Gå til innhold

Info om Intel 45nm


Intern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet når butikker som Komplett, Netshop osv skal begynne og få inn de nye firekjernene?

Tenker spesielt på Q9450.

 

Du er nok ikke den eneste som sitter å venter på denne.. :dribble:

Noen som vet om den vil støtte Asus P5E "out-of-box", eller må en bios-update til?

 

PSData har den og andre nye quadcore med bekreftet leveringsdato 8. februar.

 

https://www.psdata.no/ps.asp?tcl=1418&mlevel=240502

 

Jeg har bestilt en Q9450 og håper på det beste!

Lenke til kommentar
"We're there dude!" <Butthead>

Yeaaah! hehe

 

Sånn.

Da var ett Asus 8800GT 256MB bestilt.

Nå som Theo har "outet seg" og legitimert uansvarliget så "måtte jeg bare" ha ett matchende skjermkort til den E8400 som ankommer mitt lokale postkontor imorgen.

Nvidia denne gang, det er jo ett nForce (n650) basert hk som skal brukes til test<hikk>klokkingen. :)

*lol* japps jeg kom ut av skapet :p

Lenke til kommentar
Problemet mitt er temperaturen som ligger på ca 55 Grader idle og over 60 på load, uklokket... Noe må da være feil?
Enten i monteringen din, sensorene, programvaren som leser som leser verdiene eller så har du en skjev IHS.

 

Ok. Monteringen er helt etter bruksanvisningen.har målt både i bios og nyeste everest... Hva er en skjev IHS?

Lenke til kommentar
Problemet mitt er temperaturen som ligger på ca 55 Grader idle og over 60 på load, uklokket... Noe må da være feil?
Enten i monteringen din, sensorene, programvaren som leser som leser verdiene eller så har du en skjev IHS.

 

Ok. Monteringen er helt etter bruksanvisningen.har målt både i bios og nyeste everest... Hva er en skjev IHS?

Skjev IHS er at topplokket på prosessoren er bøyd\skjev.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er temperaturen som ligger på ca 55 Grader idle og over 60 på load, uklokket... Noe må da være feil?
Enten i monteringen din, sensorene, programvaren som leser som leser verdiene eller så har du en skjev IHS.

 

Ok. Monteringen er helt etter bruksanvisningen.har målt både i bios og nyeste everest... Hva er en skjev IHS?

Skjev IHS er at topplokket på prosessoren er bøyd\skjev.

 

ok.. Da tar av vifta og sjekker etter med en gang.

Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes temperatur overvåkning som stemmer til 45nm cpuene enda.I mitt tilfelle nekter jeg å tro at programmene viser i nærheten av reel temp.Har Asus Maximus Formula og E8400.

 

Hvis jeg setter vcore til [email protected] er temperaturen idle/load 42/49 på kjernene.

Setter jeg [email protected] er forholdet 48/70 grader på kjernene og cpu viser 46 grader i Prime small fft.

 

At kjernene idler på 42 grader med vcore på 1.10v med highend vannkjøling er bullshit enkelt og greit :ohmy:

Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes temperatur overvåkning som stemmer til 45nm cpuene enda.I mitt tilfelle nekter jeg å tro at programmene viser i nærheten av reel temp.Har Asus Maximus Formula og E8400.

 

Hvis jeg setter vcore til [email protected] er temperaturen idle/load 42/49 på kjernene.

Setter jeg [email protected] er forholdet 48/70 grader på kjernene og cpu viser 46 grader i Prime small fft.

 

At kjernene idler på 42 grader med vcore på 1.10v med highend vannkjøling er bullshit enkelt og greit :ohmy:

 

Greit. men jeg liker uansett ikke at det tilogmed i bios står samme temperaturer som på everest.

Det merkelige er jo at visse tester av E8400 på nett viser til helt andre temperaturer!... Jeg begynner å bli oppgitt, og litt redd faktisk:P Vil ikke ha slike temperaturer hvis de er rett av en eller annen grunn :/

Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes temperatur overvåkning som stemmer til 45nm cpuene enda.I mitt tilfelle nekter jeg å tro at programmene viser i nærheten av reel temp.Har Asus Maximus Formula og E8400.

 

Hvis jeg setter vcore til [email protected] er temperaturen idle/load 42/49 på kjernene.

Setter jeg [email protected] er forholdet 48/70 grader på kjernene og cpu viser 46 grader i Prime small fft.

