Gå til innhold

Gjenoppretting av forum


Anbefalte innlegg

Opplysning:

Søkefungsjonen i forumet virker ikke lenger, får feilmeldingen:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 40 bytes) in /home/forum/www/search.php on line 298

 

Rettelse:

Prøvde å søke på "radeon" fikk en del treff. Søkte på "forandre filnavn fra *.exe til *.iso i winxp" da får jeg feilmeldingen :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ta backup av databasen hver natt i 4-5 tiden (da det er minst trafikk) over SSH til en ekstern maskin?  

 

Skjekk ut disse scriptene fra backup Howto'en. Sjekk spesielt scriptet 11.3.1 get.tester og 11.3.2. restore.tester. Burde ikke være så vanskelig å få til ettersom dere kjører Debian.

 

Les posten til pgressum.

 

Og jeg tviler på at drift trenger HOWTOs:D

Lenke til kommentar

Hva med å ta backup av databasen hver natt i 4-5 tiden (da det er minst trafikk) over SSH til en ekstern maskin?  

 

Skjekk ut disse scriptene fra backup Howto'en. Sjekk spesielt scriptet 11.3.1 get.tester og 11.3.2. restore.tester. Burde ikke være så vanskelig å få til ettersom dere kjører Debian.

 

Les posten til pgressum.

 

Og jeg tviler på at drift trenger HOWTOs:D

 

hehe, hvordan kan du si det når de akkurat mistet data for 4 dager? :) å ta backup på den måten som er foreslått her hadde jo vært til at max 24 timer med data hadde blitt borte, og det er _lett_ å gjøre (vanskelig å huske å sette opp kanskje?)

Lenke til kommentar

Jada... her er vi i gang igjen...

 

Når kjem neste versjon av forumet da?

 

 

 

The page cannot be displayed

The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Please try the following:

 

Click the Refresh button, or try again later.

 

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

 

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).

If your Network Administrator has enabled it, Microsoft Windows can examine your network and automatically discover network connection settings.

If you would like Windows to try and discover them,

click Detect Network Settings

Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.

If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.

Click the Back button to try another link.

 

 

 

Cannot find server or DNS Error

Internet Explorer

Lenke til kommentar

Les posten til pgressum.  

Gikk nok litt fort der ja, skumma igjennom og fikk ikke med meg at dere holdt på med omlegging.

Men det var jo ingen dårlig idè da.

 

Og jeg tviler på at drift trenger HOWTOs:D

Hehe., nei jeg tror vel egentlig ikke at de trenger det ;-)

Men når jeg først skrev at man kunne ta backup ved hjelp av et script måtte jeg nesten legge ved en url til et som noen hadde laget. (min iboende latskap gjorde at det var enklest fremfor å skrive et slikt selv...)

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på de postene jeg mister på counteren min. Det som er så kjipt er at jeg har vært med i en del gode diskusjoner i det siste, og de er borte vekk... :-(

 

 

Men start en kronerulling for noen backup-taper, og jeg hiver i et par lapper. Håper det er flere som støtter. Legg ut kontonummer, så setter vi inn penger, mrk. Backup...

Seriøst.

Lenke til kommentar
"Tapt" meldinger? Ikke at jeg har noen med det, men kjoerer ikke hosten deres hverken raid eller daglig backup?

Det har vel med database rekonstruering, og det er vist en vanskelig sak å rekonstruere.

 

Tull og toys :lol:

Det er ikke noe vanskelig operasjon aa ta backup av en hel database. Har kjort paa PostgreSQL, det er saa simpelt, anyway. Det er vel heller snakk om daarlig backup-rutine vil jeg tro, alle kan vi vere litt slappe av og til, men hadde dette vert Norges Bank, finito for den personen som ikke tok backup, :-?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

 

Men start en kronerulling for noen backup-taper, og jeg hiver i et par lapper. Håper det er flere som støtter. Legg ut kontonummer, så setter vi inn penger, mrk. Backup...

