Gå til innhold

Noen som har åpnet PS3 40GB?


arnthelene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var overrasket da en kompis pakka opp sin 40 gb, jeg ble nesten litt misunnelig, min ps3 har også vært sånn en gang, den var overraskende mer stille, hørte bare noen små klikk når viften startet opp, ellers ingen ting, men tror det kommer an på hvor mye du bruker den også. Jeg vil absolutt ikke bytte, selv om min 60gb bråker littegrann.. Bryr meg ikke, alt er bedre enn en ps2 kjøpt i 2001:p den bråkte jo som en jumbojet...

Lenke til kommentar
Det nivå 3 dere snakker om varer jo kun i en veldig kort stund. Rundt 10 sekunder toppen, og da er den nedkjølt i mange timer før den trenger å bruke "nivå 3" igjen. I 97% av tiden så går PS3 på et ekstremt støysvakt lydnivå.

 

Min PS3 går konstant på nivå 3 under både spilling og film, og er, etter min mening, irriterende støyende. Langt ifra det jeg vil definere som stille.

Lenke til kommentar
Det nivå 3 dere snakker om varer jo kun i en veldig kort stund. Rundt 10 sekunder toppen, og da er den nedkjølt i mange timer før den trenger å bruke "nivå 3" igjen. I 97% av tiden så går PS3 på et ekstremt støysvakt lydnivå.

 

Min PS3 går konstant på nivå 3 under både spilling og film, og er, etter min mening, irriterende støyende. Langt ifra det jeg vil definere som stille.

Må være noe rart med din da, sitter kanskje under 1 meter unna ps3en min når jeg spiller (har liten gammle tv så må sitte nærme) og det er ikke noe nivå 3 på på min når jeg spiller. Vet ikke hva som går som nivå 1 og 2, men den er i alle fall så stille at det er så si umulig å høre den når jeg spiller.. skrur jeg av lyden på tven hører jeg litt vifte sus.

Lenke til kommentar
Det nivå 3 dere snakker om varer jo kun i en veldig kort stund. Rundt 10 sekunder toppen, og da er den nedkjølt i mange timer før den trenger å bruke "nivå 3" igjen. I 97% av tiden så går PS3 på et ekstremt støysvakt lydnivå.

 

Min PS3 går konstant på nivå 3 under både spilling og film, og er, etter min mening, irriterende støyende. Langt ifra det jeg vil definere som stille.

Må være noe rart med din da, sitter kanskje under 1 meter unna ps3en min når jeg spiller (har liten gammle tv så må sitte nærme) og det er ikke noe nivå 3 på på min når jeg spiller. Vet ikke hva som går som nivå 1 og 2, men den er i alle fall så stille at det er så si umulig å høre den når jeg spiller.. skrur jeg av lyden på tven hører jeg litt vifte sus.

 

Relativt enig her. Det høres liksom ut som du har gjort et eller annet rart for å få PS3 til å slite. Er det ekstremt varmt der, har du lite rom mellom ventiler og vegg, står den ved siden av en ovn?

 

Min Ps3 står fritt midt på et bord med hvertfall 20cm klarering på alle sider. Den går kun inn på nivå 3 i noen få sekunder, etter at jeg har spilt i et par timer.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer en 80GB versjon til Norge? Har i hvert fall hørt at 60GB versjonen går ut, så da blir det kjipt hvis jeg er nødt til å kjøpe en 40GB versjon som ikke kan spille noen PS2 spill. Men hvis det er krise kan jeg alltids bare bruke PS2 konsollen til å spille PS2 spillene.

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant å sett inne i 40GB for å se om den har 65nm utgaver av Cell og/eller RSX. Flere ting tyder på dette som lavere strømforbruk, færre luftehull, lavere vekt og ikke minst mtp det store pris kuttet.

 

Edit: Min PS3 (40GB utgaven) har forøvrig en meget komfortabelt støynivå.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

kjøpte en 40gb i dag. merker at den er mer stille. når jeg slår på 60gb så suser vifta innom alle 3 trina og går tilbake til trin 1, så spiller jeg folklore, og etter hvert går den over i trin 2. testa det samme med 40gb, og når jeg slår den på så går ikke vifta innom alle 3 trina, starter direkte på trin 1 og spilt folklore par timer og vifta var fortsatt på trin 1, den ble testet samme sted som 60gb. virker til å være mer stille. om det er andre faktorer som spiller inn vet jeg ikke, men all den tiden jeg har spilt så har den holdt seg på trin 1 i vifte støy. hdd er ikke problem, kjøpte en 250gb og bytta og er fornøyd

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om det er mulig å få strøm til to 120mm vifter, fra en PS3? Tenker å montere viftene i tv bordet, for å få det kjøligere der, og sånn at jeg kanskje kan lukke igjen døra mens jeg spiller.

Helst ved å koble de til inni playstationen sånn at jeg slipper å se kablene, men hvis det ikke går så kan jeg evt. bruke en usb overgang hvis det finnes?

Lenke til kommentar

Min PS3 er heller ikke lydløs akkurat. Ikke plagsomt, men den høres. Svakt monoton sus,

hvis jeg skulle sammenligne med noe så blir det den store vifta jeg har fremme på varme sommerdager.

 

PS3'en min står ganske luftig også (oppå den gamle xboxen) 30 cm fra gulvet. Så den har god lufting.

 

Når den startes går den raskt til høyt nivå for så å roe seg. Litt spilling så er den fort oppe på hørbart nivå.

 

En ting er under heavy spilling, men det som er irriterende synes jeg er at det virker som den "sliter" når den kun

kjører os'et og må dure med på med vifter selv når maskinen gjør "ingenting" i xmb.

 

Hadde i grunn vært morsomt å vite om det ER forskjeller på maskinene, eller om det kun er

oss som oppfatter ting forskjellig.

 

Og hvis det er forskjeller, HVA det skyldes.

 

Min teori om XMB og full gufing på selv lett bruk: Video-setting på full HD når man har det tilkoblet til

flatskjerm (min kjører på 1080p hele tiden) gjør at XMB-blir tungdrevet og den fancy HD-skjermsparer/bølgebakgrunnen gjør at maskinen sliter rævva av seg.

 

Litt a la tunge 3D screensavers i windoze.

 

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...