Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Switch


Anbefalte innlegg

Vel.. har kjøpt inn en OfficeConnect 8-porter switch 100mbit, med merke 3com.

 

Problemet er slik at det ser ut som om den er utrolig ustabil. Eksempel:

 

Har 2 maskiner i nettverk.

 

PC1 og PC2. Begge er plugget inn og alt fungerer som det skal. Kjører opp FTP-server på PC1 og får PC2 til å laste ned en del store filer. Midt i downloaden så får jeg connection lost, den eneste måten å få connection tilbake er å restarte switchen ved å dra ut strømledningen.

 

Ikke nok med det så går den faktisk ganske ofte ned under 5MB/s, noe som også er ganske irriterende ettersom jeg har 100mbit :p

 

 

Noen som har forslag til hvordan dette kan fikses?

 

Takk på forhånd.

- rafael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bytt den inn i en annen type

 

bestillte en sånn fra PS data, venta 2 uker (dem hadde den ikke på lager)

når vi koblet den opp (skulle brukes på et hybelhus), så kunne den plutselig slå seg av under bruk og port 4 var defekt. Sånn kunne vi ikke ha det, derfor ble den returnert. Nå har vi kjøpt en TrendNet-switsj som skal prøves idag.

Lenke til kommentar

Sjekker kabler hver eneste gang, og de sitter alltid inne. De er kjøpt og fungerer som de skal utenom med switchen.

 

Hvordan setter jeg på full duplex, hvor?

 

Den setter seg fortsatt vrang til tider, uansett om det er internt nettverk eller sammen med internett.

 

Nettverkskortene er et innebygget Realtek i PC1, hk av type Asus P4S533. PC2 har et 3com 100mbit 3c905.

 

Hva mer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
bytt den inn i en annen type

 

bestillte en sånn fra PS data, venta 2 uker (dem hadde den ikke på lager)

når vi koblet den opp (skulle brukes på et hybelhus), så kunne den plutselig slå seg av under bruk og port 4 var defekt. Sånn kunne vi ikke ha det, derfor ble den returnert. Nå har vi kjøpt en TrendNet-switsj som skal prøves idag.

 

Nå er jo 3com veldig respektert firma med god kvalitet på varene. Skjønner ikke hvorfor dette skulle skje.. :shrug:

Lenke til kommentar

Nå er jo 3com veldig respektert firma med god kvalitet på varene. Skjønner ikke hvorfor dette skulle skje.. :shrug:

 

Dette er jo billigvarer som neppe har mye til felles med annet utstyr fra 3com utover navn og logo.

Selv har jeg en Cnet billigswitch som jeg er svært fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...