Seriøst.

 

...hehe, hvis du er saa rik, kan du ikke sende over et par lapper til meg i Singapore, fattig student, alle som liker meg kan sende over litt penger :yes:

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Uff de ustabile AMD systemene.  :lol:  

Hadde det vært et Intel system hadde det ikke kræsjet.

Dere kan kjøpe mitt Intel STL2 server board med dual 1Ghz P3 for en billig penge dersom dere vil ha et sikrere system.

 

Hilsen

Proud owner of an Asus A7M-D with matching pair of AMD XP's.

 

hehe ;) Hadde vært greit med et par 1U Dual XEON 2,8 GHz, men noe dual PIII kommer ikke på tale -> Ytelsen er alt for dårlig. Kunne ha brukt en dual PIII til webserver, men til forumet hadde det ikke holdt... I dag kjører forøvrig forumet på en dual MP 2100+ om jeg husker rett.

 

Weben til hardware.no (www.hardware.no/xxx) kjører på en dual MP 1200 som er en av de første dualboksene vi kjøpte inn.

Lenke til kommentar
Uff de ustabile AMD systemene.  :lol:  

Hadde det vært et Intel system hadde det ikke kræsjet.

Dere kan kjøpe mitt Intel STL2 server board med dual 1Ghz P3 for en billig penge dersom dere vil ha et sikrere system.

 

Hilsen

Proud owner of an Asus A7M-D with matching pair of AMD XP's.

 

hehe ;) Hadde vært greit med et par 1U Dual XEON 2,8 GHz, men noe dual PIII kommer ikke på tale -> Ytelsen er alt for dårlig. Kunne ha brukt en dual PIII til webserver, men til forumet hadde det ikke holdt... I dag kjører forøvrig forumet på en dual MP 2100+ om jeg husker rett.

 

Weben til hardware.no (www.hardware.no/xxx) kjører på en dual MP 1200 som er en av de første dualboksene vi kjøpte inn.

 

 

Så kjapp maskin? og enda så går det så sakte?

Alvorlig feil ein eller anna plass

Lenke til kommentar
"Tapt" meldinger? Ikke at jeg har noen med det, men kjoerer ikke hosten deres hverken raid eller daglig backup?

Det har vel med database rekonstruering, og det er vist en vanskelig sak å rekonstruere.

 

Tull og toys :lol:

Det er ikke noe vanskelig operasjon aa ta backup av en hel database. Har kjort paa PostgreSQL, det er saa simpelt, anyway. Det er vel heller snakk om daarlig backup-rutine vil jeg tro, alle kan vi vere litt slappe av og til, men hadde dette vert Norges Bank, finito for den personen som ikke tok backup, :-?

 

Frankie

Singapore

 

Det er ikke noe problem å ta backup nei, men det og få alt til å gå av seg selv kan ta litt tid å få fikset til :wink:

Lenke til kommentar
Vi er midt i implementeringen av et nytt backup-system og derfor var det litt tid siden siste backup. Når alt er på plass vil det bedre seg. Når det er sagt så er det neppe verdens undergang og om 1 måned er det ingen som tenker over det engang.

 

Om en måned er det ingen som tenker på det? Kanskje ikke, men nå er det mange som sitter rundt i verden (ja det er sikkert brukere fra flere land enn Norge her inn) og irriterer seg grønn over dårlige bakcup-rutiner.

 

1. lov ved innføring av nye rutiner er jo en viss overlapping, så man er helt sikker på at den nye rutiner fungerer tilfredsstillende før man tar bort den gamle.

 

Synd at ingen hos hw.no kan ta ansvar for dette, og fortelle hva som har skjedd.

 

Og til de som sier: "det er gratis, ikke forlang noe mer":

Ja, det er gratis, men man kan likevel forlange at nettstedet driftes ordentlig. Det er vi, brukerne, som gjør at siden er har, sammen med alle som drifter den. Men andre ord, en fin, stor dugnad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...