 

At kjernene idler på 42 grader med vcore på 1.10v med highend vannkjøling er bullshit enkelt og greit :ohmy:

 

Greit. men jeg liker uansett ikke at det tilogmed i bios står samme temperaturer som på everest.

Det merkelige er jo at visse tester av E8400 på nett viser til helt andre temperaturer!... Jeg begynner å bli oppgitt, og litt redd faktisk:P Vil ikke ha slike temperaturer hvis de er rett av en eller annen grunn :/

 

så lenge cpu`en funker på en svært høy klokk, altså med torturtest, så er det jo ikkje farlig :)

 

Flatt jæn!

Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes temperatur overvåkning som stemmer til 45nm cpuene enda.I mitt tilfelle nekter jeg å tro at programmene viser i nærheten av reel temp.Har Asus Maximus Formula og E8400.

 

Hvis jeg setter vcore til [email protected] er temperaturen idle/load 42/49 på kjernene.

Setter jeg [email protected] er forholdet 48/70 grader på kjernene og cpu viser 46 grader i Prime small fft.

 

At kjernene idler på 42 grader med vcore på 1.10v med highend vannkjøling er bullshit enkelt og greit :ohmy:

 

Greit. men jeg liker uansett ikke at det tilogmed i bios står samme temperaturer som på everest.

Det merkelige er jo at visse tester av E8400 på nett viser til helt andre temperaturer!... Jeg begynner å bli oppgitt, og litt redd faktisk:P Vil ikke ha slike temperaturer hvis de er rett av en eller annen grunn :/

 

så lenge cpu`en funker på en svært høy klokk, altså med torturtest, så er det jo ikkje farlig :)

 

Flatt jæn!

 

Joda, men så kjører denne stock frekvenser da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Greit. men jeg liker uansett ikke at det tilogmed i bios står samme temperaturer som på everest.

Det merkelige er jo at visse tester av E8400 på nett viser til helt andre temperaturer!... Jeg begynner å bli oppgitt, og litt redd faktisk:P Vil ikke ha slike temperaturer hvis de er rett av en eller annen grunn :/

 

Hallo?

Dersom Bios/temp-prog ikke viser det samme så betyr det enkelt at temp-prog (Everest, Speedfan, Coretemp) har bugs.

Det er registre som leses, lastet av Bios.

 

Kan du/dere ikke bare forholde dere til dette og eventuelt "modde" hardware (CPU'en om nødvendig) til å sende *faktisk* temp til f.eks. mobilen?

 

Det siste var en spøk.

 

Er så oppgitt over den fokusen på temperaturer når man i slike tilfelle bare kan la være å stole på disse. :roll:

 

Annet eksempel:

Everest memory behchmark klarte ikke engang å teste L2-cachen på min E8400, kun 0,0,0 for read/write/latency.

 

Tror både Intel og Hk(Bios)-produsenter godt kunne ventet litt med å "slippe" 45nm CPU'er.

Men det er vel om å gjøre å ta knekken på AMD, for det er ingen tvil om at disse 45nm CPU'ene har hevet lista enda ett hakk fra 65Nm-utgavene.

SOm om ikke AMD hadde nok problemer med å komme over lista der den lå. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Tror både Intel og Hk(Bios)-produsenter godt kunne ventet litt med å "slippe" 45nm CPU'er.

Men det er vel om å gjøre å ta knekken på AMD, for det er ingen tvil om at disse 45nm CPU'ene har hevet lista enda ett hakk fra 65Nm-utgavene.

SOm om ikke AMD hadde nok problemer med å komme over lista der den lå. :(

 

Må være enig der. Men er vel slik "rotte-racet" har blitt, dvs. "komme først", "tidlig lanseringer" osv. (tilogmed Windows 7 skal kanskje pre-lanseres 2009 *grøss* :cry:

 

Ser ut til at cpuer (både Intel/AMD) har en tendens til å være klare, før alle hovedkort er det. :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg at nettbutikkene er allerede tomme for Intel 8400 :)

Så da blir det en E8500, siden jeg tror den kommer før E8400 som er datert den 15feb hos de fleste nettbutikker.

 

Det kommer nye leveranser med E8400 i morgen så vidt jeg vet. Ikke stol på datoene som er oppgitt. Hos meg stod det forventet levering av E8500 01.02.08, men den ble sendt til meg 23.01.08. Har nok litt å si hvor tidlig du har levert bestilling. Mulig at de som var raske med bestilling får sin prosessor før de leggest ut på webshop og at webshop-dato for når det er på lager derfor blir forskjøvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...