dagens digitale samfunn med moderne løsninger burde vært mulig å oppgi ny adresse før pakka ble sendt ut, samt at sjåfør kunne ringt når jeg ikke var hjemme slik FedEX gjør.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ser jeg svarte i 2008 aldri mer UPS, men lærte ikke.

 

La meg først si: budet som er fast er eksemplarisk - ringer, gjør sitt beste, leverer faktisk på jobb av seg selv osv...slo litt feil en gang, men var i beste mening så egentlig greit.

Humoren er kundeservice - fy F****...selv gjøken hos MPX som jeg skrev personlig klage på til leder fremstår som en engel i forhold til UPS sin kundeservice, og fortollingsavdeling.

 

2 saker der _kun_ KS og fortolling er ansvarlig for problemene.

 

 

Sak 1:

Objektiv fra USA kommer med dem - budet gjør feil og leverer på jobb ved en feil. Jeg ringer og får beskjed de skal hente og sende til meg osv. Personene jeg snakker med på kundeservice - spesielt damene av en eller annen årsak er så sure, grinete og mildt sagt frekke at jeg ble sjokkert. Det er sjelden jeg skriver klager på behandling av ansatte, jeg klager på feil etc men aldri på person. I den saken ble jeg så lei de ansatte på KS og tonen når de gjorde feil, at jeg sendte klage på KS...hørte aldri noe fra dem da.

Tilslutt kom objektivet og et bud som var så lei seg for det var ment i beste mening, men kunne jo ikke være sur på han stakkars...han er fast og utrolig koselig fyr.

Når jeg fortalte om KS ristet han bare på hodet, han ønsket også at de skjerpet seg for han ville gjerne vite om endringer osv for å yte best mulig service, men KS var så vrange fikk jeg inntrykk av.

 

Sak 2:

Jeg bestilte i fjor et tegnebrett fra Wacom i Tyskland. varen kommer, momskrav kommer og alt er happy og Lucky. I januar/feburar dør enheten og må på garantiservice, den byttes på garanti, men når varen kommer til Norge med proforma invice som tydelig er merket med garantiservice, så begynner helvete.

UPS krever moms for garantireperasjonen, og en dame på KS forteller: da får du SELV SENDE SØKNAD OM REFUSJON TIL TOLLVESENET, ADJØ! - kort fortklart og noe kokt ned. Jeg sender klage og får beskjed at nei her har Wacom dritet seg ut og ikke skrevet riktig. Proforma invoice og dokumentasjon på at moms ble betalt ved innførsel første gang, samt at dette var garantiservice nektet de å godta.

Beskjeden fra tollavdelingen deres var at jeg fikk værsegod betale og så søke selv om refusjon, eller så kunne de søke for meg, jeg måtte uansett betale fakturaen, men jeg måtte OGSÅ betale gebyr på 750 kr for arbeidet. Jeg fikk siden beskjed at gebyret så var 400 KR siden det var garantiservice. Denne saken gikk til Skankred mens Wacom prøvde desperat å finne løsning fordi vi nå var to kunder i Norge med dette problemet og ingen forklarte hvorfor.

 

Saksbehandleren på skankred fikk ca 20 sider med eposter og krav om å sette saken i bero - det gjorde han heldigvis. Etter hvert sa Wacom send regningen til oss, dere har ikke noe juridisk grunnlag for dette kravet overhode og dere svarer oss ikke når vi mailer dere. Men saken må ut av verden her er vår UPS konto legg fakturaen der!

 

Etter det fikk jeg beskjed fra Wacom at dette var ikke noe de normalt gjorde fordi i hvert fall personen som hadde sendt mente ulikt de to andre hos Wacom at siden Norge var utenfor EU så måtte jeg betale moms på garantireparasjoner, noe ingen andre har funnet grunnlag for - selv ikke tollvesenet og ups vedgikk dette nok var en smal sak å få refundert om jeg hadde søkt selv og ventet et år e.l.

 

UPS på sin side mente de nå hadde hoppet over masse interne regler hos seg, gjort _masse_ unntak for meg i saken osv og dette ville normalt ikke skje.

 

 

Jeg visste ikke om jeg skulle grine eller le av dette her!

 

Edit: Som et motstykke - Fedex sendte en gang momskrav for mynter med valør osv, sendte klage med utdrag fra toll.no hvor det gikk frem at dette ikke var moms/tollbelagt, en dag senere fikk jeg beklagelse og at jeg bare skulle se bort ifra regningen. Ikke hørt noe siden. Ups på sin side...omg..

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...