Gå til innhold

Kjøpt X-Fi kort, spraking...


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Create Xtreme Gamer X-Fi lydkort til 750 kroner på netshop.no. Det spraker når jeg spiller. Ikke så mye men veldig lite. Det lille er nok til at det blir irriterende. Og slik skal det ikke være når man betaler i dyre dommer for et lydkort. Har lastet ned de siste driverne, forsøkt å stille på volum på 50% i windows og i spill, men til ingen nytte.

 

Noen som har hatt samme problem og løst det?

 

Skal jeg bare returnerer det og få pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med mitt Audigy 2-kort. Har en ekspert som sa at det skyldes dårlig kontaktflate mellom utgangene på kortet og pluggene, dermed oppstår det knatring. Han foreslo å stramme på pluggene hvis det gikk an. Jeg har ikke prøvd, bytta bare til internt lydkort, da jeg holdt på å bli gal av knatringa.

 

Var som om det samlet seg opp statisk elektrisitet eller noe hos meg, for hvis maskinen var slått av en stund ble det veldig mye knitring i starten.

Lenke til kommentar

Det er ikke aktuellt å hverken google eller løse dette problemet selv. Dette begrunner jeg i at Creative har hatt dette problemet i årevis og aldri har klart å løse det selv. Ut ifra hva jeg har søkt på nettet finnes det heller ingen universell løsning på dette problemet.

 

Det beste hadde vært om alle hadde returnert sine kort og gått for ett annet merke. Jeg er en ekstrem Creative motstander fra før av. Og nå har glasset rennt over.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Jeg er redd at prisen på det kortet visstnok ikke er "i dyre dommer" (selv om jeg personlig er enig med deg - har ikke lyst til å betale tusen spenn + for et lydkort).

 

 

Jeg kjøpte et Create Xtreme Gamer X-Fi lydkort til 750 kroner på netshop.no. Det spraker når jeg spiller. Ikke så mye men veldig lite. Det lille er nok til at det blir irriterende. Og slik skal det ikke være når man betaler i dyre dommer for et lydkort. Har lastet ned de siste driverne, forsøkt å stille på volum på 50% i windows og i spill, men til ingen nytte.

 

Noen som har hatt samme problem og løst det?

 

Skal jeg bare returnerer det og få pengene tilbake?

Hvilket lydkort anbefaler du? Jeg fant ikke ut av et annet merke enn Creative...

Lenke til kommentar
Jeg er redd at prisen på det kortet visstnok ikke er "i dyre dommer" (selv om jeg personlig er enig med deg - har ikke lyst til å betale tusen spenn + for et lydkort).

 

 

Jeg kjøpte et Create Xtreme Gamer X-Fi lydkort til 750 kroner på netshop.no. Det spraker når jeg spiller. Ikke så mye men veldig lite. Det lille er nok til at det blir irriterende. Og slik skal det ikke være når man betaler i dyre dommer for et lydkort. Har lastet ned de siste driverne, forsøkt å stille på volum på 50% i windows og i spill, men til ingen nytte.

 

Noen som har hatt samme problem og løst det?

 

Skal jeg bare returnerer det og få pengene tilbake?

Hvilket lydkort anbefaler du? Jeg fant ikke ut av et annet merke enn Creative...

 

 

 

ta en titt her: Lydkort. har fatality selv, den har holdt lenge og er et bra kort.

Lenke til kommentar
Da har jeg ringt netshop support og lydkortet vil bli returnert mandag 22. oktober. De hadde visstnok aldri (!) hørt om at X-Fi kort spraker... :roll:

 

 

Etter det lille jeg har erfart når det gjelder lydkort, kommer sprakingen som oftest fra phono pluggen(e) som står i lydkortet.

 

 

har du evnt. prøvd å prøve et annet headsett el lingende?

Lenke til kommentar
Da har jeg ringt netshop support og lydkortet vil bli returnert mandag 22. oktober. De hadde visstnok aldri (!) hørt om at X-Fi kort spraker... :roll:

 

 

Etter det lille jeg har erfart når det gjelder lydkort, kommer sprakingen som oftest fra phono pluggen(e) som står i lydkortet.

 

 

har du evnt. prøvd å prøve et annet headsett el lingende?

 

Sprakingen er ekstra kraftig når jeg beveger musa og "snur meg rundt" i spill. Regner med at det besvarer spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Har samme kort som deg,og det samme problemet!

Kortet funger perfekt i bioshock men når jeg spiller EQ2 så er det helt tragisk,spraker og lyden vrenger seg uansett hva jeg gjør.

 

Etter at jeg bytta ut hovedkort+cpu+ram nå så fungerer kortet glimrende i alle spill,ikke en eneste sprake lyd nå :) Var brått ikke lyd kortet det var feil med

Lenke til kommentar
Har samme kort som deg,og det samme problemet!

Kortet funger perfekt i bioshock men når jeg spiller EQ2 så er det helt tragisk,spraker og lyden vrenger seg uansett hva jeg gjør.

 

Etter at jeg bytta ut hovedkort+cpu+ram nå så fungerer kortet glimrende i alle spill,ikke en eneste sprake lyd nå :) Var brått ikke lyd kortet det var feil med

Prøvde du å bytte lydkort før du bytta alt annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...